BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Van problemen met PVR-opnames nog geen last gehad. het is eerder met nPVR dat de markeringspunten (waar je gebleven was bij een vorige kijksessie) vroeger ook al niet onthouden werden als je onder de 15 minuten vanaf het begin zat. Nu is het probleem dat de opnames dikwijls maar na de derde poging beginnen af te spelen (bij de vorige pogingen vlieg je terug in de lijst). Maar dan lukt het wél altijd. nPVR-opnames verliezen soms ook hun markering als je ze terug opstart en ze niet bij de eerste keer afspelen. Dan is het markeringspunt weg en kan je terug vanaf het begin gaan doorspoelen (dus best onthouden of opschrijven hoever je al was). Dat zullen ze dus zéker nog moeten oplossen.
Reputatie 5
Badge +3
Heeft er hier iemand ook ervaring met het hernemen van een PVR opname? Probleem: hervat niet op het punt waar de opname is gestopt door bv op de stop te drukken of de PVR te verlaten om later het terug te herbekijken. Bij de optie herbekijken heeft men nochtans 2 opties: 1/ laatst afgespeeld en 2/ vanaf het begin....als ik de eerste kies start de opname toch vanaf het begin? Raar...bij de server opnames werkt dit perfect!

Hoe op te lossen?

mvg
En bij mij Helaas...dikke nougatbollen ! 'k moet hem terug zijn NL leren ;-)

Groetjes, Elsa

PS: van dat hernemen tot bijna in het begin, daar heb ik geen last van bij PVR opnames.
Reputatie 5
Badge +3
Rechtzetting van mijn laatste post:
kan ik eveneens als ik terug naar mijn PVR menu ga het programma hernemen waar het gestopt was...dus voorlopig geen problemen met de opnames.
dit is enkel bij nPVR (server) opnames waarvan de markering correct werkt, bij een harde schijf opname herneemt het programma een heel stuk terug tot bijna het begin! Dus toch een probleempje dat ik voorheen niet had.
mvg
Ha dat ga ik ook eens testen J D M !
Merci.
Reputatie 5
Badge +3
Zonet bij een opgenomen programma een pauze ingelast (niet via de stoptoets want dan ga je terug naar het begin), had geen probleem met de markering bij het hernemen, als ik hetzelfde programma via de digitale toets verlaat om naar een TV zender te kijken, kan ik eveneens als ik terug naar mijn PVR menu ga het programma hernemen waar het gestopt was...dus voorlopig geen problemen met de opnames.
mvg
Ge ziet he nen ouwe ex dokwerker van 63 met alleen maar lager onderwijs aan zijn been, maar ik leer nog altijd bij en zeekers van jonge gasten, want wat die kunnen met al die moderne spullen! Neen daar pas ik voor, maar waarom me nog druk maken om lichtsnelheid? En vergeet niet dat ge nen ouwe vos geen streken meer moet leren!

Dag mateke's en tot ?
Reputatie 7
Badge +1
Bij mijn laatste FacR van een paar dagen geleden was het nochtans nog niet "in de sacoche" medesinjoorke...ik zal het nog een efkens uittesten, het duurt nu toch maar 9 minuten, 'k heb nu even de tijd.
Helaas...nougatbollen! alles in het frans hoor; en via het menu terug ingesteld.
A propos, ik heb nooit een gele balk gehad, want ik heb zelf de eerst Charlesversie met een FacR binnengehaald. Versie ...234 is daarna met een van de vele volgende Factory Resets meegekomen. Maar die start met franstalig menu's is niet het grootte probleem natuurlijk (alleen maar voor vlaams nationalisten).
Bij het laatste Belgacom TV-magazine zat een folder van 12 blz. over de nieuwe interface. Natuurlijk alleen maar loftuigingen en voordelen. De menu's in HD zijn uiteraard wél OK. En de bediening van de TV-gids gaat veel vlotter. Ook de naam van het programma in de display tijdens het afspelen vind ik een fijne verbetering. De V4-decoder, die ik nu sedert 2.5 maanden heb, is in vele toepassingen superieur aan de V3, en zelfs aan de digicorder laatste versie van Telenet. Daar krijg je héél weinig info in de display (alleen zendernummer) en houdt men dus vast aan het systeem van enkel info via het scherm. Ik vraag me wél af hoe ze dat gaan oplossen met al die nog in omloop zijnde V3-decoders...
He ik zijn dien Antwerpenaar uit Merksem en heb dierekt als de gele balk verscheen op ok geklikt en ?? echt alles is volledig in orde en dierekt in het nederlands en ik heb overlaatst wel eens een stilstaand beeld gehad tijdens het kijken en ik heb toen met de afstandsbediening de decorder af en op gezet en't was in de sacoche.
Die van Antwerpen hebben trouwens altijd gelijk

'k zal morgen ook nog eens FacResetten om te zien wat het geeft .

