Datalimieten op MyProximus web & app zijn fout

  • 10 April 2017
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

We hebben vorige week in een Proximus Shop onze oude "vaste lijn + internet maxi + TV" pack laten uitbreiden met 4 GSMs tot een Tuttimus (met nummeroverdracht vanuit Orange).
Eigenaardig genoeg stellen we nu vast dat zowel op de MyProximus app op de GSMs, als op de MyProximus website, onder "Mijn verbruik" foute datalimieten voor mobiel internet staan aangegeven : niet de 2 GB mobiele data zoals dat voor de Mobilus S van een Tuttimus zou moeten zijn, maar wel 750 MB of 1 GB.
Schort er iets aan de MyProximus info of ga ik, zoals ik al gelezen heb van een andere klant, ook problemen krijgen als het nu aangegeven volume mobiel internet opgebruikt is ?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Dominiek_03,

Hou rekening met onze pro rata aanrekening, je hebt geen recht op een volledige maand maar op het aantal dagen dat je abonnement deze maand loopt.

We rekenen ook pro rata in de facturatie aan, je betaalt dus enkel abonnement voor het aantal dagen dat deze gsm's actief staan.

Groetjes,

HeidiE
Beste,
De overgang naar Tuttimus is op 31-03 gebeurd in de shop ... de "pro rata" van 2 GB voor de maand april kan dan toch nooit 750 MB of 1 GB zijn, zelfs niet als je rekening houd met de vertraging die er is geweest bij de nummeroverdracht ?? We zijn nog niet eens half april ... Het GSM nummer waarvan de overdracht meteen was gelukt en op 01-04 al was overgedragen toonde ook slechts 1 GB.
Maar ondertussen heb ik wel kunnen vaststellen dat de datalimieten vandaag nu zijn aangepast naar pro-rata hoeveelheden. Eigenaardig ...
De gegevens op MyProximus hebben duidelijk wat last van vertraging (het laatste nummer, pas gisteren overdracht gelukt) staat er ook nog niet tussen ...
Wellicht (hopelijk) komt het dus nog goed.
Vriendelijke groeten,
Reputatie 6
Badge +3
Dag Dominiek_03,

Enkel de prijs van de abonnementen wordt pro rata berekend. Je abonnement krijg je altijd in de volledige hoeveelheid, ongeacht wanneer in de maand cyclus je wijzigt. Mocht dit dus anders aangerekend worden, mag je ons hier zeker over contacteren zodat we dan onmiddellijk de betrokken factuur kunnen analyseren.

Groetjes,

Lorentz.

Reageer