Extern ip adres en pppoe niet hetzelfde

  • 24 December 2014
  • 99 reacties
  • 2456 Bekeken


Toon eerste bericht

99 reacties

het is kort samengevat gewoon een bbox met een laptop aangesloten via utp aan de lan poort van de bbox


In BBOX staat PPPOE Address 91.x.x.x


via laptop 'what's my ip address' geeft 10.x.x.x


RAF dit klopt toch hé wat ik zeg


klopt Elsa


De IP adressen waren totaal verschillend, ben niet bij de klant, kan daar moeilijk een bed naast de bbox zetten om te zien welke andere kuren hij/zij nog krijgt, klant zou niet happy zijn denk ik. ;-)


Na een software reset van de bbox hadden beide adressen een nieuw ip adres gekregen.


vb ext ip: 12.12.12.179 na de software reset van bbox 12.12.12.181


vb pppoe: 115.30.60.15 na software reset van bbox 115.30.60.17


pppoe is een soort van point to point verbinding, eigenlijk wil dat zeggen dat de bbox d.m..v point to point verbinding communiceert met een server/computer of wat dan ook op het netwerk van Belgacom. Klopt dat?


inderdaad en dan via routers het www op
hier zie je ook hoe een ➔ http://bgctv.skynetblogs.be/#pppoe" target="_blank opgebouwd wordt
bedankt voor de url Elsa, voor mij een beetje te gecompliceerd
Is ook maar louter ter info , niet echt bedoelt om je er hoofdpijn te doen van krijgen knipoog
Reputatie 2
Badge +1
Opgelost ondertussen?

Indien niet, zie ik graag de screenshots, kan je misschien dan wel verder op de goede weg helpen.
Dag Axs


Nee nog niet opgelost, via via ben ik binnen geraakt en gaat een Ict'r van Proximus voor 35 Euro de klant proberen te helpen, die zal me op de hoogte houden. Kan geen Screenshots nemen gezien dat ik voorlopig niet daar moet zijn. Bij jouw zal wellicht het extern ip adres hetzelfde zijn als het pppoe van de bbox, Probeer eens die pppoe eens zelf te wijzigen, lukt je dat?


Wij zetten onze recorder steeds direct achter bbox/telenet modem, van zodra Proximus de oorzaak gevonden en opgelost heeft dan zal de klant van buitenaf de beelden kunnen bekijken.


Weet er iemand hoe je kan zien dat een bbox/telenet modem een Pro versie is, d.w.z. dat alle poorten open staan en dat er steeds een router dient worden voorzien gezien er anders geen port forwarding mogelijk is?



Probeer eens die pppoe eens zelf te wijzigen, lukt je dat?



Denk dat Proximus zeker niet zou content zijn moest je dat lukken lach
BBOX3 voor de professionele markt heeft 2 FXS poorten


zie ► bbox3 modem specificaties


BBOX3 versies :





* BBOX3 voor de professionele markt met 2 FXS poorten, dit is de volledige versie


-De professionele


  • Bbox3 heeft wel VoIP aan boord, en heeft 2 FSX poorten,
  • waarop analoge toestellen kunnen aangesloten worden
  • In deze Bbox3 moet je dus inderdaad de VoIP settings invoeren/beheren op de BBox3 (vb i-Talk, snow ...) enz.....
iemand al opgemerkt dat 'onze medewerkers' spoorloos zijn?


voor simpele situaties komen ze met veel tam-tam melding maken in dit forum om in een persoonlijke mail te situatie te schetsen,maar bij dit, toch wel serieus probleem, heerst er enkel doodse stilte..
Uit wat besluit je dat dit nog niet op gelost is van TS ?

want ze gingen van Proximus uit toch contact opnemen als ik het goed begrepen heb.
@Elsa,


ik besluit helemaal niets, enkel valt het me op dat in de 80 reacties bij dit probleem er geen enkele maal een reactie van 'onze medewerkers' in voorkomt, en hier mag iedereen zijn eigen conclusies uit trekken..........................of het probleem al dan niet is opgelost doet hier niet ter zake


en als het zou opgelost zijn, wat ik hoop voor Raf, ga ik er eigenlijk van uit dat hij dat zelf dan ook wel al zou laten weten hebben,.........................

ga ik er eigenlijk van uit dat hij dat zelf dan ook wel al zou laten weten hebben,.........................



Ik zal zeker niet beweren dat RAF zo is, maar uit ervaring heb ik geleerd dat dit dikwijls niet het geval is soit je wilde hier iets anders duidelijk maken over de medewerkers, maar dat heb ik hier toch nog nooit niet anders geweten hoor ! spijtig genoeg inderdaad !
Nee tot op heden nog niet opgelost. De feestdagen zijn bijna voorbij, hopelijk maken er ze er komende week werk van.


De vrijdag bel ik de klant, ben benieuwd.
Je zou toch mogen verwachten dat ze zoiets kunnen oplossen in ieder geval !
ik heb het opgelost door er een sitecom achter te hangen PPPoE ingesteld.


de bbox 3 ppp uitgezet wifi uit tv's blijven werken alle 3.


in de sitecom mijn dvr beveiligingscam recorder portforward ingesteld, en klaar.


mijn dvr bewakings recorder static ip x.x.2.xxx gegeven, sitecom router ook met x.x.2.1


ik heb no-ip gebruikt met de DUC app op pc ook te gebruiken voor tablet.


meschien helpt dit ?


PS. als je netflix dan wil kijken op de digicorder van proximus moet wel de ppp (waar je login en pasw moet ingeven aan blijven.


Dat heb ik hier al voorgesteld met aparte router een eigen pppoe op te starten aangezien de bbox3 pppoe pass trough is ,maar ik denk dat Raf wilt dat dit bij de klant het met de bbox3 werkt en ik kan hem geen ongelijk geven Proximus moet zoiets kunnen oplossen.
inderdaad Elsa, maar de bbox 3 is al in wifi beter dan telenet maar mijne sitecom is nog beter dan bbox 3 op wifi en natuurlijk full control.lach


Ja dat is inderdaad zo maar dat zullen we aan Raf (of zijn klant) best overlaten, hij is nu voor de tweede maal op de hoogte gezet , dus deze mogelijkheid zal hij nu nu nog eens kunne overwegen lach


Opmerking: Je Fon op de bbox3 werkt die dan nog want je zet de wifi ook uit
thuis heb ik geen fon maar thuis heb ik het niet nodig, andere plaatsen wel.


Hopelijk redeneert iedereen zo niet frons
als proximus het probleem oplost in de bbox 3 modems, zouden mensen er geen router achterhangen.


hou het ook liever bij 1 modem, maar verlopig is het zo

Reageer