De Mol op "Vier"

  • 25 February 2016
  • 39 reacties
  • 1193 Bekeken

Ik heb net gemerkt dat ik het programma "De Mol" op zender Vier niet kan opnemen... Niet per aflevering en ook niet in serie... Als ik druk op "opnemen" gebeurt er niets. Andere programma's op de zender Vier kan ik wel perfect opnemen... vreemd?

Heb reeds een reset gedaan van de decoder (v5 mini) maar zonder resultaat...

This topic has been closed for comments

39 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kan je even je telefoonnr of klantennr doorsturen naar Het Proximus Team?
Soms is er een probleem wanneer je een opname programmeert, nadien terug verwijderd via de geplande opnames en opnieuw wilt programmeren. Dit kan soms voor problemen zorgen. Dit is een tijdelijke bug waar onze ingenieurs reeds mee bezig zijn voor een oplossing.
Momenteel is een kleine intake nodig bij ons. Als je even je gegevens doorstuurt doe ik het nodige.

Ter info: Als workaround kan je tijdelijk je opnames verwijderen via de TV gids ipv de geplande opnames.
Heb de nodige gegevens zonet doorgestuurd naar het Proximus Team

Kan je even je telefoonnr of klantennr doorsturen naar Het Proximus Team?
Soms is er een probleem wanneer je een opname programmeert, nadien terug verwijderd via de geplande opnames en opnieuw wilt programmeren. Dit kan soms voor problemen zorgen. Dit is een tijdelijke bug waar onze ingenieurs reeds mee bezig zijn voor een oplossing.
Momenteel is een kleine intake nodig bij ons. Als je even je gegevens doorstuurt doe ik het nodige.

Ter info: Als workaround kan je tijdelijk je opnames verwijderen via de TV gids ipv de geplande opnames.
Reputatie 7
Badge +6
Kan je even opnieuw proberen? Zou nu terug moeten lukken.
Lukt nog steeds niet...

Kan je even opnieuw proberen? Zou nu terug moeten lukken.
Reputatie 7
Badge +6
Mogelijk moet je nog even de decoder herstarten. Stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar.

In het slechtste geval ga je het volgende moeten doen:
- schakel decoder volledig uit dmv stroomschakelaar
- herstart modem en wacht tot deze volledig opnieuw is opgestart
- schakel decoder terug aan
Ook al meegemaakt dat de opname maar niet wil lukken. Hij wil dat programma en op dat uur doodeenvoudig niet programmeren. En de decoder van stroom halen help niet.

Maar ja zoals uw eigen medewerkers zeggen hier op het forum het is geen top prioriteit van PX betreffende de bugs om op te nemen.

Al maanden aan zeggen dat PX verborgen agenda geeft om het de klant moeilijker en moeilijker te maken om op te nemen zodat hij die reclame kan doorspoelen.
Patrick werk je nu met je V5 met de harde schijf er uit, en geeft dit nu minder problemen?
Wat ik nu Programeer Elsa lukt nu 100% de opnames heb geen conflicten meer of dat hij iedere keer vraag hoe ik wil opnemen. Dus dat is een verbetering.

Enkel die bug dat hij het niet soms wil opnemen gisteren ook meegemaakt wilde op syfy channel programma opnemen die dagelijks afspeelt Andromeda noem de serie bij naam.

Dag opname of serie opname wilde gewoon niet geprogrammeerd worden .
Is een serie dat met 2 herhalingen per 24 uur gelukkig maar 🙂. Gisteren wilde hij doodeenvoudig niet opnemen tussen 18 uur en 19 uur op dat kanaal. Vandaag is het mij wel perfect gelukt
'k Vraag mij toch sterk af, (met de voorziene nieuwe NTE..xxx software rond midden maart), of al die problemen dan gaan voorbij zijn!
Reputatie 7
Badge +6
Laten we nu niet totaal paranoïde worden, hé. Je zou zo ook kunnen zeggen dat TN een bug installeert in zijn programma's zodat P kijkers ze niet kunnen opnemen. :?
Ik en vele anderen nemen wel op wat we willen.
Er is spijtig genoeg onstabiliteit bij de nieuwe software, Bram zegt dat eerlijk, sommigen hebben blijkbaar meer problemen dan anderen, daar moet dringend iets aan gedaan worden, ja, maar complottheorieën, komaan zeg.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat men bij P niet naarstig aan het verwijderen van die bugs moet blijven werken.

