Sinds ik internet gebruik via Proximus kan ik verschillende bijlagen aan mails niet openen. Ik krijg steeds een foutmelding. Wanneer ik die mails doorstuur naar mijn vorig Emailadres bij Telenet kan ik ze openen en bekijken zonder enig probleem. Wat is de oorzaak ?
Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet
icon
Beste antwoord door RobrechtB11 August 2016, 15:26
Het is inderdaad met het E-mailadres jean.everaert@proximus.be
Het vooral wanneer er een filmpje bij is dewelke ik normaal lees met Windows Media player
Sabine
Wat ik al gedaan heb is de bijlage opslaan onder video's en dan openen en bekijken. In de mail direct lukt het niet. Bij Telenet lukte dat wel dus moet het toch aan Proximus liggen.
Het lukt wel via webmail van Telenet.
Bij proximus krijg ik ELKE keer volgende melding: "Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand Windows Media Player"
En dat is via de webmail (https://webmail.proximus.be)? Kan je zo een van de mails laten staan ? Dan maak ik een ticket aan voor ons engineering team om het eens na te kijken. Mvg,RB
Ik heb een antwoord gekregen. Blijkbaar is het een combinatie van een bepaalde header in combinatie met een media type. Dit is een bug maar er is een workaround.
er zou een fout zitten in ons systeem voor de afhandeling van attachements. In sommige gevallen zou er door combinaties van de header met de combinaties van de mime types in de mail een probleem zijn om de attach te openen. Als men dan deze mail naar zijn eigen mail adres FW zou het werken omdat het dan terug van zijn eigen mime type vertrekt
Wat je kan doen als workaround is de email naar je zelf forwarden indien je het bestand niet kan opslaan.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.