Beste,
Ik wil toch eens schriftelijk reageren op de betaaltermijn welke proximus de laatste maanden (vanaf maart 2016) hanteert.
Ik ben eens nagegaan in onze facturen/aanrekeningen die ik nog kon vinden (ben namelijk al trouwe klant vanaf 1981);
Tot eind 2015 begin 2016 diende onze factuur telkens begin van de maand volgend op de factuurdatum te worden betaald (vb. voor de periode 1/1/2015 - 31/1/2015 fact. 14/1/15 betaaldatum 2/2/2015) - wat ook zo telkens werd uitgevoerd.
Vanaf maart 2016 kwam hier verandering in. De factuur diende voor de lopende periode te worden betaald voor einde van de (lopende) maand - (vb. periode 1/3/16 - 31/3/16 betalen 29/3/16). Deze betaaltermijn werd zo aangehouden tot juni 2016 en werd toen vervroegd naar (rond) de 23-24ste van de maand tot nu. Ik betaalde/betaal ook steeds zoals voorheen, ik zag/zie ook geen reden waarom ik een stuk vooraf zou moeten betalen.
In juni 2016 heb ik telefonisch contact gehad met de klantendienst (na een herinnering te hebben ontvangen om het openstaande saldo te vereffen, deze herinnering kruiste de betaling gezien ik de 1ste van de maand betaalde) en ook gevraagd naar het waarom, hier gaf men eigenlijk geen antwoord "konden daar ook niets aan verhelpen".
De facturen (welke in oktober 2016 veranderde in aanrekening) bleven logischer wijze komen en ik betaal zoals gebruikelijk - wel ipv de 1ste van de maand volgend op de aanrekening de laatste van de maand van de aanrekening.
Tot de aanrekening 6728380300 van 5/2/2017 betalen voor 23/2/2017 in de bus valt en ik met verwondering vaststel dat er een éénmalige kost van 15€ wordt aangerekend voor herinnering fact./aanrek. 6726441079, deze is van de periode 1/1/17 - 31/1/17 en werd betaald op 31/1/17 - hiervoor kreeg ik op 2/2/17 een herinnering met mededeling '... betaal binnen de 3 dagen om te kunnen blijven genieten van uw telecomdiensten - zo spaart u bovendien 30 € uit voor het opnieuw in dienst stellen - als u intussen al betaald hebt dan houdt u met deze brief uiteraard geen rekening' van een éénmalige kost was geen sprake. Ik nam terug telefonisch contact met de klantendienst met hetzelfde resultaat als de vorige contactname. Wel diende ik via de site betwisting in tegen deze adm. kost van 15€, waarop ik op 12/2/17 een brief ontvang met melding van regularisatie in mijn voordeel van 15€; zonder meer - er wordt niet gevraagd naar uitleg zodat je je kunt verweren, wat ik wel zou willen. De 15€ zal ik van de aanrekening 6728380300 aftrekken bij betaling eind van de maand tenzij men, na lezing van mijn kennisgeving/klacht, anders beslist.
Nu, na kort te hebben geschetst, nog eens mijn vraag; waarom hanteert proximus deze veranderde betaaltermijn en kan het niet zoals voorheen 'betalen op de laatste dag van de maand van de aanrekening' wat ik zou appreciëren dat proximus dit terug zou willen doen als voorheen (dit lijkt mij niet zo moeilijk of ingewikkeld). (even ter zijde: ik word ook pas betaald de 1ste werkdag van de maand volgend op de gepresteerde maand)
Graag (hopelijk positief) een reactie.
PS.:
- Heb deze brief/klacht al online gepost via MyProximus - contact - contacteer proximus - klant en ken mijn telefoonnummer - ik heb een vraag over mijn factuur - andere vraag - mail ons - velden 'nummer''e-mailadres''bijkomende opm.' ingevuld en op OK, dit wordt dan blijkbaar verzonden maar naar waar is een ? Krijgt hier ook geen bevestiging van of zo - je moet maar afwachten.
- Post deze vandaag 21-2-2017 nog eens via bovenstaand weg maar dan als klacht indienen ipv andere vraag en op het forum van proximus. In de hoop een reactie te mogen ontvangen en een klantvriendelijke oplossing hieraan te geven, wat mijn inziens niet zo moeilijk kan zijn - (nog eens: betaaltermijn terug zoals voorheen).
Nog even dit: meen toch te mogen stellen dat ik door al de jaren heen een correcte betaler ben geweest en nog steeds ben. Maar als proximus morrelt aan de betaaltermijn zonder enig overleg - reden - kennisgeving of wat dan ook, is dit niet plots niet meer zo voor de hand liggend.
Een klein gebaar kan soms wonderen doen.
Beantwoord
Betaaltermijn factuur
Beste antwoord door AntonellaD
Dag Hilmar,
Ik heb de aanvraag om je betaaldatum te wijzigen naar de 1ste week van de maand doorgestuurd naar de financiële dienst. Dit is normaalgezien in voege vanaf de volgende factuur.
Voor de huidige factuur van februari heb ik een uitstel van betaling toegekend tot 05/03. Dit wordt ook schriftelijk bevestigd. Zo vermijden we een herinnering.
Groetjes,
Antonella
Bekijk origineelIk heb de aanvraag om je betaaldatum te wijzigen naar de 1ste week van de maand doorgestuurd naar de financiële dienst. Dit is normaalgezien in voege vanaf de volgende factuur.
Voor de huidige factuur van februari heb ik een uitstel van betaling toegekend tot 05/03. Dit wordt ook schriftelijk bevestigd. Zo vermijden we een herinnering.
Groetjes,
Antonella
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.