decoder types

  • 18 December 2015
  • 23 reacties
  • 4181 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb nu een V4 decoder maar zou liever een V5 mini decoder hebben. Waar zitten de verschillen tussen een V5 mini en de gewone V5 (buiten geen hard disk).

Werkt de nieuwe proximus interface ook op de V5 mini?

Is de mini minder krachtig dan de gewone V5? Ik heb nog nachtmerries van die draak van een V3 decoder dus dat wil ik zeker vermijden:-)

Er was ook sprake van UHD (ooit ergens in 2016), moeten we dan weer andere decoders?

23 reacties

ik heb nu een V4 decoder maar zou liever een V5 mini decoder hebben.
Waar zitten de verschillen tussen een V5 mini en de gewone V5 (buiten geen hard disk).
▬ kleiner gemakkelijk om hem bvb onzichtbaar op te stellen in kast of achter TV via de RF remote optie.
heeft geen display alleen drie ledjes (aan / rec / HD)
alle opnames in nPVR (cloud opnames)

Werkt de nieuwe proximus interface ook op de V5 mini?
▬ werkt het best op de V5 mini met softw NTE .....10.82

Is de mini minder krachtig dan de gewone V5?
Ik heb nog nachtmerries van die draak van een V3 decoder dus dat wil ik zeker vermijden:-)
▬ Reageert iets vlugger en zeker veel vlugger dan de V3 maar dat is geen nieuws :-)

Er was ook sprake van UHD (ooit ergens in 2016), moeten we dan weer andere decoders?
▬ Er zullen altijd ooit wel eens nieuwe decoders komen om welke reden dan ook maar dat is toekomst muziek.

V5-Mini-decoder

verder nog wat info die hier al op het forum gepost geweest is:

Vernomen via Proximus center.
Heden zal enkel nog een decoder te huur zijn met NPVR opnamemogelijkheden.
De V3 gaat eruit en wordt vervangen via een ruilprogramma door een V5
of zelfs al door de V5 compact afhankelijk de stock.
Als nieuwe klant ontvang je ook onmiddellijk een V5 compact.
Alle mensen die een V4, V5 kunnen deze gewoon blijven gebruiken en opnemen op de harde schijf.
De bedoeling is wel dat in de toekomst al deze decoders er uiteindelijk uit gaan en alles NPVR wordt.
Momenteel kan je al opnames bewaren gedurende 36 maanden met de V5 compact
en dit met een maximum van 50 uur.
Dit zou in de toekomst ook de hoogte in kunnen gaan, naar mate de servers voor opnames worden uitgebreid.
Dit zal recht evenredig verlopen.

Voordelen PVR (op harde schijf opnemen)
- Opnames kunnen eeuwig bewaard worden tenzij decoder stuk gaat of van de lijn verwijderd wordt
- Momenteel meer opslagcapaciteit dan NPVR

Nadelen PVR
- Opnames kunnen niet op een andere decoder worden afgespeeld
- Opnames kunnen niet via Proximus TV app bekeken worden
- Extra stream kwijt (vermoedelijk hoofdreden voor omschakeling)

Voordelen NPVR (op server opnemen)
- Opnames kunnen op elke decoder bekeken worden
- Opnames kunnen via Proximus TV app bekeken worden
- Geen extra stream kwijt, hierdoor wordt het mss mogelijk 4 TV's aan te sluiten

Nadelen NPVR
- Opnames kunnen maar gedurende 36 maanden bewaard worden (max 50 uur)
- Overige opnames maar 60 dagen beschikbaar

4K content via:
- YouTube-app op je 4K smartTV.
- Netflix-app op je 4K smartTV, mits (duurder) aangeoast abonnenment
- 4K bluray spelers zijn al op de markt.

