Er is een fout opgetreden tijdens de opname met Belgacom tv

  • 5 October 2011
  • 11 reacties
  • 1345 Bekeken

Heb de laatste tijd bijna altijd als ik iets opneem met de decorder of iets bekijk het beeld blijft hangen ,of er is een fout opgetreden bij de opname en staat het programma er niet op of een stuk of als je iets opgenomen hebt en je wilt doorspoelen wil hij niet meer stoppen had vroeger telenet nooit geen probleem met gehad.Hier is het bijna dagelijks dat er iets fout is.

11 reacties

beste

gaat het hier over netwerkopnames of over opnames op de harde schijf?

problemen met netwerkopnames zijn bekend toch onopgelost, het doorspoel probleem klinkt mij bekend in de oren, zie ook frustratie(s) bij netwerkopnames

mvg
Xenne Het gaat over netwerkopnames (30 dagen beschikbaar)
Reputatie 7
Badge +1
Even off topic. Ik heb nog niet veel ervaring met Telenet. Heb vandaag mijn kozijn nog gaan helpen nadat Telenet Basic Shake met TV verleden week geïnstalleerd werd. Hij had blijkbaar de verdeeldoos met een schakelaar uitgezet. Zowel de modem als de decoder hadden dus zonder strooom gestaan.

Na korte tijd (een paar minuten) kreeg hij beeld, maar hij kon alleen zappen met de ch+ en - en met de cijfertoetsen. Als hij een andere toets gebruikte zoals de TV-gids, dan veel het beeld uit en had hij alleen maar klank. Laat bij ons een belletje rinkelen natuurlijk.Ik had gezegd, dat bij Belgacom bij decoderproblemen deze zonder stroom moest gezet worden....dus hij trok maar steeds de stroom uit. Na 15 minuten werkte natuurlijk wél alles terug....dus gelijkaardig scenario als bij belgacom....alleen, als je bij Telenet toch op bv. de TV-gidsknop drukt tijdens de software downloadfase, dan krijg je een zwart scherm met een bericht op van Telenet dat de software wordt gedownloaded. Er is ook geen PVR-knop. Je moet op TV-theek duwen om en optielijst te krijgen voor VOD met ergens onderaan de eigen opnames. Ik zoek nog verder uit wat de verschillen zijn.
Nu iets meer dan een week bij Belgacom.Heb al meer miserie gehad dan de voorbije jaren bij Telenet.

Het opnemen is een ramp,opname staat er niet of gedeeltelijk op.

Als dat zo blijft duren zal mijn Belgacomavontuur maar 1 jaar duren.
Beste Wim,

Dit kan te wijten zijn aan netwerkproblemen. Misschien zijn er wat storingen op de lijn die dit veroorzaken, het kan ook zijn dat er bij ons op het netwerk iets misloopt.

U kan uw decoder eens kort van stroom onderbreken en uw lijn thuis nakijken(draadloze adapters eens herstarten).

Moest het hierna nog niet lukken dan kan u best contact opnemen met onze technische dienst op het nummer 0800 22 700. Deze zijn de hele week tot 22u beschikbaar.


Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Reputatie 1
wanneer gaat Belgacom er nu eens werk van maken voor dit probleem

ben al klant van belgacom tv vanaf het prille begin en tot op heden heb ik eigenlijk al weinig verbetering mogen vaststellen

men vraagt me al jaren om wat geduld te hebben omdat ik te ver van de centrale verwijderd ben is de lijn verzwakt en dat zou dit probleem veroorzaken maar alles komt wel in orde we zijn er mee bezig

heeft elke klant geen recht op dezelfde kwaliteit ik betaal toch even veel als de andere klanten of niet soms

jammer genoeg heb ik geen alternatief hier ligt namelijk geen kabel ,dus overschakelen naar telenet is niet mogelijk dus ben ik gedoemd om bij belgacom te blijven

jullie slogan Belgacom voor leukere TV vind ik wel misplaatst

Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat ik vroeger evenveel betaalde en dan had ik o.a geen netwerkopnames kon uitvoeren !
Belgacom voor leukere tv.. is toch gepaste slogan?

Werkt het .. of werkt het niet?
Werkt het .. of werkt het niet?
Werkt het .. of werkt het niet?


is toch een leuk spelletje? Elke dag lotto! 🙂
da's waar ricy, maar op moment dat een service aangeboden wordt moet hij wel correct werken... als je mensen op het netwerk laat opnemen, moeten de opnames te bekijken zijn... anders blijven klanten gefrustreerd achter, en dat kan niet de bedoeling zijn.

dit gezegd zijnde, netwerkopnames toch een geval apart... vanavond bv tussen 20h30 & 20h50 kon ik er niets mee aanvangen, kreeg ze niet gestart, en als ze al starten waren ze niet controleerbaar na een forward... dan plots loopt alles van een leien dakje.... hoe kan je dit verklaren? toch nog overbelasting tijdens de spits?

onvolledige opnames en dergelijke nog niet voorgehad. met opnames op harde schijf geen probleem

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan je bijtreden Xenne. Vandaag een rits netwerkopnames gemaakt, en alles kunnen bekijken, zij het wel nà 22.00 uur. Doorspoelen ging weer heel vlot. Ik blijf ook denken dat het in primetime zo tussen 20 en 22 uur meestal zal foutlopen. Ik kijk nu altijd eerst naar PVR opnames (deels in chaseplay). Opnames die maar deels zijn opgenomen , heb ik nog niet voorgehad buiten eens een programma dat meer dan 5 minuten te vroeg begint of meer dan 20 minuten telaat (dan staat het einde er niet op)..
Pas op, ik bedoelde niet dat BGC het niet moet in orde brengen maar dat het nog veel erger zou geweest zijn moesten ze voor deze dienst een bijdrage gevraagd hebben en dat die dienst niet zou werken.
Ik weet toevallig ook wat het betekent om technische problemen op te lossen, ik kan er van meespreken het is een zeer ondankbare opdracht, geloof me vrij.
Hopelijk krijgt BGC het weldra in orde en kunnen we vlug al die miserie vergeten.

mvg,

Reageer