Blokjes tijdens bekijken van nPVR programma's

  • 20 March 2013
  • 36 reacties
  • 1037 Bekeken

Badge
  • Motivator
  • 58 reacties

Goede morgen,


Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Gisteravond veel blokjesvorming bij het herbekijken van opnames die op de Belgacom-server staan.


Reset modem en decoder helpt niet.


Is dit tijdelijk of een Charles-bug?

36 reacties

















Jan heeft van zijn commerciele geste niet veel losgelaten


mss heeft hij er bovenop nog zwijggeld bijgekregen ook,


wie weet !-)







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Hier geen commerciêle geste gezien..Jan kan er maar goed mee zijn hé. Die heeft tenslotte 6 x moeten verletten om die technieker(s) binnen te laten...



Wat ik niet begrijp is, dat ze bij Jan 6 x een technicus hebben langsgestuurd, waar het eigenlijk aan de servers lag...



Sinjoor zo abnormaal is dit niet volgens mij het hangt louter af van de persoon die je vast krijgt als je naar de technische dient belt.


Als dit nu juist ene is die van dat server gedoe nits afweet in in zijn verslag schrijft dat er een technieker de lijn moet uittesten dan wordt gewoon door gegeven en dan komt er een technieker langs, maar dat hij zes maal langs komt dit is dan ene die toch ook niet goed ingelicht werd over het bestaande probleem denk ik !!!


groetjes, Elsa






Reputatie 7
Badge +1


Het doet me veel plezier dat die nPVR-problemen nu definitief (?) opgelost zijn. Wat ik niet begrijp is, dat ze bij Jan 6 x een technicus hebben langsgestuurd, waar het eigenlijk aan de servers lag...



Het is ten eerste weinig klantvriendelijk en ten tweede erg kostelijk voor henzelf en dus héél inefficiënt. Maar zoals Elsa al stelde: hoe groter het bedrijf, hoe moelijker de interne communicatie...Kijk bv. maar naar de NMBS en Infrabel....



Maar uiteindelijk zal het ook wel een kostenplaatje geweest zijn, want allicht moesten er servers bijgezet worden, en moest hier over extra-budgetten gepalaverd worden op hoog niveau...want hoe hoger in rang (en dus hoe hogere verloning), hoe gieriger ze zijn. Het 'voetvolk' moet dan maar de schokken opvangen en, ontevreden klanten tewoord staan en dikwijls nietszeggende antwoorden geven...



Virga: bij mijn kozijn haal ik met een Telenet 'Internet Basic' (theoretisch 30/2,5) ca. 25/2,2 op Wifi. Met kabel nog nooit getest (modem staat aan deTV), maar het kan niet veel meer zijn. Ik denk dus dat de Telenetmodems een iets sterker Wifi-signaal uitzenden. Het is algemeen geweten, dat de box2 van Belgacom een eerder zwak Wifi-signaal uitzendt, maar dat heeft ook zo zijn voordelen (minder stralingsniveau)...

Reputatie 7
Badge +1


Het schitterend nPVR-systeem verdiende zulke storingen niet. Het is trouwens een van de hoofdredenen voor mij om niet van provider te veranderen. Al de Charlesbugs wil ik er desnoods bijnemen, maar liever niet natuurlijk...

Reputatie 7
Badge +1


Gisteravond voor het eerst terug storingvrij beeld bij afspelen van nPVR(server)-opnames. Zowel bij oudere als bij nieuwe. Hopelijk blijft het nu zo hé...Zoëven nog eens geprobeerd, en het was nog altijd perfect !

Reputatie 7
Badge +1


Virga, in jouw geval zou ik niet twijfelen...wel eraan denken dat je bij de Telenettarieven voor TV of shakes met TV de analoge kabelhuur van ca. 15.20€ (afhankelijk van regio) moet bijtellen. Ook moet je al over een kabelsluiting beschikken. Anders informeren naar de aansluitingskosten (binnenbrengen kabel) en activeringskosten.

Oh jee 😞 Ik vraag me wel af waarom ze mij het maximum van abonnement aansmeren terwijl ze goed weten dat ik


er niet geraak aan die waarden, vind ik wel puur bedrog... download speed 20 mbps - upload 2 mbps ...


en Sinjoor, idd als ik grotere bestanden moet downloaden, dan moet ik noodgedwongen mijn decoder effe afzetten ...


Ben nu serieus aan het denken om naar telenet over te stappen ...





Reputatie 7
Badge +1


De DTM is bij Virga inderdaad eerder aan de lage kant...Maar nPVR afspelen in HD op één TV (en niet tegelijk PVR opnemen in HD) neemt maar 6.5Mbps, dus daar kan het niet aan liggen zelfs niet met 20/2. Met een 2e HD-stream kom je aan 13Mbps en hou je toch nog 7Mbps (theoretisch) of ca. 5.5Mbps écht over voor internet. tegelijk HD kijken en tegelijk HD opnemen in PVR zal dus haar internet erg beperken. Decoder afzetten is dus aanbevolen bij downloaden grotere bestanden.

