Reputatie 2
Badge
bedankt Elsa, denk dat ik eens ga zien naar die V5 compact.
Reputatie 7
Badge +6
Je kan die wel niet meer kopen, geloof ik,als dat de bedoeling is, tenzij dat ook weer veranderd is.
Reputatie 7
Badge +1
Persoonlijk vind ik de V5mini of compact erg onooglijk. E komt dan een groot gat in mijn open TV-kast en ik zal er dan een oude (nog werkende) videorecorder moeten onderzetten om dat op te vullen. Maar dat is toekomstmuziek en meer een persoonlijk esthetisch en geen functioneel probleem. Ik zou er ook een kunnen huren en als 2e decoder gebruiken , maar dan moet ik een PC-scherm vinden/kopen met een HDMI ingang dat ik rechtstreeks op die V5 c kan aansluiten..
Reputatie 2
Badge
oops kan je die niet meer kopen? Kan je nog decoders kopen? Ik vind nergens een koop optie op de Proximus site.
Reputatie 7
Badge +6
Voorlopig zou je die enkel nog kunnen huren. Een paar weken geleden kon je alleen een V5c huren, nu zijn er ook alweer V5 HDD's te huur, schijnt het.
Er heerst dus wat verwarring, kan je wel zeggen.:?
V5 verhuren zal ook maar zijn tot hun stock op is want uiteindelijk willen ze alleen nog decoders zonder harde schijf aangezien alles gericht is om in de toekomst alles op de cloud op te nemen.
van de v5-compact kon je het ook lezen als je klikt op de link "V5-Mini-decoder" in de bovenstaande post :
https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/decoder-types-33241?postid=534273
daar staat o.a te lezen:

...................
Edit: 07/11/2015
Hij is niet langer meer te koop voor 125 euro, alleen nog huren mogelijk.
Als eerste decoder 8€/maand en voor 2de en volgende decoder 5€/maand
Edit: 23/11/2015
Cloud (npvr) tot 50 uur opnames mogelijk, (tegenover 250uur bij V5 met HDD)
Instelbaar opslag lange termijn tot 36 maanden
Reputatie 3
Badge
Nieuwe TV software is eigenlijk ontwikkeld voor de V5 compact. Werkt hierop ook het beste, is al aantal keer aangehaald.

Alle Proximus technici (installateurs,...) rijden enkel nog rond met V5 compact.
Normaal krijg je ook in de centers alleen nog maar een V5 compact.

Waar wringt het schoentje: sommige centers zijn zelfstandigen die hun stock nog willen opgebruiken. Daarom geven ze nog V5 mee ook. Normaal vanaf januari zou iedere center ook de zelfstandigen enkel nog V5 compact mogen meegeven (vernomen van bevriende kennis die in een center werkt).

Maar op de website,... is alleen nog maar info en propaganda over de V5 compact te vinden, dit wordt dus de "norm".
Je zegt : Waar wringt het schoentje: sommige centers zijn zelfstandigen die hun stock nog willen opgebruiken.

Proximus doet toch net het zelfde Via hun Site staat de V5 ook te huur, en dit is toch ook om de stock op te gebruiken
want het uiteindelijk doel is enkel een decoder zonder HDD.
Reputatie 3
Badge
http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv.html

Hier staat wel degelijk alleen info over decoders zonder harde schijf... zowel voor eerste als voor tweede of derde TV
Reputatie 1
http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv.html

Hier staat wel degelijk alleen info over decoders zonder harde schijf... zowel voor eerste als voor tweede of derde TV


Inderdaad, buiten een afbeelding van de v5 staat er niks meer van vermeld hoor Elsa.
Reputatie 2
Badge
Goed om te horen dat Proximus gaat voor zo een V5Compact. Jammer dat ik die dan niet kan kopen.
Welke decoder is dat dan die op hun site staat toch een v5 !!

Reputatie 5
Badge +3
Ik dacht dat de V5 en V5 compact SW-matig dezelfde toestellen waren met dat verschil dat de compact geen display en HDD heeft. (bron TD/PX)
mvg
Inderdaad maar de v5 is veel kleiner en heeft ipv display 3 ledjes: voor aan/uit ; REC ; HD
afmetingen zie je hier : http://bgctv.skynetblogs.be/#v5decoderspecificaties
decodertypes: http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes
Reputatie 1
Welke decoder is dat dan die op hun site staat toch een v5 !!



