Blokjes tijdens bekijken van nPVR programma's

  • 20 March 2013
  • 36 reacties
  • 1037 Bekeken

Badge
  • Motivator
  • 58 reacties

Goede morgen,


Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Gisteravond veel blokjesvorming bij het herbekijken van opnames die op de Belgacom-server staan.


Reset modem en decoder helpt niet.


Is dit tijdelijk of een Charles-bug?

36 reacties













Als je het niet frequent hebt en ook niet tijdens het gewoon TV kijken

dan zou het wel iets met de overdracht van de servers kunnen te maken hebben

en kan het van tijdelijke aard geweest zijn.







Groetjes,


Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Er zijn inderdaad problemen met de servers de laatste tijd (door Eva bevestigd). Bij live kijken en PVR-kijken geen problemen. nPVR bekijken is rechtreekse streaming en dus zoals live kijken. Maar bij live kijken is het niet. Ik had het gisteravond ook weer, maar veel minder dan verleden zondag (toen was het zo erg dat ik het gemeld heb aan Eva). En het was zelfs niet alleen met pas opgenomen programma's maar ook met iets van een paar weken geleden (nog 14d beschikbaar). Het probleem zou bekend zijn, en naar een oplossing wordt gezocht. Het probleem dat sommige nPVR-opnames nà start van de opname NIET in de lijst van opgenomen programma's komen, hoort daar ook bij. Die kan je wél na een gewone herstart van de decoder in de lijst krijgen en toch afspelen..














nPVR-opnames nà start van de opname NIET in de lijst van opgenomen programma's komen



dit heb ik ook nog nooit voorgehad







Groetjes, Elsa
















Bij BGC is het meer en meer een processie van echternach


no





Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Vandaag ook lichte problemen met nPVR-opnames afspelen. Eén opname van gisteren wou niet starten, wél na een herstart van de decoder. Lichte blokjesvorming bij het afspelen, héél sporadisch, maar toch licht storend, vooral omdat tussendoor het beeld heel vloeiend en scherp is (HD). Met live kijken en PVR afspelen geen enkel probleem. Ook niet tijdens PVR opnemen in HD en tegelijk live kijken in HD (dubbele HD-stream). Enkel bij afspelen in nPVR (dus maar één stream) zijn er lichte problemen (blokjesvorming) . Duidelijk serverproblemen dus nog niet helemaal (of helemaal niet) opgelost..

Reputatie 7
Badge +1


Het Elsa-serverke is algemeen bekend in de wandelgangen van Belgacom hoor...Maar alle gekheid op een stokje: het kan behoorlijk vervelend zijn voor sommige mensen; bij mij is het nog net te pruimen; bij jou is het niet aanwezig. Dus hangt het duidelijk af van de server waar je mee verbonden wordt. Allicht moeten ze toch nog wat servers bijzetten. of hebben ze er een deel van uitgeschakeld voor 'maintenance' of vervanging? Dit is wél hoegenaamd geen reclame voor het anders zo schitterend nPVR-systeem...of misschien sabotage door Telenet ?wink

Reputatie 7
Badge +1


Elsa, het stelt me gerust dat ook jij met een 50/6 profiel maar een DTM van 16,2dB hebt. Ik haal 17,4dB met 50/6. Vroeger met 30/6 had ik 25,6dB. Ik ga morgen toch mijn Ruckusadapters eens uit de kast halen om te testen of het toch niet aan de Devolo's ligt; alhoewel het vlgs Eva toch aan de servers ligt. Ik heb hierboven al uitglegd dat ik geen enkel probleem heb met live HD kijken en PVR in HD opnemen van een andere zender (2 HD-streams). Een nPVR opname bekijken neemt maar 1 HD-stream.













Sinjoor,





Ik heb in ieder geval dit probleem met nPVR niet.


Maar je kan het inderdaad toch eens proberen met ruckus al vrees ik dat het wel zal kloppen wat Eva zegt

zeker als ze toegeven dat er een probleem is !


Maar laat het toch eens weten wat het resultaat is met ruckus.







Groetjes, Elsa
















Sinjoor,


'k heb het eens opgezocht en mijn DTM is ook een 8dB gezakt door van 30/6 naar 50/6 te gaan


Dit is natuurlijk te wijten aan de bijna verdubbeling van snelheid en

ook door de anderen die snelheidsverhoging krijgen die in dezelfde kabelbot zitten .