Groetjes.
Reputatie 5
Badge +3
@Elsa en sinjoor: het was enkel vandaag na een factReset dat alles in het Frans stond, heb dit dan zelf handmatig via mijn account terug in het Nederlands gezet... de nieuwe software versie 2.234 is gisterenmorgen (de eerste keer) bij mij ook direct in het Nederlands gedownload...dus de dienen van Antwerpen heeft volledig gelijk hé!
groetjes
Reputatie 7
Badge +1
Niet in je wildste dromen hoor Elsa. Zo snel zal dat niet opgelost geraken. Als ik die Antwerpenaar eens tegenkom in 't stad, zal ik hem eens aan de tand voelen...
De laatste dagen niet al teveel problemen, meer gehad. Geen FacR meer moeten doen uit noodzaak. Ik heb gewoon mijn programmeergedrag aangepast. Niks meer op afstand, max. 3 dagen op voorhand (vroeger tot 10 dagen) en geen gepruts meer met dubbele programma's om nPVR te forceren. Mijn HDD stond nu toch terug op 99%, dus het mag ook al eens in PVR, ik laat het systeem maar doen. Je kunt trouwens in de geprogrammeerde lijst toch checken of het PVR of nPVR is. Je gaat gewoon naar de opties en dan naar verwijderen. Als daar alleen staat "indien schijf vol", dan is het nPVR. Bij PVR staat er als 2e optie ook nog "nooit".
ho capito ik dacht dat je de menu's bedoelde want iemand van het Antwerpse (ik weet al niet meer wie) beweert dat de menu's direct in het NL stonden na de software upgrade.

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Neen, de menu's heb ik via de systeeminstellingen in het Nederlands gezet, de tekst in die overbodige gele balk bleef in het Frans staan na de factReset en dit heb ik kunnen oplossen door een gewone reset uit te voeren? (spanning af, enz...)

mvg
bedoel je dat met een gewone reset, dus spanning van decoder (schakelaar achteraan) even uit en terug opzetten, je menu's dan in het nedelands staan?

Reputatie 5
Badge +3
Staat nu na een reguliere reset terug in het Nederlands, zal waarschijnlijk aut. verdwijnen, nu ik heb op aanraden van BGC (vraagje aan Eva) een factoryReset gedaan om dat euveltje van de zapsnelheid op te lossen, echter zonder resultaat, maar nog eens eigenlijk stoort mij dat niet zo erg, vind het wel vreemd dat BGC sneller zappen aankondigd, en dat dit bij mij absoluut in vergelijking met de vorige software niet het geval is!

groetjes
Bij mij is die vanzelf verdwenen, maar het zou kunnen dat je er vlugger van af raakt door eens voor OK te kiezen, dat heb ik toch zo gedaan.

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Sinds de nieuwe update wanneer ik op menu druk verschijnt er telkens een gele balk met de melding dat de installatie is voltooid en via OK de info kan opvragen,

kan deze gele balk manueel gedeactiveerd worden, of verdwijnt die na een paar dagen vanzelf? Na een facReset staat die balk nu in het frans, al de rest heb ik in het nederlands kunnen instellen via mijn acount.

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Vanaf 37' flatscreenschermen (de standaard en meest verkochte zullen nu wel 40' zijn denk ik) is het allemaal wel leesbaar, ook voor oudere mensen Bernie (ik ben daar eigenlijk ook bij). Maar die hebben dikwijls nog beeldbuisschermen, en daar is het écht niet meer voor gemaakt denk ik. Ik heb een paar weken geleden nog een 40' Samsung full HD LED-TV gekocht (495€) voor mijn schoonmoeder van 94, en die is daarover in de wolken. Maar dat heeft niks met de nieuwe Charles-interface te maken. Ze kijkt voorlopig nog analoog. Op Telenet dig. TV moest ze nog een maand wachten.
Ik ben voorlopig gestopt met alles nog verder uit te zoeken, want ik verwacht niet dat er voor september/october nog iets zal veranderen. Ik zal nu en dan nog eens proberen online te programmeren om te zien of het nu wél in de lijst van geprogrammeerde opnames op de decoder komt. Want dat vind ik de voornaamste "bug". De rest is dikwijls van"cosmetische" aard of zijn hoogstens een beetje storend: bv. nPVR-opnames waarvan de weergave maar bij de 3e poging start. Uiteindelijk starten ze dan toch (heb nog nooit voorgehad dat ze totaal niet starten).
Zeg de olimpische spelen zijn voorbij, seckontje hier, seckontje daar alleen zijn voor mij de letterjes iets te klein maar ze zijn wel beter dan voordien allee 7,8 op 10 , en tracht alles eens af te zetten en terug op te starten en wie weet ? En begin niet over 'Telefret' met zijn lichtsnelheid daar moest ik ook vele keren de digibox opstarten of gaan omwisselen omdat hij het niet goed deed of stuk was en daar was het geen lichtsnelheid want er waren nog vele wachtenden voor mij met de digibox in hun handen, er zal altijd wel iets zijn maar de apparaten van Belgacom zijn van hoge kwaliteit en daar kunnen de anderen niet aan tippen.
ik moet ook zeggen dat ik de nieuwe versie slechter vind dan de heel oude , het is de eerste charles die ik krijg , de letters zijn te klein en onleesbaar , of moet ik noodgedwongen een grote tv kopen ,