PS: Ik neem Andromeda ook elke dag op, zonder problemen.
Inderdaad Marleen in complottheorieën daar geloof ik ook niet in, tot het tegendeel bewezen is zeggen ze dan ;-)
Als dat moest uitkomen dan moeten we allen overstappen naar Mobistar TV met 70 zenders en installatiekosten gratis 🆒
Daar zal je wel gelijk in hebben Marleen met mijn complottheorie 🙂

En klopt Bram is eerlijk hij zegt wat hij kan zeggen om ons als klant te helpen maar hij is ook gebonden aan de PX regels.

En natuurlijk is PX zeer verveeld met al die bugs en klachten en doen ze hun best om het op te lossen wat ik zeker snap.

Maar wat ik niet snap dat dat het nu al maanden bezig zijn en het niet opgelost geraakt.
Dit breng zoals bij mij frustraties op als je nu iets programmeert om op te nemen ben niet meer 100% zeker bent dat het opgenomen is.

Al weet niet hoeveel keer gezegd in mijn ogen zijn ze veel te snel om nieuwe software uit te brengen zonder het goed uit te testen. PX is traag betreffende hard ware maar te snel met software.
je zegt traag betreffend hardware

Ik weet nu niet hoe het juist zit met TN, maar volgens mij zijn ze vlugger met nieuwe hardware uitbrengen dan bij TN, volgens heeft PX bv. meer types decoders uitgebracht dan TN, maar dat zullen Sinjoor en Alexander, die ook TN in huis hebben, beter kunnen weten.
Het is ook een vicieuze cirkel hoe vlugger je nieuwe software (interface enz...) uitbrengt, hoe vlugger je nieuwe hardware zult nodig hebben omdat er veel meer van de hardware gevraagd wordt.
Straatje zonder einde Elsa :-)
Misschien tip voor VIER Ă©Ă©n reeks maken over de klanten en PX, zal ook veel succes hebben zoals De Mol kijkcijfers zullen op 1 plaats staan 🙂
Reputatie 6
Badge +2
je zegt traag betreffend hardware

Ik weet nu niet hoe het juist zit met TN, maar volgens mij zijn ze vlugger met nieuwe hardware uitbrengen dan bij TN, volgens heeft PX bv. meer types decoders uitgebracht dan TN, maar dat zullen Sinjoor en Alexander, die ook TN in huis hebben, beter kunnen weten.
Het is ook een vicieuze cirkel hoe vlugger je nieuwe software (interface enz...) uitbrengt, hoe vlugger je nieuwe hardware zult nodig hebben omdat er veel meer van de hardware gevraagd wordt.