Dit zal overeen komen met ongeveer 5 dB door eigen snelheidsverhoging en ongeveer 3 db door invloed van anderen.







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de uitleg. Zal wel kloppen.cool Die Ruckussen moet ik eens gaan zoeken, zitten ergens in een kast in de garage. Zal vandaag niet meer lukken denk ik.



Gisteren waren die problemen met nPVR er weer, maar niet de hele avond. Toch kan je er best wel naar kijken hoor. Nu en dan eens een fractie van een seconde blokjesvorming.

Reputatie 7
Badge +1


Ik help het je wensen...

Reputatie 7
Badge +1


Vanavond was het weer erger: blokjesvorming op de hele onderst helft van het scherm, en veel frequenter. Ik zal morgen die Ruckussen eens terug bovenhalen dan weet ik zeker of het niet aan de Devolo's ligt. Al ben ik zogoed als zeker dat het daar niet aan ligt. Want zoals ik al verschillende keren zegde; 2 HD-streams tegelijk gaan zonder storingen, een HD-stream met nPVR afspelen niet...

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb geen lange voorlopige UTP-kabel, en heb de Ruckusadapters nu teruggeplaatst en in de 2e TV-poort gestoken, dan moet ik maar de UTP aan de decoder van de PLC-ontvanger in de Ruckusontvanger pluggen. Even een 10-tal minuten getest, maar er waren momenteel geen storingen op een als test afgespeelde nPVR-opname, noch via PLC noch via Ruckus. Dat zul je altijd zien hé. Ik zal de testopstelling het hele week-end laten staan, dan kan ik bij storingen switchen naar Ruckus om te zien of het daar ook is. Persoonlijk denk ik nog altijd dat het aan de servers ligt, omdat de storingen bij terugspoelen ook altijd op dezelfde plaatsen in de opname voorkwamen. Maar ja, ik wil het toch nog eens uittesten...als het mét PLC en mét Ruckus is, zal het wel aan de servers liggen. met Ruckus heb ik 3 jaar zonder storingen gewerkt, en met PLC de laatste 11 maanden...

Reputatie 7
Badge +1


Als het, zoals ik denk, aan de servers ligt, zal niks helpen aan de kant van de klant. Ik heb dat probleem al op 12.3.13 gemeld aan Eva, en die gaven toen toe dat er problemen waren met de servers. Ik test het nu eens uit met switch van PLC naar Ruckus als er zich weer problemen voordoen, dan weet ik zeker dat het niet aan mijn kant ligt.













Je moet volgens mij niet meer twijfelen dat het aan de servers ligt zeker als je het alleen hebt bij nPVR en niet bij het kijken naar een HD zender.


en zeker als het voorvalt wanneer je geen ruckus en devolo's er tussen staan hebt.


en ook zou Eva anders niet toegeven dat er problemen met de servers zijn


Het enigste wat ik wel een beetje raar vind is dat ik het nog nooit voorgehad heb, dus dan moeten ze maar in bepaalde regio's problemen hebben met servers







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


ja blijkbaar staan die programma's op verschillende servers navenant in welke regio je zit. Ik doe sowieso noch eens de test met Ruckus als ik met Devolo storingen heb in 't week-end. Zoals ik al zei, blijken de storingen op welbepaalde plaatsen in de opnames te zitten (bij terugspoelen vast te stellen), wat bij een adapterprobleem niet zo is. Dus ik ga er ook van uit dat het inderdaad serverproblemen zijn. Ik probeer nu zoveel mogelijk in PVR op te nemen, maar dat is niet bij alles mogelijk uiteraard.

Reputatie 7
Badge +1


Vanavond de Ruckustest gedaan, maar ik kreeg dezelfde storingen (en op dezelfde plaatsen) als met Devolo's. Dus serverproblemen. Wanneer die gaan opgelost zijn is onzeker, vooral als het uitbreiding vsn het serverpark betreft. Dat zijn beslissingen op hoog niveau...













Ik vreesde er al voor maar nu zijn we teminste 100% zeker waaraan het niet ligt hé.


Dus waarschijnlijk weer zoals gewoonlijk heel geduldig afwachten tot de oplossing er komt van BGC !







Groetjes, Elsa




















Ik heb dan blijkbaar veel geluk want ik heb gisteren weer naar een nPVR opname gekeken en dat was zonder enig probleem.


