Belgacom FON en andere irritante dingen.

  • 31 December 2011
  • 70 reacties
  • 6695 Bekeken


Toon eerste bericht

70 reacties

surf via http://192.168.1.1 en daar zie je ergens :








Runtime Code Version 60R10A-60A046
@ricy

Gevonden ,staat achter RUNTIME CODE VERSION ook logisch.

Meer naar onder staat er firmware,maar wat daar achter staat is helemaal iets anders.

Dit is mijn versie:60R10A-60A046
@ricy

Waar kan ik overigens nagaan welke firmware ik heb,ik kan het niet vinden?
graag gedaan ei ik heb ook nog de firmware 60R10A-60A05S niet de versie 60R10A-60A05G werkt ook voor fon

zie op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom

als je 60R10A-60A05G klik dan op het hartje links

mvg

PS: zelf heb ik dit nog niet uitgetest, en ik denk dat het ook niet voldoende is om die firmware er zelf op te zetten, mss heeft er al iemand daar ervaring mee ?
@xenne

Dit zal dan waarschijlijk het geval zijn,vond het al raar dat het signaal redelijk zwak was terwijl ik naast de bbox zat.

Dan zullen we maar afwachten tot die firmware gepusht word,deze is toevallig niet zelf te updaten?

In elk geval bedankt voor jullie hulp en geduld ,U en ricy

Mvg,

ludoke
Dit zal ik deze morgen voorgehad hebben. Ik had eveneens het bericht dat mijn modem niet compatible was.

@ xenne

Effectief, het kan zijn dat je op de hotspot van een buur zat. Je kunt alleen zien op de interface van je eigen modem of hij inschakeld stond voor de FON.


grtjs
uw buur kan ondertussen de hotspot afgezet hebben via webinterface van de modem of door te bellen naar het gratis nummer (dan verdwijnt ook de hotspot van de kaart)

maar onlangs werd er wel een nieuwe firmware gepusht (60R10A-60A05S), kan ook zijn dat je die niet gekregen hebt en dat daarom de modem nu aangeeft dat hij niet compatible is... en dat je dus zal moeten wachten tot deze gepusht wordt

@ ricy... denk het niet? ik wist zelfs niet meer dat je een account moest aanmaken om status van modem te zien

mvg
@xenne

Ben niet zeker dat de hotspot op de interface stond maar ik dacht van wel.

Op de map staan geen hotspots in de onmiddelijke buurt aangegeven.

Aangenomen dat er wél 1 is waarom komt dat dan nu niet meer op mijn apparaten? Ben op dezelfde plaats als toen het wél werkte(thuis)
xenne bstaat er een link om die compabiliteits test de doen, zonder via e-service eerst een account te moeten aanmaken?

mvg
dat kan ook de hotspot van een buur geweest zijn... heb je de hotspot functie zien staan in de webinterface van jou modem?

mvg
@xenne

Ja heeft gewerkt ,mijn hotspot verscheen zowel op mijn notebook,smartphone en tablet ,heb er op gesurft,en nu verschijnt hij nergens meer.
is je bbox2 wel ooit een Fon hotspot geweest? want als er op e-services staat dat de firmware moet bijgewerkt worden dan lijkt deze nog niet gepusht te zijn? als er staat dat modem niet compatible is dan zullen de stappen ter verkrijging logischerwijze niet veel opleveren

dit moet er staan:



mvg
@ ricy

Precies xenne zijn beschrijving gevolgd(ook stap 10u50)zonder resultaat
volg eens deze volgorde (want jij hebt na het bellen een FactReset gedaan en dan verlies je zeker je fon):