het is duidelijk gemaakt door jonge mensen met goede ogen en een mega beeldscherm , ik begrijp niet als er zoveel mankementen worden gemeld dat men iemand die tevreden is met zijn software , dat men die dan ook opzadeld met de mankementen , dit is klachten van klanten zoeken volgens mij .

Dat wij testers zijn dat heb ik al bebrepen intussen , maar normaal word je betaald voor een test en moet je niet betalen ervoor , ik kan perfect telenet en belgacom vergelijken en ik moet zeggen dat de aanpak van belgacom onbegrijpelijk is , zowel bij de gewone tv als de tv overal app , de updates maken alles slechter , begrijpe wie begrijpe kan .

Of voor mij mogen ze blijven kleine letters gebruiken als ze een grote hd cadeau doen , maar daar zal ik wel van kunnen dromen .

Blijkbaar als een klant tevreden is maken ze hem ontevreden , of zijn er mollen bij belgacom die dit met opzet doen ?
Reputatie 7
Badge +1
In feite zijn wij allemaal gratis testers. Uiteindelijk zullen ze er de belangrijkste "bugs" wel (moeten) uithalen. Met persoonlijke voorkeuren zullen ze niet altijd rekening (kunnen) houden. Ik kan maar alleen opsommen wat er volgens mij misloopt (soms kleinigheden, maar toch). Met de channel up/down toets gaat het zappen behoorlijk snel. Met de cijfertoetsen wat trager. Via de TV-gids of de infotoets valt het nogal mee, maar je moet rond via het menu. Een toets om naar "previous channel" te gaan zou handig zijn, maar dat heeft niks met Charles te maken.
Ik moet wel toegeven dat het iets langer duurt dan vroeger als je zapt maar het verschil is bij mij toch miniem hoor
en was me eigenlijk nog niet opgevallen en het valt bij mij alleen op bij snel zappen van de ene zender naar de andere.

'k zal blijkbaar niet bij de professionele zappers behoren zeker !

groetjes, Elsa

Reputatie 5
Badge +3
@Steven: het is inderdaad variabel, dus als je vlug zapt duurt het ietsje langer, bij de vorige software had ik onmiddellijk beeld, wat mij wel opvalt is dat de zendernaam op de display van de V4 decorder bij het indrukken van een ander zender wel rapper verandert dan voorheen, blijkbaar kan het video signaal via de hdmi kabel naar de TV niet volgen? Weet het niet zeker hoor...ik denk na, zal wel een bug zijn waar BGC mee bezig is. Ik ga zeker niet bellen want dan krijg ik inderdaad het antwoord wat Elsa hierboven sugereerd.
Algemeen moet ik stellen dat het beeld bij de menus veel scherper is, van het te klein lettertype heb ik geen last, alles is normaal in HD leesbaar, wat betreft de eventuele conflicten met de opnames kan ik op dit ogenblik nog geen ervaring meedelen.
mvg

Ik heb het hier ook al aangehaald dat het ook zeer verwonderlijk is dat er bepaalde bugs bij de één optreedt en bij de andere weer niet en vandaar dat er ook mensen zullen zijn die met ongeloof reageren.

Ik reageer niet met ongeloof maar eerder vraag ik mij af wat de reden kan zijn dat ik bvb met mijn decoder V4 en ookl met Softw Charles dit niet heb bij het zappen.

Maar ja wie gaat daar nu een antwoord opgeven ! Eva mss als ze het wilt vragen aan de bevoegde diensten maar ik denk dat die een antwoord zal krijgen in de aard van

"zegt dat we er aan werken " !!

groetjes, Elsa

Reageer