Beantwoord

E-mail: bijlage niet kunnen openen

  • 10 August 2016
  • 16 reacties
  • 2028 Bekeken

Sinds ik internet gebruik via Proximus kan ik verschillende bijlagen aan mails niet openen. Ik krijg steeds een foutmelding. Wanneer ik die mails doorstuur naar mijn vorig Emailadres bij Telenet kan ik ze openen en bekijken zonder enig probleem. Wat is de oorzaak ?

Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet
icon

Beste antwoord door RobrechtB 11 August 2016, 15:26

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi benny

Kan je me zeggen of dit via het emailadres

jean.everaert@proximus.be is

met welk emailclient je deze emails leest? webmail? ..

type van bijlagen waarmee je probleem ondervindt?

mvg sabine
Hallo Sabine

Het is inderdaad met het E-mailadres jean.everaert@proximus.be
Het vooral wanneer er een filmpje bij is dewelke ik normaal lees met Windows Media player
Reputatie 6
Badge +4
Hi Benny,

Ok, maar met welk programma lees je je emails??

is dit bijvoorbeeld via webmail.proximus.be of is dit via een emailclient als outlook, live mail,etc..

Welk type bestand exact? grootte?

ik heb echt meer informatie nodig

mvg sabine
Sabine

Ik gebruik Outlook zoals ik dat ook deed bij Telenet. Het zijn MP4 bestanden van 5,9 MB. Via telenet kan ik ze zien zonder enig probleem.
Reputatie 6
Badge +4
dag Benny

onstaat er dan een foutmelding al bij openen van MP4 bestand?
Sabine

Inderdaad
Sabine
Wat ik al gedaan heb is de bijlage opslaan onder video's en dan openen en bekijken. In de mail direct lukt het niet. Bij Telenet lukte dat wel dus moet het toch aan Proximus liggen.
Reputatie 7
Badge +4
Lukt dit dan wel via de webmail? En welke foutmelding krijg je juist?
Kim

Het lukt wel via webmail van Telenet.
Bij proximus krijg ik ELKE keer volgende melding: "Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand Windows Media Player"
Reputatie 7
Badge +4
En dat is via de webmail (https://webmail.proximus.be)? Kan je zo een van de mails laten staan ? Dan maak ik een ticket aan voor ons engineering team om het eens na te kijken. Mvg,RB
Robracht

Wat bedoel je met een mail laten staan? Laat ik die staan in het vak " Postvak in"? Er staat er een in van 9/08/16(Verkeerspolitie in India)
Reputatie 7
Badge +4
Ja je mag ze daar laten staan. Ik heb een ticket geopend naar ons Engineering team. Eenmaal meer info sturen we een bericht. Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Bennyke,

Ik heb een antwoord gekregen. Blijkbaar is het een combinatie van een bepaalde header in combinatie met een media type. Dit is een bug maar er is een workaround.

er zou een fout zitten in ons systeem voor de afhandeling van attachements. In sommige gevallen zou er door combinaties van de header met de combinaties van de mime types in de mail een probleem zijn om de attach te openen. Als men dan deze mail naar zijn eigen mail adres FW zou het werken omdat het dan terug van zijn eigen mime type vertrekt




Wat je kan doen als workaround is de email naar je zelf forwarden indien je het bestand niet kan opslaan.

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team
Alvast bedankt. Tracht men dat in orde te brengen?;)
Reputatie 7
Badge +4
Ze hebben er voor contact op genomen met de vendor (bedrijf achter ons forum) maar meer info is er nog niet. Mvg,RB
Ze hebben er voor contact op genomen met de vendor (bedrijf achter ons forum) maar meer info is er nog niet. Mvg,RB
Alvast bedankt voor de moeite!!!:D

Reageer