Extern ip adres en pppoe niet hetzelfde

  • 24 December 2014
  • 99 reacties
  • 2456 Bekeken


Toon eerste bericht

99 reacties

Reputatie 2
Badge
Feit: 'what's my IP' geeft je wel degelijk het IP adres dat hetzelfde is als je PPPoE IP adres, juist?


Dwz dat -als- je over je PPPoE verbinding gaat dat alles werkt.




Neen daar zit hem juist het probleem is niet het zelfde anders zou er waarschijnlijk geen probleem zijn !
inderdaad, bij iedereen is het 'whats my ip' hetzelfde als pppoe IP van je bbox, waardoor de doorverwijzing kan gebeuren, maar hier bij deze klant is dat niet het geval.


Hoe kan dat worden opgelost?




whats my ip die geeft een 10.x.x.x dacht ik toch bij deze klant.
van welk toestel vraag je aan what's my IP, is dit via een toestel dat aan de bbox hangt via lan
krijg dat eens uitgelegd aan de telefoon operatoren van de technische dienst van proximus die totaal geen kennis hebben van ict buiten hun standaard oplossingen waarvoor ze zijn opgeleid...




van welk toestel vraag je aan what's my IP, is dit via een toestel dat aan de bbox lan poort hangt
ik hang mijn laptop op de bbox (via lan kabel), en google chrome of dergelijke explorer 'whats my IP ' intypen...
Zitten er nog netwerkdevices tussen de bbox en de recorder?


Ik heb een reset geprobeerd van het modem, en het IP wordt juist aangepast bij de DDNS service (NAS geconnecteerd via DHCP aan de bbox, DDNS op de NAS -- zelfde situatie zoals de recorder nu geconnecteerd is)
Ok dan, ik dacht al dat je misschien via wifi werkte en zou gekund hebben dat hij bv connecteerde via een ander wifi signaal dat niet het SSID was van je bbox.
er mogen andere medewerkers zitten , aangezien hij via lan van de bbox rechtstreeks opvraagt zal what's my ip ook deze van de bbox doorgeven en dat is niet het geval dus!!! Het loopt van daar al verkeerd dus verderop naar de recorder zal het dan zeker ook verkeerd lopen.
is dat nu via lan of via wifi, dat maakt niet uit; zolang je binnen het intern netwerk bent en via explorer het IP vraagt dan weet je het, Via 'can you se me' of dergelijke sites test ik de poorten. Bij een andere klanten waar het pppoe probleem zich niet voor doen, daar test ik dan men 3 poorten, daar test die site de verbinding van buitenaf door de bbox/router tot aan de poorten van de recorder. Terwijl hij test zie je je extern IP adres. Open ik een verkeerde poort op de bbox of verkeerde poort aan gemaakt in de recorder dan krijg ik na de 'poort-test' een error. Maak ik de verkeerde poorten aan op men recorder dan kan ik via het intern netwerk niet met de apps de beelden opvragen


nee tussen de recorder en de bbox staat niets tussen


fysiek zie ik:


splitter met blauwe vdsl draad naar bbox,


Lan voor men laptop


Lan voor de recorder

is dat nu via lan of via wifi, dat maakt niet uit;



Als je laptop op een SSID connecteert van een andere open wifi router bv of via een hotspot (zonder dat je er op gelet hebt) dan krijg je wel niet het wan ip aderes van je bbox terug maar wel die van een ander !!
inderdaad, ik bedoel in het geval bij deze klant dat ik binnen zijn lan of wlan netwerk zit van die bbox,
ik weet niet of het iets zou uitmaken maar als je de recorder nu een loskoppelt van de bbox en dan via je laptop what's my ip opvraagt.
de bbox2 was door de klant door bbox3 vervangen en opgestart zonder de recorder.


In de recorder zit een pppoe functie maar is niet actief, gezien ik die pppoe nog nooit heb gebruikt, laat staan ingevuld met de gegevens van de bbox . In die recorder zit geen intelligentie in die plots een hele bbox gaat herprogrammeren, de vraag is, kun je je de pppoe van je bbox zelf instellen?


dat zal niet want je moet tenslotte een Wan ip adres toegewezen krijgen van je ISP (al dan niet een veranderlijk of een betalend Fix ip adres) zelf al zou je die kunnen zelf veranderen of invoeren dan zou je nooit zeker zijn dat je geen IP adres ingeeft die al niet aan iemand anders toegekend is.
Eigenlijk om te reecapituleren is de vraag die de proximus specialisten moeten kunnen beantwoorden of oplossen is waarom je een ander wan ip adres ziet als je het via what's my ip opvraagt dan wat in je 'pppoe address' staat aangegeven in je bbox.


Als je de bbox reconnecteert zou je ook normaal gezien dit pppoe adress moeten zien veranderen.


Ik weet nu niet hoe je dit in de bbox3 kunt doen of ook mogelijk is zoals in de bbox2 maar zou je de VLAN20 eens moeten kunnen uitzetten of dit dan het probleem zou oplossen en dit address 10.x.x.x van dar niet komt die je what's my ip opgeeft.
Ik weet nu niet of je uit de ddns client al hebt kunnen uitvissen wat voor een ip hij doorgeeft.
jaja je kan dat zien, van het moment je de url van de ddns invoert dan verschijnt het extern ip van die verbinding en kom je normaal gezien op de recorder uit. Ben nu niet bij die klant, heb er lang genoeg gezeten, Proximus dient het op te lossen, jij als ik kunnen niet aan die pppoe instellingen van de bbox...

dan verschijnt het extern ip van die verbinding en kom je normaal gezien op de recorder uit



Is dat dan het pppoe ip address van de bbox of bedoel je iets anders, want ik kan niet goed meer volgen ;-)
bij jouw als bij mij is het extern IP adres hetzelfde als de pppoe van de bbox, wat niet bij die klant is.


dus bij de klant is het 10.x.x.x van het moment je de url van de ddns invoert.
Reputatie 2
Badge +1
Post eens screenshots aub van wat je juist ziet? (maskeer we even de IP adressen, maar maak wel duidelijk over welke het gaat en in welke range ze zitten)

Volgens mij zien we hier iets heel eenvoudigs over het hoofd....

Reageer