Aangezien je in bridged mode staat zal het probleem van nPVR wel van de servers afkomstig zijn van BGC





surf eens naar http://www.lijntest.be


en wat geeft dit als resultaat?


dit ziet er zo ongeveer uit (niet dat ik je wil jaloers maken 😉 )













Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Dit hangt inderdaad af van adres tot adres en is afhankelijk van de afstand en verzwakking van je lijn tot de ROP (glasvezelkast van BElgacom op straat)


Afgaande op je screeshot zit je op een 20/2 profiel


DTM van 11 db wil zeggen dat het voor de DLM moeilijk zijn om je nog op een hogere snelheid te zetten zonder dat er te veel fouten zouden komen op je lijn .


Ik had hogere waarden gewoon omdat ik geluk heb en mijn lijn en lijnverzwakking beter is.


Je hebt met jouw profiel eigenlijk geen maxi abonnement van doen omdat je lijn toch geen 50/4 aakan wat je abonnement eigenlijk zou toelaten als het mogellijk zou geweest zijn voor je lijn.


Nu zal er in de toekomst gewerkt worden met DSM (kort gezegd ruis onderdrukking ) waardoor alle lijnen hogere snelheden zullen aankunnen.


De enig vraag is wanneer gaat BGC hiermee van start gaan volgens geruchten nog dit jaar !


Maar ik zeg altijd eerst zien en dan geloven en we kunnen het toch niet forceren dus gewoon afwachten is de boodschap.











Groetjes, Elsa







niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter




En de waarden komen er niet bij in een screenshot ...


VDSL LINE STATUS SHOWTIME


Downstream line rate 20056 kbps


Upstream line rate 2040 kbps


Downstream Training Margin 11.0 dB
Hey Elsa,


Gechecked en staat idd in 'bridged'.


Heb wel gezien dat onderstaande waarden bij mij veel lager zijn dan in jouw screenshot.


Heeft dit van belang ? Heb een maxi abonnement.


Alvast bedankt voor je hulp. - Virga
















Het is bij mij nog maar één keer voorgevallen in het begin dat ik overgeschakeld ben naar BGC dat ik in een weekend zonder TV en Internet gezeten heb, toen was er nog geen wachtdienst op zaterdag.


Het is allemaal ook zeer persoonlijk aan wat je wenst, want ik heb het al vroeger gezegd, echt veel toeters en bellen heb ik niet nodig,

maar dat wil ook niet zeggen natuurlijk dat hun toeters en bellen niet moeten deftig werken hé







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Ik geef toe, dat ik nog steeds de analoge kabel van Telenet heb aangehouden; deels voor de RDS radio, deels als backup bij problemen met Belgacom TV (wat ik overigens nog maar zelden nodig gehad). Ook soms om iets op te nemen op een DVD-HDD-recorder dat ik dan daarna op een DVD kan snelkopiëren nà bewerken (stukken uitsnijden en zo). je kunt het ook overkopiêren van de decoder (afspelen in real time en tegelijk kopiëren), maar dat neemt meer tijd. Wat ik maar wou zeggen, ik kan dus zonder problemen redelijk snel overschakelen op Telenet dig. TV; er moet alleen een modem en digicorder geplaatst worden, en dan kost het 8.20€ voor de digicorderhuur (het analoge kabelabo van ca. 15.20€ betaal ik nu ook al, zij het jaarlijks 182.43€) Devolo's heb ik dan voor TV ook niet meer nodig, en internet zou dan eventueel draadloos kunnen. (werkt bij mijn kozijn, waar ik het heb laten installeren, prima). Maar het nPVR-systeem houdt me nog steeds bij Belgacom. Dat er af en toe iets fout loopt, geeft ons weer iets om op dit forum over te ''lullen' niet?wink

















't is spijtig eigenlijk dat BGC altijd zo weinig info doorspeelt ze zeggen nooit of het een algemeen probleem is of in bepaalde regio's bv

en ook niet of ze het in korte periode zullen kunnen oplossen of niet !

Het is nu ook wel zo dat ik het al beu ben om iedere keer van provider te moeten veranderen ,

er is overal wel iets, de ene heeft voordeel in dit dan de andere weer in dat en op den duur wordt je het zat :-))







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Tja, omdat het al jaren wél goed werkt, en het nPVR-systeem uniek is op de Telecom-TV-providermarkt. Tot voor kort werkte het dus wél goed en zelfs nu is het nog wel te pruimen (bij mij toch, omdat het maar fracties van seconden zijn), Maar ik heb wél het geluk een 50/6 profiel te hebben...al weet ik niet of dat er een invloed op heeft. Voor mijn TV-kijkersprofiel is het nPVR-systeem onmisbaar, omdat 2 programma's tegelijk opnemen (Telenet) meestal niet voldoende is voor ons. Ik kan me ook moeilijk voorstellen, dat ze dit zo gaan laten. En blijkbaar zijn er ook regio's waar er geen problemen zijn (Elsa bv.). Ik heb ook geen overzicht van hoeveel mensen hierdoor getroffen worden. Er zijn bv. ook nog een deel mensen die nog steeds op ADSL zitten omdat er nog geen glasvezelstructuur in hun buurt is. In dat geval zou ik bv. voor TV en internet zeker op Telenet overschakelen.

















