Doorspoelen in uitgesteld kijken, wat vinden jullie


Reputatie 7
Badge +3
Er is nu sprake van het feit dat de tv zenders inkomsten gaan ontlopen omdat de "kijkers" steeds meer uitgesteld tv kijken en dan de reclame doorspoelen. Zie meer info in de nieuwsuitzendingen van 11/5.
https://nieuws.vtm.be/binnenland/4-vragen-over-minder-reclame-op-tv
Ik neem alle programma's op, die ik wil zien en ik spoel ook de meeste reclame door. Maar ik spoel ook bvb de sport van het Nieuws van VTM door, of de begingeneriek van een film of serie (die is toch altijd hetzelfde). Zo win ik heel wat tijd en kan ik zien wat ik echt wil zien. In opnames heb je natuurlijk ook de 5 eerste minuten, die vastgelegd liggen in een opname. Die spoel ik ook door.
Dit om maar te zeggen dat ik het heel spijtig zou vinden, mochten de operatoren en de sponsors tot een akkoord komen dat er niet meer kan doorgespoeld worden in een opname of uitgesteld kijken (ik heb het hier niet over TV Replay en TV Replay +, maar zuiver over opnames en terugspoelen in een lopende uitzending, of verder kijken na een pauze.
Ik persoonlijk vind vooral ergerlijk de reclame "blokken dozen van NGC" 👹 ergerlijk. Je krijgt dan midden in een uitzending een reclameblok, met meer reclame voor hun zender en ook mooie beelden van dieren, maar het zijn altijd dezelfde en met dezelfde tune. Vreselijk. Als i dat niet meer kan doorspoelen, dan vrees ik dat ik niet meer kijk naar die zender. De zenders moeten leren dat ze hun reclameblokken aangenaam en kort moeten houden. Waarom niet voor en na een uitzending de reclameblokken zetten, dan kan de uitzending zelf tenminste op tijd beginnen. Misschien een tip die Proximus kan meenemen in de onderhandelingen met de sponsors?

