foutstroomfilter

  • 29 April 2011
  • 33 reacties
  • 2261 Bekeken

hallo

hierbij vraag ik of iemand ervaring heeft in het gebruik van een foutstroomfilter in combinatie

met plc adaptors?

heb mij laten vertellen dat dit ook veel storingen kan corrigeren.

ps(wij wonen maar 2 huizen van de groote stroomkas van de netbeheerder)

als iemand hier positieve ervaringen mee heeft gelieve mij dan het model en type door te geven.

alvast bedankt


33 reacties

de kabel is en blijft idd de beste oplossing.

maar in mijn geval heb ik niets te trekken of te steken aangezien ik voorlopig een appartement huur :)

maar eens ik iets gekocht heb zal daar snel verandering in komen :)

maar voor de moment ben ik prima geholpen door de ruckus
wauter1984

P.S.: ricy, de meeste huizen zijn tot op heden nog steeds monofasig aangesloten met 40A, ik werk in de sector ;-)



Ja dat heb ik ooit gelezen ergens op internet in een onderzoek met Belgacom en Ruckus en Powerline en als zij liegen dan lieg ik ook natuurlijk, nogmaals het bewijs dat je zeker niet alles moet geloven wat op het internet gepubliceerd wordt !

In ieder geval bij mij is het een driefasig net (3 x 380V + N) en ik heb mijn PLC's en Ruckus al lang vaarwel gezegd, bij mij stond de BBOX2 in de garage en de
buis die voorzien was voor de coax voor kabel-TV daar heb ik een telefonie draad ingetrokken en nu staat mijn bbox2 in de living bij de decoder en TV zo was ik van al mijn onderbrekingen die ik had met PLC's en Ruckus in eens vanaf.
Ruckus of PLC, tjah... in een oude woning met een slecht elektriciteitsnet neem je beter Ruckus. Als de bbox vooraan in de kelder staat en je moet door drie verdiepingen beton om tv te hebben achteraan op zolder zal een PLC waarschijnlijk beter zijn.

Allemaal brol als je het mij vraagt. Ik had ook een Ruckus. Na twee jaar en een paar maanden (uiteraard net ná het vervallen van de garantie) gaat de ontvanger kapot. Heb de boel in de vuilnisbak gekieperd en een kabel getrokken. Probleem opgelost...

P.S.: ricy, de meeste huizen zijn tot op heden nog steeds monofasig aangesloten met 40A, ik werk in de sector ;-)
livio : mij moet je niet meer spreken van plc's


Dit heb ik hier op het forum al tot vervelens toe willen duidelijk maken als je kan gebruik geen PLC's, maar ja wie niet horen wil moet voelen ;)

Ter info :

Omdat de meeste Belgische huizen gebruik maken van een driefazig elektrish net , zijn plc oplossingen zeer gevoelig voor storingen.
ik heb geen reset gehad bij mijn decoder. ik heb wel de nieuwste versie.(320gig)

nogmaals. mij moet je niet meer spreken van plc's

geef mij maar de ruckus ( zelfs in hd kijken en opnemen lukt nu perfect)

die plc's waren in mijn geval echt een ramp!!!!!!

de ruckus wordt niet meer uitgestald in de winkel omdat sommige beweren dat hun signaal te sterk zou zijn en daarom schadelijk.

hier werkt de laptop.ps3.gsm via wifi. dus die ruckus kan er ook nog bij :D

nu kan ik tenminste fatsoenlijk tv kijken.

dus mijn gouden raad is. wie geen kabel kan trekken gebruik de ruckus!!!!!
Gisteren rond 23 uur was er een reset van mijn BGC decoder V3, nu vraag ik mij af of dit een bug is of zou BGC dit van op afstand uitvoeren om één of andere reden ?
Op 0800/22.800 hadden ze mij aangeraden om mijn PLC's te laten vervangen, wat ik donderdag ook gedaan heb maar natuurlijk haalde dit niets uit. Deze ochtend teruggebeld naar de helpdesk en daar raadde men mij aan om een elektricien te laten komen om mijn elektriciteitsnet na te laten zien of om de kabel voor Belgacom-TV in te laten bouwen. (precies toch nog wat werken aan iets klant- en budgetvriendelijkere oplossingen)