Test gedaan op belgacom forum door "xenne" https:///posts/70634a95b2
Op verzoek heb ik nog eens een factory reset gedaan van de modem,
bij wijze van test of ik de hotspot terug kwijt zou spelen en indien zo,
of ik deze op de hierboven beschreven methode terug zou kunnen krijgen
hudige firmware modem: 60R10A-60A05S
10:40 factory reset modem in gang gezet, wachten op procedure
10:43 webinterface terug beschikbaar via http://192.168.1.1/,
rubriek 'hotspot' verdwenen
10:44 configuratie internetverbinding & draadloze verbinding
10:45 gebeld naar 0800 20 640 voor deactivatie fon hotspot
(telefoonnummer & factuurnummer vereist)
10:48 meteen daarna terug gesurft naar de webinterface van de modem,
echter nog geen spoor van de hotspot functie
10:50 nog eens een gewone reset gedaan van de modem via webinterface ,
maintenance/ reboot, wachten op procedure
10:53 hotspot staat terug in de webinterface (disabled),
heb deze terug enabled. test hotspot oké
10:55 einde test
mogelijks was de stap om 10:50 overbodig
en had ik gewoon wat langer moeten wachten na het bellen
besluiten:
men spele de fon hotspot nog steeds kwijt na factory reset
door te bellen naar 0800 20 640 en de fon hotspot te
deactiveren kan men deze terug verkrijgen
@ ricy

Heb naar belgacom gebeld 0800 20640 om te laten deactiveren. Dan factory reset gedaan WEP terug ingesteld en volgens dat ik hier op het forum heb gelezen,zou je hem nu terug moeten kunnen activeren,maar hoe?

De hotspot verschijnt verschijnt niet in de interface dus kan ook niet enablen.

Hoe krijg ik het terugwerkend?

Op mijn FON beheren staat mijn bbox2 vermeld en er staat bij MOET BIJGEWERKT WORDEN.

Maar het heeft gewerkt ik weet het niet meer.
@ xenne

Nee geen factory reset alléén reboot,het is me een raadsel
toevallig geen factory reset gedaan? zie ook Fon Hotspot kwijt na factory reset

mvg
@ ricy

Geen FON te bespeuren . Ook niet na reboot bbox2.

Ik heb gisteren een poort opengezet voor utorrent,verder niets,kan dit de oorzaak zijn?
Staat de fon nog in je bbox als je naar de bbox webinterface surft http://192.168.1.1 onder Advanced zie je daar nog fon staan.
@ ona

Ik heb nooit iets gezegd hier over digitaal TV.

Overigens ik merk nu dat mijn FON netwerk verdwenen zowel op Notebook ,gsm als op mijn tablet?

Iemand een idee?
mijn ervaring met W7 is zeer goed .

Heel stabiel en geen problemen of die moeten mss nog komen dan Knipogen

mvg.
@ Lessenciel

Ik bedoelde Apple in de vorm van Iphone en Ipad. Door hun gesloten systeem.

Heb met APPLE pc's en notebooks geen ervaring.
Ludoke,

Nooit met windows tegen gesloten deur gelopen? Sinds ik een Applelaptop heb, heb ik veel minder problemen dan vroeger met windows... Het ligt zeker niet aan apple dat de connecties niet goed zijn, maar aan de provider... Als die zijn zendsignalen niet sterk genoeg zijn...
Ludoke,

Nooit met windows tegen gesloten deur gelopen. Sinds ik een Applelaptop heb, heb ik veel minder problemen dan vroeger met windows... Het ligt zeker niet aan apple dat de connecties niet goed zijn, maar aan de provider... Als die zijn zendsignalen niet sterk genoeg zijn...
Bedankt voor alle zinnige en onzinnige antwoorden. Belgacom blijft in deze ook alweer achterwege, maar we worden het gewoon.

ludoke: het werkt ook niet op de windows laptop van mijn man, en ik geloof ook nooit dat de problemen met digitaal TV ook maar één kleine sikkepit met Apple te maken heeft, maar kom.

Sinds gisterenavond krijg ik ook om de paar minuten een beeldonderbreking en een melding 'video error' op mijn scherm. Allemaal heel normaal volgens Belgacom zeker? En blijkbaar ben ik niet de enige, het hele forum staat vol met gelijkaardige problemen en hulp of een antwoord van Belgacom is onbestaande. Eva is met pensioen zeker?

Reageer