Bij Telenet zijn momenteel maar slechts 2 modellen digicorders AD-2100 en AD-2200 en 1 model digibox AD-210, al de andere oudere modellen waren SD decoders maar Telenet heeft die oude SD digiboxen/digicorders buiten werking gesteld en uit omloop gehaald.
Wat de software betreft, bij Telenet zijn er zover ik weet geen klachten over, waarschijnlijk is die software beter dan die bij Proximus waar hier de ene klacht na de andere regent en Proximus blijft hier in het sukkelstraatje zitten, gelukkig ben ik er van bespaard gebleven maar ik hou mijn hart vast als er in april een update gaat komen voor mijn V4 decoder.
Klopt inderdaad ze hebben bij TN veel minder problemen dan bij PX, ik hoor dit hier ook heel duidelijk in onze wijk en van kennissen rondom mij die bij TN zitten en zoals je zegt eens je in het een sukkelstraatje terecht komt, geraakt er dan maar weer uit, dikwijls zou men van de bodem af weer opnieuw moeten kunnen starten,
'k vraag mij ook af wanneer dit Prox systeem ooit even stabiel zal werken als bij TN !!?
Langs de andere kant als je ziet dat er al meer TV klanten zijn bij Prox dan bij TN, zou je niet denken dat de meesten wakker liggen van de Prox problemen.
Reputatie 7
Badge +6
Van complottheorieën gesproken: in de kranten staat dat Vier zijn eigen kijkers saboteert door in de reclameblokken tijdens De Mol nog fragmenten van het programma te stoppen, zodat de kijkers zouden denken dat De Mol herbegonnen is en niet verder zouden doorspoelen. Kan tellen.
😃
Reclame is geld en als het op geld aankomt is alles mogelijk, spijtig genoeg tot zelfs het meest onwaarschijnlijke toe!
Triestig en ziekelijk, maar het is de realiteit.
Reputatie 6
Badge +2
Klopt inderdaad ze hebben bij TN veel minder problemen dan bij PX, ik hoor dit hier ook heel duidelijk in onze wijk en van kennissen rondom mij die bij TN zitten en zoals je zegt eens je in het een sukkelstraatje terecht komt, geraakt er dan maar weer uit, dikwijls zou men van de bodem af weer opnieuw moeten kunnen starten,
'k vraag mij ook af wanneer dit Prox systeem ooit even stabiel zal werken als bij TN !!?
Langs de andere kant als je ziet dat er al meer TV klanten zijn bij Prox dan bij TN, zou je niet denken dat de meesten wakker liggen van de Prox problemen.


Om nog eens verder te gaan met die software, als ik de reclame wil doorspoelen gebeurt dat met met PX decoder een beetje met hakken en sloten terwijl op de TN digicorder dat doorspoelen iets vlotter verloopt en daarom dat ik enkel VRT programma's opneem op de PX decoder en programma's op commerciële zenders zoals VTM, VIER, ...enz opneem op de TN digicorder.
Als ik een opname pauzeer op de PX decoder en deze terug laat spelen dan zou hij durven een klein beetje verspringen terwijl dat op de TN digicorder dat niet gebeurt.
Reputatie 6
Badge +2
Van complottheorieën gesproken: in de kranten staat dat Vier zijn eigen kijkers saboteert door in de reclameblokken tijdens De Mol nog fragmenten van het programma te stoppen, zodat de kijkers zouden denken dat De Mol herbegonnen is en niet verder zouden doorspoelen. Kan tellen.
:D
Reputatie 7
Badge +3
Ik kon De Mol een tijdje geleden maar niet opnemen, net zoals Patrick beschrijft. Noch in serie, noch alleen. Dan ben ik op de 2de decoder gaan proberen en daar lukte het direct. Maar het gekke was, dat ik de aflevering van de maandag niet op de 1ste decoder te zien kreeg, alleen de herhalingen. Ik heb dan een paar dagen nadien nog eens geprobeerd door de serie te wissen en opnieuw op te nemen en toen lukte het wel. Dus doorzetten en vanalles proberen, dan lukt het uiteindelijk toch. :8:cool:
Reputatie 6
Badge +2
Ik kon De Mol een tijdje geleden maar niet opnemen, net zoals Patrick beschrijft. Noch in serie, noch alleen. Dan ben ik op de 2de decoder gaan proberen en daar lukte het direct. Maar het gekke was, dat ik de aflevering van de maandag niet op de 1ste decoder te zien kreeg, alleen de herhalingen. Ik heb dan een paar dagen nadien nog eens geprobeerd door de serie te wissen en opnieuw op te nemen en toen lukte het wel. Dus doorzetten en vanalles proberen, dan lukt het uiteindelijk toch. :8:cool:

Dat is echt foefelwerk en ik betreur dat men zulke kunstgrepen moet uithalen, echt op zijn Proximus, dat is bij Telenet ondenkbaar. 😠
zo kan het forum van Proximus tenminste in stand blijven :-)))
Reputatie 6
Badge +2
zo kan het forum van Proximus tenminste in stand blijven :-)))

Dus als er geen problemen meer zijn dan mag dat forum opgedoekt worden.🆒
Alexander, komt er hier dan nog iets anders aan bod mss 😛 😉