Op eigen initiatief (en na het lezen van livio zijn ervaring) dan maar naar een Belgacom center geweest, het probleem uitgelegd en daar hebben ze mijn PLC's voor Ruckus HD omgeruild, wel 24euro supplement moeten betalen.. 😕 Alles lijkt nu prima te werken, hopelijk dat het zo blijft. ;-)
Toch nog even melden, daarnet op VTM _HD korte onderbreking tijdens Idool.
hallo iedereen.

bij deze wil ik mede delen dat mijn problemen van de baan zijn.(ale tot nu toch :):)

heb mijn plc's ingeruild voor ruckus hd.

tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en hoop dat dat zo blijft :)

in de winkel zeiden ze mij ook dat in mijn geval de plc's maar 1KANS op 3 hadden om te werken. omdat ik in een appartement woon.

ivm met dat er 3 leidingen binnenkomen en nog een hoop techinsche uitleg:D

maar het werkt nu eindelijk toch zonder storingen.

ivm met mijn 80€ eenmalige kosten die onder promotie vielen. krijg ik in vermindering gebracht op mijn volgende factuur.

dus voorlopig niets dan tevredenheid:D:D:D
Reputatie 7
Badge +1
Livio schrijft:




activering en aansluiting waren toen gratis zeiden ze me bij belgacom center st-truiden.

maar in de brief die ik kreeg stond activering van de lijn (had al adsl van ervoor) eenmalige kost van 50€

maar wat toen uiteindelijk 80€ bleek te zijn

Activering gebeurt vanop afstand, en dat is de activering van VDSL2 (vroeger turbolijn genoemd). Kostte in 2009 ook al 50€.


Aansluiting is de fysieke aansluiting op straat d.w.z. aansluiting van je lijn op het glasvezelnetwerk.Dat moet altijd iemand komen doen. Afhankelijk van je situatie is dat meer of minder. Bij mij zijn ze met 2 geweest en hehben een put in mijn voortuin moeten graven. Dat kostte in 2009 ook al 30€. Maar als ze zeggen dat het gratis is in promo dan moet dat ook gratis zijn.











xenne: btw, om nog eens terug te komen op die onderbrekingen van de klank, al paar dagen geen last meer van gehad.



Inderdaad het is soms dagen achtereen dat er niet van onderbrekingen te horen is maar eergisteren op EEN HD terug een onderbreking van een seconde waargenomen. Dus het zal nog niet gefixt zijn ! Erg storend is het wel niet.
gebruiken jullie plc's in combinatie met een decoder v4? daar zou het probleem wel eens kunnen zitten, om de één of andere reden schijnt dit (nog?) niet goed te werken.

btw, om nog eens terug te komen op die onderbrekingen van de klank, al paar dagen geen last meer van gehad.

mvg
Badge
Dit probleem hebben wij avond's ook op vitaya. Maar voor de rest werkt hij verder goed.Mocht de apdapters omruilen. Maar zou het probleem verholpen zijn. Denk dat er gewwoon teveel mensen zitten op een lijn. Eerst telenet tv gehad nooit problemen gehad.

Beste livio,

Graag ontvang ik klantgegevens zodat ik uw facturatie kan laten nakijken.


Met vriendelijke groeten,

Eva
ps er is geen technieker aan te pas gekomen.

heb alles zelf gedaan
activering en aansluiting waren toen gratis zeiden ze me bij belgacom center st-truiden.

maar in de brief die ik kreeg stond activering van de lijn (had al adsl van ervoor) eenmalige kost van 50€

maar wat toen uiteindelijk 80€ bleek te zijn


Reputatie 7
Badge +1
Was die 80€ voor activering en aansluiting op VDSL2 ? en was dat toen in een tijdelijke promo-aanbieding gratis? dan moet dat nog kunnen. Geef je loing gegevens door aan Eva, zodat ze dat kan (laten) nakijken.
hallo

@antoine89

en al een oplossing gevonden?

aan alle anderen

via de kabel loopt het bij mij ook goed(heb het getest)

juist savonds beginnen bij mij rond 19u de problemen.

er zitten ook geen zware toestellen zoals wasmachine tussen mijn plc verbinding.

nu raden er mij vele een overspanningsbeveiliging aan. monster powercenter AV-800, (60€)

kan dit helpen?