33 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Als ik u een eerlijk antwoord mag geven zou ik zeggen. Ze mogen van mij er reclame in stoppen, en wie die reclame doorspoeld moet dan maar betalen. Eerst moet men wel zien hoe men dat allemaal kan registreren via de decoders. Want zelf zie ik wel naar die reclame en kan dan ook misschien de operator beslissen wat voor reclame hoe uitzend. Die we nu ontvangen of andere. Bij Telenet heb ik een korte periode gekend waar dit mogelijk was.
Ik ben voorstander. Uiteindelijk betaalt de reclame de programma's die men maakt. Mij lijkt dit alles een logische zaak. Voor niets gaat de zon op me dunkt,...
Indedaad wie het spaarpotje breekt zal voor het spaarpotje moeten betalen 🤑 😉
Reputatie 4
Badge +1
Daarom zal men dus nog iets moeten vinden om te kunnen registreren wie en hoe lang men die reclame wegspoelt. want van mij mag ze er gerust tussen blijven want ik spoel nooit enkel tijdens een programma als ik iets niet goed gevolgd heb of soms een programma stop zetten doe ik ook..
Reputatie 7
Badge +3
Dus jullie bedoelen dat we moeten gaan betalen voor het NIET zien van reclameboodschappen. Vraagje: kijken jullie naar de reclames in dagblad en tijdschrift? Neen? Tja, dan moeten jullie meer betalen voor dagblad en tijdschrift.
Ik vind het erg als we verplicht naar reclameboodschappen moeten kijken, die ons helemaal niet interesseren. Vb. Ik heb geen kinderen en mij petekind is al volwassen. Moet ik nu verplicht kijken naar die reclameboodschappen of anders bijbetalen om dat te kunnen doorschuiven? Of moeten mannen naar reclameboodschappen kijken over wasproducten ed? Worden wij verplicht om naar iets te kijken en anders bijbetalen? Dit vind ik erover. Sorry, dat is mijn gedacht.
Ik vind het verschrikkelijk dat sommige zenders tijdens een uitzending, onderbreken om reclame uit te zenden. Vb. NGC. Ik val in herhaling misschien, maar ik word gewoon gek als ik naar die opbouw van die gele kader MOET kijken, of naar die mengeling van die kleuren of naar die altijd weerkomende beelden van die beestjes. Die beestjes vind ik heel mooi, maar niet alle dagen hetzelfde. Hoe doen ze het in Nederland en in Duitsland? Daar hebben ze toch ook geen onderbreking van reclameboodschappen TIJDENS een uitzending. Ik hoor Mike Verdrengh nog zeggen, destijds bij de opstart van VTM: "wie kan er naar een film kijken zonder naar het toilet te moeten gaan". Hij gaf dus zelf aan dat die reclameblokken dienen om iets anders te doen. En zo voeden ze weer wat meer de kans dat mensen dan dingen uit de frigo of kast nemen om tijdens het tv kijken te kunnen knabbelen. Leve de obesitas. 😫 Zo kan de gezondheidszorg nog wat meer kosten.
Als de zenders en adverteerders, dit op een serieuze manier zouden aanpakken, zodat de reclame niet stoort, dan zou ik daar geen bezwaar tegen hebben. Er bestaat toch al iets waar je meer info over producten kunt vinden tijdens uitzendingen.
Mij moeten ze echt niet zeggen wat ik moet kopen, dat bepaal ik zelf wel.
Reputatie 4
Badge +1
Elma van waar haal jij nu weer dat bericht van jou. Ik was al de hele dag er naar op zoek om te zien wat anderen er over dachten , want ik had het gisteren avond gelezen en deze morgen was het verdwenen. Elma dit is nu zever dat u vertelt 80% van de vrouwen kopen de flair den dag allemaal en al die boekskes met roddels en reclame en je zal dit misschien zelf ook wel doen. Ik zeg ook niet dat je dan moet gaan spoelen als je dat niet wil zien spoel je en betaal je een kleine bijdrage per maand aan de provador. Als het natuurlijk bewegende beelden zijn, het kan evengoed een stilstaand beeld zijn met een tekst op of iets dergelijks. en dit is natuurlijk mijn visie wat ik van heel dat gedoe vind als dat er ooit komt want voor mij doet dat niets. Spoel jij nu ook steeds telkens door als er reclame !s dan kan je dat kasje in je hand houden heel de avond en dat van Proximus gaat al zo goed daar is al een apart topic voor.
Als iedereen zou kopen wat hij echt wilt, dan was het al lang gedaan met de reclame, niet voor niks dat er zoveel tegen gesmeten wordt, maar ik denk ook altijd dat de reclame absoluut geen invloed heeft op mij, al weet ik dat er bij de mensen die al jaren in de reclame wereld zitten er heel duidellijke bewijzen zijn dat dit nu wel niet zo is, akkoord bij de één heeft dit meer impact dan bij de andere enz..... Maar iedereen zal in zijn geloof vast zitten denk ik 😉
Reputatie 4
Badge +1
Het grote verschil zit gewoon hier dat Telenet en Proximus en Orange daar allemaal niet van afhangen. Maar al die commerciële zenders moeten leven van reclame en vroeger bestonden hier in België nauwelijks commerciële zenders. Zet eens een Duitse of Hollandse commerciële zender op die doen het al jaren. Die mensen zijn het al jaren gewoon.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me wel af hoe ze het verschil gaan maken tussen doorspoelen om naar het begin van een programma opname te gaan en doorspoelen in reclameblokken. Wordt weer een slapeloze nacht voor IT.
Reputatie 6
Badge +3
poepsimpel om reclame te scheiden van de gewone uitzending, gewoon een code meesturen met "ik ben reclame"
Reputatie 4
Badge +1
Ja , maar dat is niet voor ons hé🙂. Trouwens ik denk dat dit ongeveer een tijdspanne van 1,2-1,5 jaar nodig heeft; Tot alles in orde is. want wanneer gaat men er mee starten nu binnen 2 5 weken een jaar of 2 jaar en dan nog die tijd die ik juist gaf. Dan zijn we straks 5 jaar verder. Van mij hoefd het niet, want voor mij heeft het toch geen belang of het er komt of niet. Het is enkel een pijnpunt voor de spoelers.
Persoonllijk heb ik er eigenlijk ook echt niet veel last van, is trouwens een ideale reden en moment om even in beweging te komen, om niet gans de tijd in die luie zetel te blijven liggen, we moeten al tijdens dde dag zoveel zitten werk doen, of toch velen van ons.
Maar zoals altijd zal iedereen wel zijn eigen persoonlijke mening er over hebben, we zien wel wat het wordt met de tijd, sommige molens zijn zeer moeilijk tegen te houden, zeker deze die veel wind vangen ;)