Een oude afbeelding van een v5 zoals ik al zei met er naast zelfs de vermelding 'heeft geen harde schijf'.
Er is geen optie meer om die te huren zoals u nochtans vermeldde, beide knoppen voegen een v5 Compact toe aan je winkelkar (om te huren).
Ok nu besef ik wat mij in verwarring gebracht heeft en is er niets veranderd zoals ik inderdaad als eerst gezegd heb dat er alleen maar V5-c's meet e huren waren via de PX Site.
Wat mij nu in de verwarring gebracht heeft is het volgende: op twitter en of Facebook kwam op een vraag van verschillende mensen de vraag of er ook nog v5's te bekomen waren ook en daarop was het antwoord nee voorlopig niet maar als dit terug mogelijk wordt zal die ook terug op de site te voorschijn komen.
Wat inderdaad opeens het geval was want een tijd lang heeft die foto er niet opgestaan alleen de foto van de V5-c, en ik heb het, het eerst van Sinjoor hier vernomen dat de v5 terug op de Site stond. en heb ik dit verder niet meer gecheckt en dacht ik zelf bij mijn eigen allee 't klopt toch wat de medewerkers gezegd hebben op Facebook en/of twitter. Nu begrijp ik dat ik op die sociale pagina's waren die klaagden dat ze een v5-c ontvangen hadden en een v5 besteld hadden op de Site, blijkbaar zijn er nog mensen die er in lopen en enkel bestellen wat ze op de foto zien en dan verder niet meer kijken en hun gegevens invoeren om de bestelling te plaatsen.
Toch straf en zelf verdacht als je het mij vraagt dat er eerst geen foto meer te zien is van de v5 en enkel van de v5-c en dan na een tijd er opeens een foto opduikt van de V5.
Nogmaals moest Proximus duidelijke taal spreken dan zou al die verwarring en we al die gegevens niet moeten te weten komen via via !
Ik ga dit ook direct melden dat die foto daar weg moet.
Ik snap het ook niet meer lezen al weken dat Px stopt met de V5 met schijf alles naar de mini en nu plots is hij terug te huur de V5 met schijft. Graag eens uitleg van de medewerkers hierover.

Wat kan je nu nog kopen of huren als decoder
Als je een V5 hebt hebt hoe zit het in elkaar neem het eerst op de harde schijf of wat

Neem ik nu een programma op is dat nu de harde schijf of op het net maakt mij geen bal uit, wil gewoon het bekijken wanneer ik het wil en niet zoals nu dat ik mij moet aanpassen
Reputatie 5
Oke de foto is misschien niet juist maar er staat duidelijk "zonder harde schijf". En als je op bestellen klikt: "Mijn winkelwagen TV decoder compact (huur)". Wat is daar onduidelijk aan. De rest zijn allemaal speculaties .
mvg
Kan je zien als het record lampje brand op je decoder dan wordt het in PVR opgenomen op harde schijf.
Gans het forum nieuw of oud staat gesteund op speculaties en daarom wordt er duidelijke uitleg gevraagd aan PX zodat dit eindelijk eens stopt en ik zou zelf durven zeggen kijk maar naar andere, zelf nog veel meer bezochte forums, daar is het ook niet anders, en om de zelfde reden, omdat de mensen die duidelijkheid moeten brengen om speculaties weg te werken, het niet doen of heel weinig toch, dit is nu eens het typische aan een forum en hoort er nu eenmaal bij, wie wordt dit ooit eens anders!
Op een forum zet iedereen wat hij weet of meen te weten of te weten gekomen is via via of op het internet opgestoken heeft enz...
Reputatie 2
Badge
Als de medewerkers zouden meelezen, wil ik ook wel weten of een V5compact ooit nog te koop gaat aangeboden worden. (Huren doet mij altijd denken aan mijn ouders die heel hun leven hun telefoon gehuurd hebben en zo een kapitaal aan een telefoon hebben uitgegeven:-)
Bij mij thuis kijken ze steeds minder ProximusTV en steeds vaker Netflix en online. Het compacte formaat waarmee AppleTV rond 2006 is begonnen, is nu in 2015 ook bijna het formaat van de V5c en die twee zouden mooi naast elkaar in mijn kast passen:-)
Reputatie 2
Badge
Gans het forum nieuw of oud staat gesteund op speculaties en daarom wordt er duidelijke uitleg gevraagd aan PX zodat dit eindelijk eens stopt en ik zou zelf durven zeggen kijk maar naar andere, zelf nog veel meer bezochte forums, daar is het ook niet anders, en om de zelfde reden, omdat de mensen die duidelijkheid moeten brengen om speculaties weg te werken, het niet doen of heel weinig toch, dit is nu eens het typische aan een forum en hoort er nu eenmaal bij, wie wordt dit ooit eens anders!
Op een forum zet iedereen wat hij weet of meen te weten of te weten gekomen is via via of op het internet opgestoken heeft enz...

Dat is er nu eens bonk op. Allemaal speculatie omdat de site van Proximus niet echt veel duidelijkheid geeft over wat kan of niet kan.

Reageer