Ik heb dan blijkbaar veel geluk want ik heb gisteren weer naar een nPVR opname gekeken en dat was zonder enig probleem.


Dan is het duidelijk dat sommige servers in bepaalde regio's tekort aan capaciteit hebben.


Wel triestig voor de mensen die wel met de problemen af te rekenen hebben.


Je moet wel altijd opletten dat je eerst zeker speelt dat het bv niet ten gevolge van je devolo's is maar dan zal je ook problemen ondervinden als je naar HD zenders live kijkt. De decoder ook altijd eens eens een factoryreset geven en als dit niet helpt zal het wel aan de BGC servers liggen.







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter















Ik vreesde er al voor maar nu zijn we teminste 100% zeker waaraan het niet ligt hé.


Dus waarschijnlijk weer zoals gewoonlijk heel geduldig afwachten tot de oplossing er komt van BGC !







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Vanavond de Ruckustest gedaan, maar ik kreeg dezelfde storingen (en op dezelfde plaatsen) als met Devolo's. Dus serverproblemen. Wanneer die gaan opgelost zijn is onzeker, vooral als het uitbreiding vsn het serverpark betreft. Dat zijn beslissingen op hoog niveau...

Reputatie 7
Badge +1


ja blijkbaar staan die programma's op verschillende servers navenant in welke regio je zit. Ik doe sowieso noch eens de test met Ruckus als ik met Devolo storingen heb in 't week-end. Zoals ik al zei, blijken de storingen op welbepaalde plaatsen in de opnames te zitten (bij terugspoelen vast te stellen), wat bij een adapterprobleem niet zo is. Dus ik ga er ook van uit dat het inderdaad serverproblemen zijn. Ik probeer nu zoveel mogelijk in PVR op te nemen, maar dat is niet bij alles mogelijk uiteraard.













Je moet volgens mij niet meer twijfelen dat het aan de servers ligt zeker als je het alleen hebt bij nPVR en niet bij het kijken naar een HD zender.


en zeker als het voorvalt wanneer je geen ruckus en devolo's er tussen staan hebt.


en ook zou Eva anders niet toegeven dat er problemen met de servers zijn


Het enigste wat ik wel een beetje raar vind is dat ik het nog nooit voorgehad heb, dus dan moeten ze maar in bepaalde regio's problemen hebben met servers







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Als het, zoals ik denk, aan de servers ligt, zal niks helpen aan de kant van de klant. Ik heb dat probleem al op 12.3.13 gemeld aan Eva, en die gaven toen toe dat er problemen waren met de servers. Ik test het nu eens uit met switch van PLC naar Ruckus als er zich weer problemen voordoen, dan weet ik zeker dat het niet aan mijn kant ligt.

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb geen lange voorlopige UTP-kabel, en heb de Ruckusadapters nu teruggeplaatst en in de 2e TV-poort gestoken, dan moet ik maar de UTP aan de decoder van de PLC-ontvanger in de Ruckusontvanger pluggen. Even een 10-tal minuten getest, maar er waren momenteel geen storingen op een als test afgespeelde nPVR-opname, noch via PLC noch via Ruckus. Dat zul je altijd zien hé. Ik zal de testopstelling het hele week-end laten staan, dan kan ik bij storingen switchen naar Ruckus om te zien of het daar ook is. Persoonlijk denk ik nog altijd dat het aan de servers ligt, omdat de storingen bij terugspoelen ook altijd op dezelfde plaatsen in de opname voorkwamen. Maar ja, ik wil het toch nog eens uittesten...als het mét PLC en mét Ruckus is, zal het wel aan de servers liggen. met Ruckus heb ik 3 jaar zonder storingen gewerkt, en met PLC de laatste 11 maanden...

Reputatie 7
Badge +1


Vanavond was het weer erger: blokjesvorming op de hele onderst helft van het scherm, en veel frequenter. Ik zal morgen die Ruckussen eens terug bovenhalen dan weet ik zeker of het niet aan de Devolo's ligt. Al ben ik zogoed als zeker dat het daar niet aan ligt. Want zoals ik al verschillende keren zegde; 2 HD-streams tegelijk gaan zonder storingen, een HD-stream met nPVR afspelen niet...

Reageer