poepsimpel om reclame te scheiden van de gewone uitzending, gewoon een code meesturen met "ik ben reclame"
Inderdaad Frank en dat is al iets dat ik mij al langer afvraag (maar dan meer voor opnames) waarom dit systeem nog niet ingevoerd is, in de zin van programma X begin /programma X einde, zou toch ideaal zijn en zeker voor opnames, het gaat hier nu in deze thread wel niet over opnames, maar het gaat wel om het zelfde principe..
Reputatie 6
Badge +1
Ergens snap ik de zenders wel. Het moet ergens vandaan komen. Trouwens wie wil er terug naar enkel Eén en Canvas? Nu ga ik hier weer commentaren krijgen in de trant van ik kijk nooit naar VTM of VIER, dan is er dus ook geen probleem voor zij die toch niet kijken. Wat ik wel vind, ze zouden wat minder reclame voor zichzelf moeten maken. Liever ook meer en dan kortere reclameblokken, max 3 spots of zo. Tele 5 in Spanje doet dat wel eens bij Amerikaanse series, een keer of zes maar dan twee, max drie spots. Dan blijf je kijken en doe je niet de moeite om dat door te spoelen. Meestal kijk ik gewoon naar Netflix. Allemaal geen last van en die €9.99 heb ik daar graag voor over.
Reputatie 7
Badge +3
NGC en Animal Planet zijn een mooi voorbeeld van dat "minder reclame voor zichzelf maken. Vooral NGC is echt ergerlijk met hun blokkendozen, maar dat had ik hoger al gezegd. Maar Eén en Canvas kunnen dat ook heel goed, alleen komt het gelukkig tussen 2 uitzendingen in. Als ze dat nu eens gebruikten om op tijd hun uitzendingen te beginnen dan was dat ook al een ergernis minder.
De zender Zes was in het begin goed bezig met korte reclameblokken, maar nu beginnen ze dezelfde "ziekte" te krijgen als de andere commerciële zenders.
Reputatie 7
Badge +3
Wat ik wel vind, ze zouden wat minder reclame voor zichzelf moeten maken. Liever ook meer en dan kortere reclameblokken, max 3 spots of zo. Dan blijf je kijken en doe je niet de moeite om dat door te spoelen. Meestal kijk ik gewoon naar Netflix. Allemaal geen last van en die €9.99 heb ik daar graag voor over.
Zo gelijk die "sponsors" die nog rap hun boodschap brengen, vlak voor het programma (her)begint. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Ik denk dat toch velen het hier nog niet snappen dat commerciële zenders van die reclame inkomsten moeten leven om te kunnen blijven bestaan. Anders zal er ook geen tv meer zijn in België buiten een paar zenders. Trouwens één en canvas is niet commerciëel en krijgt van de staat nog eens geld.Dat is bij alle commerciële zenders zo. Heb je anders al eens gekeken bij Eurosport dat is daar om de 5 min., ook gezellig dat je daar iets aan het bekijken bent. Als je daar bv voetbal ziet dan is het plots 2-0. Duitsland heeft er ook zo iets van. Dat kan daar tot 8 minuten duren die reclame. En bij die Hollanders is het niet anders.
Reputatie 4
Badge +1
Wat ik wel vind, ze zouden wat minder reclame voor zichzelf moeten maken. Liever ook meer en dan kortere reclameblokken, max 3 spots of zo. Dan blijf je kijken en doe je niet de moeite om dat door te spoelen. Meestal kijk ik gewoon naar Netflix. Allemaal geen last van en die €9.99 heb ik daar graag voor over.
Zo gelijk die "sponsors" die nog rap hun boodschap brengen, vlak voor het programma (her)begint. 😉


maar Netflix is ook niet het zelfde dat is een zender om films te streamen daar kan onmogelijk reclame op omdat die niet 24/24 uitzend. jij ziet films wanneer je wil en zet dan je tv uit. Die film word niet onderbroken door reclame , of wil je dat misschien? Andere zenders is iets anders; Dat is zo iets als hutsepot. Dat is van alles door elkaar. Daar kan men reclame tussen gooien de hele dag..
Reputatie 1
Badge
Ik betaal 11.99 voor netflix ik wil in 4k kunnen blijven kijken.
Reputatie 4
Badge +1
Je moet daar een andere TV voor hebben zeker? en ik zou als ik een volgende ooit zou kopen gewoon een full HD nemen zoals nu. Mijn ogen zijn fel achteruit gegaan door een hele dag op die PC te zitten turen. Zien doe ik nog goed enkel kleine cijfers en letters. Een bril probeer ik te vermijden.
Reputatie 1
Badge
onze tv had na 2J en 4 maand al screen bleeding, en hebben dus maar nieuwe gekocht, maar is een 4K maar nog zonder hdr hoor.
ik weet niet of proximus netwerk 4K zal aankunnen?
Niet voor iedereen, zou wel voor sommige hoge VDSL profielen mogelijk zijn.
Reputatie 1
Badge
een de glasvezel tot aan de modem komen zal, zal dit wel mogelijk zijn.
zal denk ik nog effen duren tegen de zenders zullen overschakelen
Dit GPON glasvezelproject zal inderdaad zeker nog niet op korte termijn voor iedereen zijn,
Reputatie 1
Badge
Ik hoop maar ik er goed heb aan gedaan met over te schakelen van telenet naar proximus.
ja, als je hier op het forum en facebook alsook twitter gaat kijken dan krijg je inderdaad de indruk dat het niet anders is dan kommer en miserie.
Wat wij thuis al vele jaren als ervaring hebben opgedaan, is dat we maar heel weinig en dan nog kleine problemen ondervonden hebben tot nu toe, maar zoals je kunt vaststellen is dit niet altijd voor iedereen het geval blijkbaar.
Langs de andere kant moest je op de forums, twitter en facebook pagina's gaan zien van andere providers, dan zal je volgens mij waarschijnlijk wel net de zelfde indruk krijgen.

Reageer