Skip to main content

Fast internet verbinding


Beste,

Volgens jullie installatiegids moet alvorens het insteken van de gele internet-kabel het lampje @ (fast internet verbinding) branden. Nu vroeg ik mij af hoe het komt dat dit (na een hele dag wachten) niet brandt. Enig idee? Het lampje DSL en Wifi branden wel continu. Graag een antwoord.

Groeten,
Martijn

57 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 18 december 2011
Vermoedelijk geen login / paswoord ingegeven?


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 18 december 2011
Als het lampje DSL continu blijft branden heb je verbinding met het Belgacom netwerk.

Dus mag je zeker deze kabel inpluggen deze kabel moet je uiteraard ook aansluiten op de lan poort van je computer dan zal dat lampje wel oplichten , veel plezier met het surfen


mvg,



  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
@axs: Ik heb nog geen login of paswoord kunnen ingeven aangezien ik niet op internet kon.

@ patrick: Heb inderdaad ook al geprobeerd om de kabel in te steken en de computer op te starten, maar nog niets.

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 18 december 2011
Je hebt dus wel degelijk verbinding, maar geen actieve connectie.



surfen naar 192.168.1.1

Daar geef je je username in (vb ab123456) gevolgd door @SKYNET (hoofdletters en zonder .be)

paswoord zoals opgegeven.


  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 18 december 2011
Je @ lichtje kan niet branden als je niet eerst uw username en password ingevoerd hebt in de webinterface van je modem :
http://192.168.1.1/
https://javascript:mimic_button('sidebar: lb_sidebar_quick_start_main..', 0)
Username: UwUsername@SKYNET
Password: xxxxxxxxxxxx
Confirm Password: xxxxxxxxxx



i




  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
Surfen naar 192.168.1.1 lukte me ook niet. Kreeg opnieuw de melding van geen verbinding. Is dat mogelijk?

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 18 december 2011
Hoe heb je alles aangesloten? Ben je verbonden met kabel of wireless?


  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 18 december 2011
a:3:{s:3:"url";s:38:"/files/155148976e/internetprotocol.jpg";s:4:"name";s:20:"internetprotocol.jpg";s:4:"size";s:4:"46KB";}

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
@ricy: ah ok. Bedankt voor de uitleg 🙂. Maar het probleem is dat ik de login-gegevens niet weet. Dit kan toch niet mijn login van full-adsl zijn he?

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
@ricy: ik kan je nu niet zeggen of de netwerkkaart goed ingesteld staat aangezien het over de modem en pc van mijn tante gaat.

  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 18 december 2011
Je full-adsl login is dit iets in de aard van fx123456 dan is dit inderdaad dat.

en is je username =

fx123456@SKYNET

dat je moet invoeren

of oudere login's zijn van de vorm bx123456

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
Tnx. Dat zal ik zeker proberen eenmaal ik kan inloggen via 192.168.1.1, maar ik heb juist getelefoneerd naar mijn tante en haar naar dit adres laten surfen. Ze kreeg nog steeds de melding: deze webpagina is niet beschikbaar.

Hoe geraak ik weer in de Internet Protocol Version 4 kader?

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
Ik heb de kader van IPv4 gevonden. Je zei dat deze correct ingesteld moest zijn. Moet het IP en DNS adress beiden op automatisch staan (zoals op je foto)?

  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 18 december 2011
Inderdaad,

sluit ze haar pc met een kabel aan de bbox2 aan op de uitgang PC1 of PC2 ?

Niet op TV1 en TV2 hé ! want dit zijn dezelfde vrouwelijke utp pluggen.

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
De pc wordt met de gele internetkabel aangesloten op de bbox2 op uitgang PC1.

  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 18 december 2011
Als het echt niet lukt zou ik dan toch nog eens proberen om eerst een factory reset te doen van de bbox2 als volgt:

Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)


♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken

Dan de bbox gewoon laten heropstarten en terug proberen om te surfen naar http://192.168.1.1

  • Motivator
  • 5094 reacties
  • 18 december 2011
normaal gezien heb je de login gegevens niet persé nodig bij een bbox2, er is namelijk sprake van Zero Touch Configuratie. login gegevens worden automatisch van de server gehaald. voorwaarde is wel dat je een bbox2 modem hebt waarvan de VLAN20 aanstaat

blijkbaar is aan deze voorwaarden in dit geval niet voldaan, is je belgacom internet wel reeds geactiveerd? want je spreekt van provider 'full adsl'?

mvg

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 18 december 2011
@xenne: ik vermoed dat ze full-adsl hadden, maar nu dus de modem van belgacom hebben (bbox2). Heb er geen verstand van of dit problemen oplevert...

  • Motivator
  • 5094 reacties
  • 18 december 2011
als je nieuwe belgacom klant bent zou je een brief moeten ontvangen hebben met username/paswoord

ik vraag me af of jullie belgacom internet wel reeds geactiveerd is... waar hebben jullie de bbox2 gehaald?

in alle geval, als je pc verbonden is met de bbox2 via kabel dan zou je moeten kunnen inloggen via de http://192.168.1.1/

mvg

  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 19 december 2011
Xenne, ZTC die je gegevens automatisch invullen, dat mag je dikwijls vergeten want als ik een factoryreset doe met mijn modem dan moet ik mijn login zelf invullen !!!

mvg

PS: zijn login van vroeger zal toch niet veranderen indien hij vdsl2 zou aangevraagd hebben hé, en zel al staat hij nog niet op vdsl2 dan moet je toch kunnen inloggen met adsl .

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 19 december 2011
ZTC werkt idd niet altijd....


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 19 december 2011
Ik heb er voormiddag weer even aan zitten werken en ben tot de conclusie gekomen dat ik wel via draadloos internet met mijn smartphone kan inloggen op 192.168.1.1 met de login-gegevens van full-adsl.

Volgens mij is er dus een probleem binnen in de pc aangezien de ethernet-kabel wel werkt volgens het lampje van de modem.

Op de pc zelf krijg ik onderstaande melding:

http://d.pr/APT1

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 19 december 2011
Vermoedelijk de TCP/IP configuratie die niet correct is.
Volg de suggestie van Ricy.

  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 19 december 2011
Heb ik ook gecontroleerd. Er was inderdaad wel geen IPv4, maar wel een gewone TCP-protocol. Deze stond overal op automatisch.

  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 19 december 2011
Nog ter info:
je moet wel zien dat je het je IPv4 is van je wifi-card adapter van je pc die automatisch staat als je via wifi werkt en het zelfde voor je ethernet adapter kaart van je pc als je met netwerkkabel werkt.

mvg

PS: je hebt toch je wifi niet op een of andere manier op je pc uitgezet! Is het een wifi usb stick dat je gebruikt op je PC.