Beperkte toegang tot onbekend netwerk bij opstarten computer


/files/87c38095b9/screenprint.jpg 1114x691

11 reacties

het eerste wat ik eens zou proberen is een reset van de modem

mvg
Exact hetzelfde probleem bij mij thuis en bij familie.

Heb modem al gereset, maar heeft niets veranderd.

Het is inderdaad soms zeer lastig om altijd die tussenstap te moeten maken.
Mijn schoonzoon gaat morgenvoormiddag de reset eens proberen. Hij heeft namelijk deze avond een paar opnames geprogrammeerd en weet niet of dit invloed heeft. Daarom effe wachten tot morgen.

Ik wil niet pessimistisch klinken maar als "beerts" hetzelfde probleem heeft en dit bij hem niet geholpen heeft...

Maar ik laat zeker iets weten. Duimen maar !
Ga eens kijken bij "draadloze netwerken beheren". Kijk eens of Belgacom daar als 1ste staat. Ik denk dat je vorige modem eerst gezocht wordt en daardoor krijg je geen internet.
Hallo frodo,

ik had de Livebox al verwijderd bij de draadloze netwerken en belgacom staat als eerste te schitteren en te blinken echter zonder resultaat.
Ondertussen Bbox2 gereset, zoals reeds gedacht, zonder resultaat.

Ik heb mijn laptop op de Bbox2 van mijn schoonzoon aangelogd, ook ik heb problemen om bij opstart van de laptop automatisch aan te melden, zelfde melding als bij mijn schoonzoon. Verbinding verbreken en terug aanmelden en het gaat wel.

Ik heb thuis ook Belgacom en dus ook een Bbox2 modem. Wanneer mijn schoonzoon zich aan mijn Bbox2 aanmeldt, de laptop in slaapstand zet of terug opzet, gaat het aanmelden wel automatisch en zonder problemen.

Het ligt dus aan de Bbox2 modem en niet aan instellingen van de netwerkkaart of iets anders van de laptop.

Instellingen van de Bbox staan dezelfde als de mijne.

Iemand een idee ? Is er een defect aan de Bbox2 ?
wat je nog eens kan proberen is een factory reset van de modem, dan moet je wel achteraf de wireless gegevens invullen, die gaan namelijk verloren

mvg
Wij hebben ook een gelijkaardig probleem, alleen hebben wij helemaal geen toegang meer tot het internet omdat onze laptop de BBOX-2 van Belgacom niet kan vinden in het thuisnetwerk. Onze laptop vindt wel een netwerk, maar heeft geen toegang omdat hij de Bbox niet kan vinden... Hebben ook geprobeerd om de laptop met een netwerkkabel te verbinden aan de Bbox, maar ook dan wordt hijniet gevonden...

Dit probleem deed zich voor van de ene op de andere dag zonder enige aanleiding. Resetten van de Bbox heeft niets uitgehaald. Dachten dat het dan aan onze laptop lag, maar volgens de laptop werkt al onze hardware perfect. Met een andere laptop aanloggen lukt dan weer wel! Heel raar, maar wel een heel ambetant probleem vermits wij helemaal niet meer op internet kunnen.

Weet er iemand hoe we de Bbox eventueel terug kunnen vinden in ons thuisnetwerk? Hebben drivers gezocht, maar niet gevonden...

Beste Marleen 1085,

Welke beveiligingstype wordt er gebruikt? WPA of WEP? U kan dat eens veranderen, als je met Windows 7 werkt kan u liefst een WPA beveiliging gebruiken. Als u dat hebt gedaan eerst de lijst van voorkeursnetwerken "leeg"maken.

Daarna verbinding maken met uw netwerk.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
OPGELOST ! ! ! :)

Omdat Eva melding maakte van het beveiligingstype, heb ik het soort beveiliging op de modem van mijjn schoonzoon en mijn modem vergeleken. Zijn modem was beveiligd (door de Belgacom technieker) met WPA2, de mijne met WPA. Vermits hij geen enkel probleem had met het aanmelden op mijn modem heb ik de beveiligingsinstellingen die in mijn modem stonden overgenomen op de zijne.

De instellingen die ik gebruikt heb :

Modemadres ingeven (http://192.168.1.1)
Via Advanced settings, Wireless :
Security : WPA (i.p.v. WPA2)
WPA type : Passphrase
Passphrase : daar staat al je paswoord, je houdt dit of je maakt een ander aan
Encryption : TKIP

Apply

Je verliest dan de verbinding met je modem wat logisch is.

Ga dan naar het netwerkcentrum, draadloze netwerken beheren.
Verwijder je modem, ik heb alle modems eruit gehaald, dus volledig leeg.

Ga naar de beschikbare netwerken en kies je modem uit de lijst. Maak verbinding en zorgen dat "automatisch verbinden" aangevinkt is.

En het is gefixt.

Wanneer je nu terug opstart, of hem uit slaapstand haalt, zal hij terug automatisch verbinden wanneer je hem terug aanzet.

Hopelijk zijn er hiermee ook andere mensen geholpen. Het was geen wereldschokkend probleem maar wel lastig om iedere keer de tussenstap "verbinding verbreken" en "aanmelden" te maken.

Met dank aan Eva voor de tip ! ! !
dank voor de melding, https:///people/64e9cacbba

mvg

Reageer