Dan is het duidelijk dat sommige servers in bepaalde regio's tekort aan capaciteit hebben.


Wel triestig voor de mensen die wel met de problemen af te rekenen hebben.


Je moet wel altijd opletten dat je eerst zeker speelt dat het bv niet ten gevolge van je devolo's is maar dan zal je ook problemen ondervinden als je naar HD zenders live kijkt. De decoder ook altijd eens eens een factoryreset geven en als dit niet helpt zal het wel aan de BGC servers liggen.







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Tja, omdat het al jaren wél goed werkt, en het nPVR-systeem uniek is op de Telecom-TV-providermarkt. Tot voor kort werkte het dus wél goed en zelfs nu is het nog wel te pruimen (bij mij toch, omdat het maar fracties van seconden zijn), Maar ik heb wél het geluk een 50/6 profiel te hebben...al weet ik niet of dat er een invloed op heeft. Voor mijn TV-kijkersprofiel is het nPVR-systeem onmisbaar, omdat 2 programma's tegelijk opnemen (Telenet) meestal niet voldoende is voor ons. Ik kan me ook moeilijk voorstellen, dat ze dit zo gaan laten. En blijkbaar zijn er ook regio's waar er geen problemen zijn (Elsa bv.). Ik heb ook geen overzicht van hoeveel mensen hierdoor getroffen worden. Er zijn bv. ook nog een deel mensen die nog steeds op ADSL zitten omdat er nog geen glasvezelstructuur in hun buurt is. In dat geval zou ik bv. voor TV en internet zeker op Telenet overschakelen.

















't is spijtig eigenlijk dat BGC altijd zo weinig info doorspeelt ze zeggen nooit of het een algemeen probleem is of in bepaalde regio's bv

en ook niet of ze het in korte periode zullen kunnen oplossen of niet !

Het is nu ook wel zo dat ik het al beu ben om iedere keer van provider te moeten veranderen ,

er is overal wel iets, de ene heeft voordeel in dit dan de andere weer in dat en op den duur wordt je het zat :-))







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Ik geef toe, dat ik nog steeds de analoge kabel van Telenet heb aangehouden; deels voor de RDS radio, deels als backup bij problemen met Belgacom TV (wat ik overigens nog maar zelden nodig gehad). Ook soms om iets op te nemen op een DVD-HDD-recorder dat ik dan daarna op een DVD kan snelkopiëren nà bewerken (stukken uitsnijden en zo). je kunt het ook overkopiêren van de decoder (afspelen in real time en tegelijk kopiëren), maar dat neemt meer tijd. Wat ik maar wou zeggen, ik kan dus zonder problemen redelijk snel overschakelen op Telenet dig. TV; er moet alleen een modem en digicorder geplaatst worden, en dan kost het 8.20€ voor de digicorderhuur (het analoge kabelabo van ca. 15.20€ betaal ik nu ook al, zij het jaarlijks 182.43€) Devolo's heb ik dan voor TV ook niet meer nodig, en internet zou dan eventueel draadloos kunnen. (werkt bij mijn kozijn, waar ik het heb laten installeren, prima). Maar het nPVR-systeem houdt me nog steeds bij Belgacom. Dat er af en toe iets fout loopt, geeft ons weer iets om op dit forum over te ''lullen' niet?wink













Het is bij mij nog maar één keer voorgevallen in het begin dat ik overgeschakeld ben naar BGC dat ik in een weekend zonder TV en Internet gezeten heb, toen was er nog geen wachtdienst op zaterdag.


Het is allemaal ook zeer persoonlijk aan wat je wenst, want ik heb het al vroeger gezegd, echt veel toeters en bellen heb ik niet nodig,

maar dat wil ook niet zeggen natuurlijk dat hun toeters en bellen niet moeten deftig werken hé







Groetjes, Elsa




Hey Elsa,


Gechecked en staat idd in 'bridged'.


Heb wel gezien dat onderstaande waarden bij mij veel lager zijn dan in jouw screenshot.


Heeft dit van belang ? Heb een maxi abonnement.


Alvast bedankt voor je hulp. - Virga







En de waarden komen er niet bij in een screenshot ...


VDSL LINE STATUS SHOWTIME


Downstream line rate 20056 kbps


Upstream line rate 2040 kbps


Downstream Training Margin 11.0 dB

Reageer