foutstroomfilter

  • 29 April 2011
  • 33 reacties
  • 2261 Bekeken

hallo

hierbij vraag ik of iemand ervaring heeft in het gebruik van een foutstroomfilter in combinatie

met plc adaptors?

heb mij laten vertellen dat dit ook veel storingen kan corrigeren.

ps(wij wonen maar 2 huizen van de groote stroomkas van de netbeheerder)

als iemand hier positieve ervaringen mee heeft gelieve mij dan het model en type door te geven.

alvast bedankt


33 reacties

Toch nog even melden, daarnet op VTM _HD korte onderbreking tijdens Idool.
Op 0800/22.800 hadden ze mij aangeraden om mijn PLC's te laten vervangen, wat ik donderdag ook gedaan heb maar natuurlijk haalde dit niets uit. Deze ochtend teruggebeld naar de helpdesk en daar raadde men mij aan om een elektricien te laten komen om mijn elektriciteitsnet na te laten zien of om de kabel voor Belgacom-TV in te laten bouwen. (precies toch nog wat werken aan iets klant- en budgetvriendelijkere oplossingen)

Op eigen initiatief (en na het lezen van livio zijn ervaring) dan maar naar een Belgacom center geweest, het probleem uitgelegd en daar hebben ze mijn PLC's voor Ruckus HD omgeruild, wel 24euro supplement moeten betalen.. 😕 Alles lijkt nu prima te werken, hopelijk dat het zo blijft. ;-)
Gisteren rond 23 uur was er een reset van mijn BGC decoder V3, nu vraag ik mij af of dit een bug is of zou BGC dit van op afstand uitvoeren om één of andere reden ?
ik heb geen reset gehad bij mijn decoder. ik heb wel de nieuwste versie.(320gig)

nogmaals. mij moet je niet meer spreken van plc's

geef mij maar de ruckus ( zelfs in hd kijken en opnemen lukt nu perfect)

die plc's waren in mijn geval echt een ramp!!!!!!

de ruckus wordt niet meer uitgestald in de winkel omdat sommige beweren dat hun signaal te sterk zou zijn en daarom schadelijk.

hier werkt de laptop.ps3.gsm via wifi. dus die ruckus kan er ook nog bij :D

nu kan ik tenminste fatsoenlijk tv kijken.

dus mijn gouden raad is. wie geen kabel kan trekken gebruik de ruckus!!!!!
livio : mij moet je niet meer spreken van plc's


Dit heb ik hier op het forum al tot vervelens toe willen duidelijk maken als je kan gebruik geen PLC's, maar ja wie niet horen wil moet voelen ;)

Ter info :

Omdat de meeste Belgische huizen gebruik maken van een driefazig elektrish net , zijn plc oplossingen zeer gevoelig voor storingen.
Ruckus of PLC, tjah... in een oude woning met een slecht elektriciteitsnet neem je beter Ruckus. Als de bbox vooraan in de kelder staat en je moet door drie verdiepingen beton om tv te hebben achteraan op zolder zal een PLC waarschijnlijk beter zijn.

Allemaal brol als je het mij vraagt. Ik had ook een Ruckus. Na twee jaar en een paar maanden (uiteraard net ná het vervallen van de garantie) gaat de ontvanger kapot. Heb de boel in de vuilnisbak gekieperd en een kabel getrokken. Probleem opgelost...

P.S.: ricy, de meeste huizen zijn tot op heden nog steeds monofasig aangesloten met 40A, ik werk in de sector ;-)
wauter1984

P.S.: ricy, de meeste huizen zijn tot op heden nog steeds monofasig aangesloten met 40A, ik werk in de sector ;-)



Ja dat heb ik ooit gelezen ergens op internet in een onderzoek met Belgacom en Ruckus en Powerline en als zij liegen dan lieg ik ook natuurlijk, nogmaals het bewijs dat je zeker niet alles moet geloven wat op het internet gepubliceerd wordt !

In ieder geval bij mij is het een driefasig net (3 x 380V + N) en ik heb mijn PLC's en Ruckus al lang vaarwel gezegd, bij mij stond de BBOX2 in de garage en de
buis die voorzien was voor de coax voor kabel-TV daar heb ik een telefonie draad ingetrokken en nu staat mijn bbox2 in de living bij de decoder en TV zo was ik van al mijn onderbrekingen die ik had met PLC's en Ruckus in eens vanaf.
de kabel is en blijft idd de beste oplossing.

maar in mijn geval heb ik niets te trekken of te steken aangezien ik voorlopig een appartement huur :)

maar eens ik iets gekocht heb zal daar snel verandering in komen :)

maar voor de moment ben ik prima geholpen door de ruckus

Reageer