Blokjes tijdens bekijken van nPVR programma's

  • 20 March 2013
  • 36 reacties
  • 1037 Bekeken

Badge
  • Motivator
  • 58 reacties

Goede morgen,


Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Gisteravond veel blokjesvorming bij het herbekijken van opnames die op de Belgacom-server staan.


Reset modem en decoder helpt niet.


Is dit tijdelijk of een Charles-bug?

36 reacties

Dit hangt inderdaad af van adres tot adres en is afhankelijk van de afstand en verzwakking van je lijn tot de ROP (glasvezelkast van BElgacom op straat)


Afgaande op je screeshot zit je op een 20/2 profiel


DTM van 11 db wil zeggen dat het voor de DLM moeilijk zijn om je nog op een hogere snelheid te zetten zonder dat er te veel fouten zouden komen op je lijn .


Ik had hogere waarden gewoon omdat ik geluk heb en mijn lijn en lijnverzwakking beter is.


Je hebt met jouw profiel eigenlijk geen maxi abonnement van doen omdat je lijn toch geen 50/4 aakan wat je abonnement eigenlijk zou toelaten als het mogellijk zou geweest zijn voor je lijn.


Nu zal er in de toekomst gewerkt worden met DSM (kort gezegd ruis onderdrukking ) waardoor alle lijnen hogere snelheden zullen aankunnen.


De enig vraag is wanneer gaat BGC hiermee van start gaan volgens geruchten nog dit jaar !


Maar ik zeg altijd eerst zien en dan geloven en we kunnen het toch niet forceren dus gewoon afwachten is de boodschap.











Groetjes, Elsa







niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter
















Aangezien je in bridged mode staat zal het probleem van nPVR wel van de servers afkomstig zijn van BGC





surf eens naar http://www.lijntest.be


en wat geeft dit als resultaat?


dit ziet er zo ongeveer uit (niet dat ik je wil jaloers maken 😉 )













Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


De DTM is bij Virga inderdaad eerder aan de lage kant...Maar nPVR afspelen in HD op één TV (en niet tegelijk PVR opnemen in HD) neemt maar 6.5Mbps, dus daar kan het niet aan liggen zelfs niet met 20/2. Met een 2e HD-stream kom je aan 13Mbps en hou je toch nog 7Mbps (theoretisch) of ca. 5.5Mbps écht over voor internet. tegelijk HD kijken en tegelijk HD opnemen in PVR zal dus haar internet erg beperken. Decoder afzetten is dus aanbevolen bij downloaden grotere bestanden.

Oh jee 😞 Ik vraag me wel af waarom ze mij het maximum van abonnement aansmeren terwijl ze goed weten dat ik


er niet geraak aan die waarden, vind ik wel puur bedrog... download speed 20 mbps - upload 2 mbps ...


en Sinjoor, idd als ik grotere bestanden moet downloaden, dan moet ik noodgedwongen mijn decoder effe afzetten ...


Ben nu serieus aan het denken om naar telenet over te stappen ...





Reputatie 7
Badge +1


Virga, in jouw geval zou ik niet twijfelen...wel eraan denken dat je bij de Telenettarieven voor TV of shakes met TV de analoge kabelhuur van ca. 15.20€ (afhankelijk van regio) moet bijtellen. Ook moet je al over een kabelsluiting beschikken. Anders informeren naar de aansluitingskosten (binnenbrengen kabel) en activeringskosten.

Reputatie 7
Badge +1


Gisteravond voor het eerst terug storingvrij beeld bij afspelen van nPVR(server)-opnames. Zowel bij oudere als bij nieuwe. Hopelijk blijft het nu zo hé...Zoëven nog eens geprobeerd, en het was nog altijd perfect !

Reputatie 7
Badge +1


Het schitterend nPVR-systeem verdiende zulke storingen niet. Het is trouwens een van de hoofdredenen voor mij om niet van provider te veranderen. Al de Charlesbugs wil ik er desnoods bijnemen, maar liever niet natuurlijk...

Reputatie 7
Badge +1


Het doet me veel plezier dat die nPVR-problemen nu definitief (?) opgelost zijn. Wat ik niet begrijp is, dat ze bij Jan 6 x een technicus hebben langsgestuurd, waar het eigenlijk aan de servers lag...



Het is ten eerste weinig klantvriendelijk en ten tweede erg kostelijk voor henzelf en dus héél inefficiënt. Maar zoals Elsa al stelde: hoe groter het bedrijf, hoe moelijker de interne communicatie...Kijk bv. maar naar de NMBS en Infrabel....



Maar uiteindelijk zal het ook wel een kostenplaatje geweest zijn, want allicht moesten er servers bijgezet worden, en moest hier over extra-budgetten gepalaverd worden op hoog niveau...want hoe hoger in rang (en dus hoe hogere verloning), hoe gieriger ze zijn. Het 'voetvolk' moet dan maar de schokken opvangen en, ontevreden klanten tewoord staan en dikwijls nietszeggende antwoorden geven...



Virga: bij mijn kozijn haal ik met een Telenet 'Internet Basic' (theoretisch 30/2,5) ca. 25/2,2 op Wifi. Met kabel nog nooit getest (modem staat aan deTV), maar het kan niet veel meer zijn. Ik denk dus dat de Telenetmodems een iets sterker Wifi-signaal uitzenden. Het is algemeen geweten, dat de box2 van Belgacom een eerder zwak Wifi-signaal uitzendt, maar dat heeft ook zo zijn voordelen (minder stralingsniveau)...



Wat ik niet begrijp is, dat ze bij Jan 6 x een technicus hebben langsgestuurd, waar het eigenlijk aan de servers lag...



Sinjoor zo abnormaal is dit niet volgens mij het hangt louter af van de persoon die je vast krijgt als je naar de technische dient belt.


Als dit nu juist ene is die van dat server gedoe nits afweet in in zijn verslag schrijft dat er een technieker de lijn moet uittesten dan wordt gewoon door gegeven en dan komt er een technieker langs, maar dat hij zes maal langs komt dit is dan ene die toch ook niet goed ingelicht werd over het bestaande probleem denk ik !!!


groetjes, Elsa






Reputatie 7
Badge +1


Hier geen commerciêle geste gezien..Jan kan er maar goed mee zijn hé. Die heeft tenslotte 6 x moeten verletten om die technieker(s) binnen te laten...

















Jan heeft van zijn commerciele geste niet veel losgelaten


mss heeft hij er bovenop nog zwijggeld bijgekregen ook,


wie weet !-)







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer