BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Badge
@JDM: eindelijk nog iemand die mijn ervaring bevestigt: ik merk niks van het aangekondigde 'sneller' zappen, integendeel, ik ervaar identiek hetzelfde als jij: eerst infobalk, terwijl het beeld zwart blijft, en dan pas beeld. Samen duurt dat merkelijk langer dan vroeger. Het is ook variabel: de ene keer staat dat zwarte beeld er langer dan de andere. Vooral als je echt zapt (gewoon met channel-up alle kanalen overlopen), valt het enorm op dat het bij momenten echt traag is. Twee maanden geleden (ik was bij de eersten om met 'Charles' kennis te maken) heb ik het fenomeen dat jij beschrijft hier al eens gemeld:

http://community.belgacom.be/posts/f05b9c9c12?commentId=71736#71736

Het werd eerlijk gezegd op ongeloof onthaald (zie bvb. http://community.belgacom.be/comment/72058), maar het kan natuurlijk zijn dat wij als enigen de luxe van snel zappen hadden met de oude software...

In ieder geval, het went wel: intussen let ik er -bijna- niet meer op. Een oplossing heb ik niet en Belgacom blijkbaar ook niet: we zijn 3 versie van 'Charles' verder en het is nog altijd exact hetzelfde.

Reputatie 5
Badge +3
Mijn eerste indruk van de nieuwe software is bevredigend, alhoewel vind ik dat de zapsnelheid van het beeld iets is vertraagt, eerst krijg ik de infobalk, dan effkens een zwart scherm en pas daarna het beeld van de zender, ook de menus laden iets trager op, al bij al vind ik dit niet zo storend, is even wennen en zal met de tijd wel opgelost geraken zeker...( bugs)

Is er hier nog iemand met die zapvertraging, en hoe los je dit op?

mvg
Ja dat is inderdaad zo, je kan ook best af en toe eens je decoder resetten om de inwendige klok ervan weer te laten juist lopen.

Het enige probleem dat ik ondervind dat is als een zender ECHT te vroeg of te laat het geprogrameerde programma begint ( meer dan 5m vroeger start en meer dan 20m uitloopt dan is de film of iets anders niet volledig opgenomen .
Wat bedoel je nu dat het echt on....(ontwikkelaars) moeten zijn om al je berichten nog te lezen !!

Maar als het een troost mag zijn ik heb ze in ieder geval allemaal gelezen.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ontwikkelaars leven dikwijls in hun eigen "biosfeer" denk ik...Knipogen maar de aanpassingen gebeuren toch maar "mondjesmaat" vind ik, vakantieperiode of niet. Het grootste probleem blijft het "boegbeeld" op afstand programmeren...waarbij je momenteel geen info-doorstroming hebt naar de decoder. Voor de rest vind ik wel een oplossing, al moet je dan wél op je "qui vive" zijn om niks mis te lopen. Zelfs het kleinste detail meld ik hier maar, al zal het veel mensen soms nog niet opgevallen zijn. Ook met de serieopnames loopt vanalles fout: de info die in de lijst van geprogrammeerde opnames staat stroomt som niet door naar de TV-gids/infobalk. Voor alles wat in die lijst staat, zou er in de TV-gids/infobalk bij dat programma een cirkeltje moeten staan. Dat is dikwijls niet het geval, en blijkbaar wordt het dan ook niet altijd opgenomen. Dat vind ik dan nog de ergste fout. Ik blijf hier maar op die nagel kloppen hé, tot vervelens toe.
Inderdaad de charles-versie zal daar niks mee te zien hebben maar ik wou toch zeker spelen en daarom heb ik het aan Eddy gevraagd.

Ik heb toch geprobeerd om een FacR te doen maar het is nog altijd "pour les flamant la meme chose"!

Het zal een database zijn; die bij hen op de servers bijgehouden wordt; die gekoppeld is aan je lijnnummer die moet uitgelezen worden volgens mij en daar zal iets verkeerd staan waarschijnlijk FR ipv VL .

Sinjoor ik denk dat je eerst van zin was om te schrijven "misschien lezen de on......... mee en dat je er dan maar vlug ontwikkelaars van gemaakt hebt


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Versie ...234 heeft daar vlgs mij niks aan verbeterd.
Verdere bug: het rode cirkeltje tijdens de opname verdwijnt zowel in de infobalk als in de TV-gids als de opname na middernacht doorloopt. Alleen inde lijst v. opgenomen programma's kan je het rode cirkeltje nog zien staan.
OK Elsa, ik begrijp wat je bedoelt, je kunt dat achteraf ook wissen natuurlijk, maar tot voor kort was dat niet nodig. Wat ook raar is, ik had een opname online ingegeven, en had dat per ongeluk nog eens gedaan vanop de decoder (viel samen met een geplande PVR-opname). Dat programma is wél 2 keer in nPVR opgenomen, omdat de decoder (of het systeem) blijkbaar niet of héél weinig communiceert met de online TV-gids. Ik vermeld het maar ter info, misschien lezen de ontwikkelaars mee.
Ok bedankt Eddy,

't is dezelfde software versie Charles....234 zoals ik heb, maar ik moet wel na een Factoryreset van de decoder de taal terug op Nederlands zetten.

groetjes, Elsa
Decoder software : SW VERSIE CHARLES 1_2.7.2.234
: HW VERSIE : IPTV. CISEO.SAISB 6030
GROETEN Eddy.
Moest je eens veel goesting hebben, kan je de software versie eens aflezen als volgt:

Decoder software versie opvragen:
• druk op <MENU> van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot <systeeminformatie> + druk [ok]

groetjes, Elsa
I dondt now ? Maar het is allemaal vlot gegaan behalve enkele dagen voordien dat er een beeld bleef stilstaan en of ik bv op canvas drukte en het nieuws v de v r t niet verscheen maar van rtbf, ik denk dat ze toen al voorbereidend werk aan't doen waren ?
Groeten , Eddy

Beste vrienden ik heb alles in't nederlands gekregen en vond de verwittiging en de gele balk voldoende om te begrijpen wat, hoe, en wanneer alles geinstaleerd was ! Ik woon in 2170 Merksem, misschien op andere plaatsen de fout in't frans ? Ik ben benieuwd waar, jullie niet ? Groeten aan allen !


heb je de nieuwe software Charles binnen gekregen zonder de taal te moeten veranderen naar het Nederlands ! Welke versie van Charles heb jij dan wel !?

groetjes, Elsa

Ja alleen als je de tekst met je muis highlight kan je hem lezen. Best Kop3 nemen.


Gewoon alles selecteren en kleur zwart kiezen bvb zoals ik hier alles in het groen gekozen heb als voorbeeld.

groetjes, Elsa

@ sinjoor je kan dan je programma achteraf wissen al de nPVR opname gebeurd is en bvb een programma kiezen van eender welke zender dat overlapt en dat kort is bvb nieuws of iets dergelijks, ik zeg maar iets.

groetjes, Elsa
sinjoor72 , gelukt, merci maat !
Reputatie 7
Badge +1
Ja alleen als je de tekst met je muis highlight kan je hem lezen. Best Kop3 nemen.
Beste vrienden ik heb alles in't nederlands gekregen en vond de verwittiging en de gele balk voldoende om te begrijpen wat, hoe, en wanneer alles geinstaleerd was ! Ik woon in 2170 Merksem, misschien op andere plaatsen de fout in't frans ? Ik ben benieuwd waar, jullie niet ? Groeten aan allen !

Sorry v d tekstkleur ??
Reputatie 7
Badge +1
Nog iets nieuws, zojuist vastgesteld: op je decoder nPVR "pushen" door een gelijktijdig programma dat je niet wilt in te geven voor opname, zodat hetgeen je wilt opnemen in nPVR zou opgenomen worden, en dan daarna dat eerste programma terug wissen uit de programmalijst, werk niet meer. Blijkbaar wordt het gewilde nPVR-programma dan mee gewist uit de lijst (het cirkeltje verdwijnt ook in de TV-gids). Is dat bedoeld als sabotage of beperking van het nPVR-systeem? zodat je enkel nog nPVR kunt gebruiken als het écht samenvalt met een PVR geplande opname (die je dus niet mag wissen op voorhand...). Is het daarom dat op afstand geplande opnames NIET in de lijst van geprogrammeerde opnames komt op de decoder? Dat zou heel de onlineplanning (die altijd in nPVR komt)op de helling zetten...Ik stel maar de vraag....
Bij Telenet komen trouwens alle online geprogrammeerde opnames op de harde schijf (max. 2 samenvallende).

En omdat ze het vroeger nooit deden, is het niet nodig ? Wat vreemde logica 😉.


