Doorspoelen in uitgesteld kijken, wat vinden jullie


Reputatie 7
Badge +3
Er is nu sprake van het feit dat de tv zenders inkomsten gaan ontlopen omdat de "kijkers" steeds meer uitgesteld tv kijken en dan de reclame doorspoelen. Zie meer info in de nieuwsuitzendingen van 11/5.
https://nieuws.vtm.be/binnenland/4-vragen-over-minder-reclame-op-tv
Ik neem alle programma's op, die ik wil zien en ik spoel ook de meeste reclame door. Maar ik spoel ook bvb de sport van het Nieuws van VTM door, of de begingeneriek van een film of serie (die is toch altijd hetzelfde). Zo win ik heel wat tijd en kan ik zien wat ik echt wil zien. In opnames heb je natuurlijk ook de 5 eerste minuten, die vastgelegd liggen in een opname. Die spoel ik ook door.
Dit om maar te zeggen dat ik het heel spijtig zou vinden, mochten de operatoren en de sponsors tot een akkoord komen dat er niet meer kan doorgespoeld worden in een opname of uitgesteld kijken (ik heb het hier niet over TV Replay en TV Replay +, maar zuiver over opnames en terugspoelen in een lopende uitzending, of verder kijken na een pauze.
Ik persoonlijk vind vooral ergerlijk de reclame "blokken dozen van NGC" đŸ‘č ergerlijk. Je krijgt dan midden in een uitzending een reclameblok, met meer reclame voor hun zender en ook mooie beelden van dieren, maar het zijn altijd dezelfde en met dezelfde tune. Vreselijk. Als i dat niet meer kan doorspoelen, dan vrees ik dat ik niet meer kijk naar die zender. De zenders moeten leren dat ze hun reclameblokken aangenaam en kort moeten houden. Waarom niet voor en na een uitzending de reclameblokken zetten, dan kan de uitzending zelf tenminste op tijd beginnen. Misschien een tip die Proximus kan meenemen in de onderhandelingen met de sponsors?

33 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Martin er mag toch door iemand die geĂŻntereseerd is om klant te worden nog wat meer achtergrond worden gevraagd. Ik dacht dat een forum daar juist voor diende. Jij stuurt ze allemaal terug de andere richting uit. ik was ook klant van Telenet en ben toch ook naar hier gekomen. Misschien met minder woorden. Maar als ik dit nu zie tegenover 1 of 2 fora hier voor zie ik grote verschillen, en mag je niets meer zeggen op den duur.
Reputatie 7
Badge +3
Niet gaan kibbelen hé, dit topic is bedoeld om mensen ideeën te geven van hoe de reclame in de toekomst eruit zal moeten zien. De naam van dit topic is nog altijd "doorspoelen-uitgesteld-kijken-vinden-jullie". Dus wat vinden jullie van die nieuwe toekomstige inkomsten van reclameblokken. Iemand een idee voor Proximus?
Reputatie 7
Badge +3
Liefst alleen ideeën, geen chatbox van maken aub.
On topic (?) ben ik van bescheiden (ahum) mening dat de zenders eens eerst voor zich moeten uitmaken wat ze precies willen. Het heeft weinig zin om ons ertoe te dwingen te kijken naar een film/feuilleton tussen de reclameblokken door, maar toch heb ik meer en meer de indruk dat dat de toekomst is. Dan duurt een film van 90 minuten ineens 3 uur - of langer 😉.

We leven nu eenmaal in een wereld die zodanig commercieel is ingesteld dat reclame een belangrijk deel ervan uitmaakt, als niet het grootste deel. Wie vraagt zich nog af voor wat er reclame wordt gemaakt? Wie kijkt nog echt bewust naar reclame? Dat zal ik je zeggen. Op het moment dat je denkt of nood hebt aan een nieuwe stofzuiger kijk je naar reclame over stofzuigers, de rest van het jaar ... helemaal niet. En dat gedurende 3 jaar, of 5, 7 zelfs, als de stofzuiger zolang werkt.

Veel mensen vinden het normaal een sticker op de brievenbus te hangen : "geen reclame a.u.b.".
Het milieu vaart er wel bij, minder papier dat de scouts hier maandelijks ophalen, maar de reclamejongens willen toch nog altijd reclame door onze strot duwen, dan maar via tv.

Als ik dan kijk naar de programma's die ik nog aandachtig bekijk begin ik me stilletjes - en ieder jaar meer - af te vragen of mij tv (en mijn proximus pack) niet langzaam ten dode is opgeschreven. Wanneer die programma's ondergeschikt gaan worden aan reclame zal dat gevoel nog sneller toenemen.

Terug naar kijk- en luistergeld?
Reputatie 5
Badge +3
Kort en bondig: ik haat reclame, t.t.z. van mij mogen ze zoveel reclame geven als ze willen... alleen doe het VOOR en NA de uitzending, daartussen werkt het op de zenuwen, bv. veldrijden, na 5 ronden reclame, te gek voor woorden, voetbal, tijdens de rust 13 min reclame en de overige 2 min analyse, enz...😡

mvg
Ik heb gisteravond nog zitten zoeken op het www.
Toen onlangs het nieuws is opgerakeld over betalend doorspoelen heeft een krant (dacht ik) een online enquĂȘte gehouden bij het (online) artikel. Ik heb ook meegedaan en meen dat op dat ogenblik - en toen hadden er al veel hun keuze gemaakt - ongeveer 3 op 4 tegen reclame was (is). Als die trend zich doorzette - zou toch moeten, nietwaar? - is de meerderheid dezelfde mening toegedaan.

Dat er hier een iemand echt pro zou reageren is al bij al dus niet eens doorslaggevend. Gematigd pro is iets anders. Ik sluit me 200% aan bij deze reactie van Elma:

"Als de zenders en adverteerders, dit op een serieuze manier zouden aanpakken, zodat de reclame niet stoort, dan zou ik daar geen bezwaar tegen hebben. Er bestaat toch al iets waar je meer info over producten kunt vinden tijdens uitzendingen.
Mij moeten ze echt niet zeggen wat ik moet kopen, dat bepaal ik zelf wel.
"
ik zou zelf gedacht hebben dat iedereen er tegen zou zijn ipv 3 op 4 of laat ons beter zeggen iedereen behalve voor dezen die er grotendeels moeten mee rondkomen of van leven.
Afschaffen van reclame dat zal natuurlijk zijn gevolgen hebben, daar moet volgens mij geen tekening bij gemaakt worden, maar de manier waarop ze gegeven wordt kan natuurlijk ook wel anders zodat ze veel minder storend wordt.
Reputatie 4
Badge +1
Daar heb je zeker gelijk in want zoals bij Eurosport wil ik het ook niet. Het is het zelfde als je voetbal gaat kijken daar betaald men ook 190€ per jaar enkel voor de thuismatchen. Maar zij moeten ook leven van sponsers en reclame anders kan een club niet blijven bestaan, en dat is net het zelfde als met die commerciĂ«le zenders. Enkel denk ik dat het een ramp gaat worden als het ooit zo ver komt als je toch wil spoelen want het gaat gewoon niet. Gisteren wou ik een stuk van de dingen des levens terug zien om acht uur s'morgens. En als je dan die balk op de dingen des levens zet en je begint dat programma je kan gewoon niet spoelen met die balk. Geef mij dan Telenet daar gaat dat allemaal.

Reageer