ps vraagje/

nu lees ik hier veel over betwiste facturen.

ik heb ook 80€ activering en aansluiting betaald terwijl deze gratis zou moeten zijn geweest/ maar heb daar verder geen gevolg aan gegeven.

dit is 3maand geleden. kan ik deze nog terug vorderen?


alvast bedankt iedereen
Badge
beste

PLC's die zich op een ander stroomnet bevinden (dwz achter een andere electriciteitsmeter-teller) kunnen U geen probleem geven. Zorg er steeds voor dat de PLC rechtstreeks in het stopcontakt steekt en NIET in een zogenaamde verlengdoos. Een PLC combinatie voor uw TV verbinding en een PLC voor uw draadloos internet geeft eveneens problemen, hier dien je twee verschillende draadloze systemen te gebruiken. Het gebruik van een grootverbruiker zoals electrisch verwarmtoestel, zonnebank, droogkast, ... kunnen wel problemen geven.

muisje


  • geplaatst 30/04/11-15:44 door livio
    een kabelverbinding is bij mij helaas niet mogelijk.




    de persoon boven mij heeft ook een bbox2.



  • Is een voorlopige utp-kabelverbinding door ramen en deuren niet even mogelijk om te zien of de PLC de oorzaak zijn?

    Dat de persoon boven u een bbox heeft is op zich geen probleem maar mss als hij ook plc's gebruikt dan kunnen die mss interfereren.

    heeft uw gebuur dan geen storingen ?

    Daarom zou het zo interessant zijn om effekens met een utp kabel te kunnen testen indien mogelijk natuurlijk.





    geplaatst 30/04/11-14:38 door xenne



    Wat ik nu wel vast stel dat ik ook korte onderbrekingen krijg sinds de nieuwe software er op staat en dit op HD programma's.

    wat ik sinds de software upgrade ondervonden heb zijn korte onderbrekingen (paar miliseconden) van de klank






    Deze middag terug tijdens het nieuwsbericht op EEN-HD klank onderbrekingen.

    Meer dan een jaar terug had ik dar ook en toen was er ook een bug in de software en het had iets met HDMI te maken en toen heeft BGC iets aan de software aangepast en sinds dien nooit meer voor gehad. Dus er is veel kans dat er terug een bug in de nieuwe software zit !!
    hallo

    een kabelverbinding is bij mij helaas niet mogelijk.

    er staan ook geen storende toestellen in de buurt.

    maar toen ik belgacom mijn 1ste maand had(dus alle zenders + packs) had ik geen problemen

    het is dus wel zo dat ik in een appartement (4 woningen) woon.

    de persoon boven mij heeft ook een bbox2.

    kan dit er iets mee te maken hebben?


    mvg
    Wat ik nu wel vast stel dat ik ook korte onderbrekingen krijg sinds de nieuwe software er op staat en dit op HD programma's.

    wat ik sinds de software upgrade ondervonden heb zijn korte onderbrekingen (paar miliseconden) van de klank

    mvg

    Reputatie 7
    Badge +1
    Als je foutstromen op het electriciteitsnet hebt kunnen PLC's problemen geven. Ik heb zelfs stopcontacten (die voor TV en andere media apparatuur) waar ik een foutstroomfilter van Monster heb moeten opzetten omdat de TV gewoon uitviel. Ik heb daarom voor Ruckus draadloze adapters gekozen, en die geven mij al 20 maanden volledige voldoening. Maar elke lokale situatie is anders natuurlijk.
    @RolandT:

    Het gaat niet om de error correctie in de decoder (die goed is) maar Ik heb ooit eens een artikel gelezen omtrent error correctie van in de PLC. De details ken ik niet meer maar het komt er ergens op neer dat het error algoritme in de PLC als het de correctie niet kan opvangen dan in feite een slecht gecorrigeerd signaal aanbied aan de decoder die het dan ook niet meer genoeg kan corrigeren want alle errors kunnen ook niet door de decoder opgevangen worden.Maar hoe het juist allemaal in elkaar zit daarvoor zou er een specialist op het forum misschien een deftige uitleg kunnen voor geven.

    Maar voor de zoveelste keer door een test te doen met een UTP kabel kan je tenminste uitsluitsel krijgen.

    Reageer