Decoder V5 infrarood extender

  • 10 February 2014
  • 4 reacties
  • 2196 Bekeken


Recentelijk heb ik mijn V3b decoder ingeruild voor een V5 decoder omwille van slechte respons op mijn marmitek IR control 8 (infrarood signaal extender). De decoder staat immers in een non-transparant kastje.


Tot mijn grote blijdschap is de nieuwe V5 uitgerust met een IR-bus aan de achterzijde. Wanneer ik nu echter tracht het IR signaal over te brengen van de marmitek 'processor' d.m.v. een stereo 3.5mm jack naar 3.5mm jack kabeltje of zelfs m.b.v. een mono jack naar jack kabeltje krijg ik volledig geen respons van de decoder. Zodra het kabeltje ingeplugd wordt, reageert de decoder ook niet langer op IR signalen op de LED aan de voorzijde (helemaal rechts onder).


Ook de traditioneel bij marmitek meegeleverde LED transmitters die op de voorzijde van de decoder gekleefd moeten worden geven een slechte respons (analoog aan de V3b). Je moet m.a.w. 4à5 maal drukken op een knop voor de decoder reageert.


Op de belgacom info lijn weet men hier spijtig genoeg geen raad mee omdat 'belgacom geen support geeft voor de IR -bus die op hun eigen toestel aanwezig is'. In de doos is er ook geen handleiding aanwezig van de fabrikant (Cisco), enkel de Belgacom TV handleiding die handelt over instellingen van software en zenders.


Is er iemand die hier ervaring mee heeft of enig advies heeft? Gebruik ik misschien een verkeerde kabel? Dient er in de software nog een setting aangepast te worden ofzo?


Zo'n mooie feature als een IR bus zou toch wat meer support mogen krijgen, mijns inzien...




4 reacties



het rare is dat ge intern het volume niet kunt regelen,



Dat is nog bij geen één bgc decoder het geval geweest bij mijn weten
Ik zou ook graag een Marmitek aansluiten op een V5.


Waar bevindt het IR oog zich? Is het via de IR bus reeds gelukt?
Ik weet niet in welk opzicht je die wilt gebruiken maar je kan de decoder V5 (ook v5 mini) ook bedienen met de remote control met RF signalen ipv IR signaal als die niet in het zicht staat
lees in dit verband ook eens dit artikel ▬► http://forum.proximus.be/posts/2b08369901" target="_blank

Reageer