Beantwoord

ethernet adapter

  • 9 January 2016
  • 8 reacties
  • 918 Bekeken

Kan ik met een ethernetadapter voor TV ook een vaste PC aansluiten op internet? Of moet ik een duurdere PLC adapter met wifi extender aanschaffen en via die ethernet poorten werken? Ik vind wifi soms iets te traag thuis. vooral als we dat met meerderen op het zelfde moment gebruiken.
icon

Beste antwoord door RolandT 9 January 2016, 20:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kan je die PC niet met een ethernetkabel (UTP) direct met de modem verbinden? je haalt dan sowieso hogere snelheden.
niet alle PC's staan bij de modem (eigenlijk feitelijk geen enkele).
Draad loze oplossingen zijn: PLC of wifi-bride of PLC wifi-extender kan je op de site van Proximus vinden ook
Reputatie 7
Badge +1
Een Wifi-bruid Elsa?🆒
Ja Sinjoor I always Look On The Bride Side of Life 🙂 :P
En mijn potlood is weg dus ik kan het niet meer corrigeren :(

'k ga nog vlug eens mijn potlood gebruiken:
@neirynck, surf naar => Klik daar op draaloze oplossingen
Dank aan sinjoor en Elsa, maar ik ken de oplossingen van proximus. Mijn enige vraag is echter, kan ik de ethernetadapter voor TV (mono, van 50 euro) ook gebruiken om te surfen via een ethernetkabel (zodat ik iets aan snelheid win tov wifi). In die (kinder)kamer is geen TV decoder.

Of moet het echt met die PLC-adapter met wifi-extender (en drie ethernetpoorten)?
Reputatie 2
Badge
Als je met een "ethernetadapter voor TV" een Ethernet over Power (Devolo of een ander merk) bedoelt dan gaat dat ook voor je PC werken. Ik zou zeggen steek de ethernet kabel er in en probeer maar.
@neirync, Vraag verkeerd begrepen, inderdaad gaat dit werken

Reageer