Ik heb nog eens gelezen wat ik gepost hebt maar ik vind nergens terug dat ik geschreven heb dat ik het niet nodig vind !

van rare logica gesproken


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
.Vaste telefonie zou idd. goedkoper kunnen, en al zeker zouden de zgn. slimme diensten inclusief mogen zijn. In een pack gecombineerd zouden de vaste kosten naar 10€ of minder mogen gaan, met een bijkomende formule voor mensen die weinig bellen (lagere fix, hogere prijs p.min.). Nu wegen die vaste kosten te zwaar door voor deze categorie v. mensen, zelfs als ze enkel de daluren gebruiken. Bv. kosten 105 (daluur)belminuten 19,65€/105 = 0,1871 p. min., in een Mobile Comfort15 maar 0,1429 p.min. (in een oud pack zelfs slechts 5.40€/105 = 0,0514 p.min.) Als de mankementen uit de nieuwe interface voor TV (Charles) opgelost zijn, zal het zéker een verbetering zijn in combinatie met de V4-decoder. Snellere opstart, veel snellere factory reset. Met de nPVR-mogelijkheden kan Telenet nooit concurreren.
Reputatie 7
Badge +1
.Vaste telefonie zou idd. goedkoper kunnen, en al zeker zouden de zgn. slimme diensten inclusief mogen zijn. In een pack gecombineerd zouden de vaste kosten naar 10€ of minder mogen gaan, met een bijkomende formule voor mensen die weinig bellen (lagere fix, hogere prijs p.min.). Nu wegen die vaste kosten te zwaar door voor deze categorie v. mensen, zelfs als ze enkel de daluren gebruiken. Bv. Kosten 105 belminuten #19,65/105 = 0,1871 p. min., in een Mobile Comfort15 maar 0,1429 p.min. (in een oud pack slechts 5.40€/105 = 0,0514 p.min.
Ik hoop dat Belgacom nu ook nog iets doet aan de prijs van de vaste telefonie, dan word 'telefret ' nog duurder en ben je je centen kwijt op lichtsnelheid, nu ben ik echt tevreden met de nieuwe interface, snelheid en al het nieuwe, ik kom van 'telefret ' en bespaar reeds op de kabel, hun reclame is niet juist want ze vermelden de kabel nooit in hun pack maar wel verdoken apart, daarom alleen al blijf ik bij Belgacom en ik ben tot nu echt tevreden en hoop dat dit zo blijft .
Reputatie 1
Badge
En omdat ze het vroeger nooit deden, is het niet nodig ? Wat vreemde logica 😉.

Ik heb de firmware van mijn TV ook nog geupdate : maar ik doe dat enkel als daar tenminste nuttige zaken inzitten. Bij mijn Loewe zaten er zaken bij die de beeldkwaliteit verbeteren en bv. zorgen voor een lager verbruik : op dat moment doe je dat dan. Zijn die zaken niet nuttig, dan begin je er niet aan. Ook bij Philips bv. kan je gewoon de update-history van hun firmwares op de site terugvinden.

Voor die Belgacom TV is het inderdaad minder belangrijk, omdat die updates automatisch binnenkomen, en je dus toch geen keuze hebt. Maar toch zou ik dat nuttige info vinden. Dan weet je als klant tenminste welke bugs opgelost zijn.

Communicatie naar de klant toe zou voor een telecombedrijf als Belgacom een makkie moeten zijn, maar dat is het blijkbaar niet. Nu : de concurrentie is op dat vlak in hetzelfde bedje ziek.

De decoders van Telenet vertonen ook de nodige fouten. En het aantal keer dat mijn zus haar satellietontvanger vroeger moest resetten was ook niet te tellen. Nu zit ze bij Belgacom, en ze is het dus al redelijk gewoon...

Ze heeft trouwens enkele dagen geleden met die charles ook een foutje opgemerkt : ze programmeert 2 opnames, ze wist er terug eentje (omdat ze zich bedacht heeft), en de opname die daarna gebeurt is die, die ze gewist heeft, en niet de 2e. Het was wel zo dat beide opnames ongeveer voor hetzelfde ogenblik waren, en dat de gewiste opname iets vroeger begon... Maar dat zou dus geen rol mogen spelen.
Een lijst met wijzigingen op hun site zetten dat hebben ze tot nu toe nog nooit gedaan zelfs met de vroeger software upgrades ook niet.

Elsa

Reageer