Belgacom FON en andere irritante dingen.

  • 31 December 2011
  • 70 reacties
  • 6702 Bekeken

  • Practitioner
  • 49 reacties
Beste,

Ik kan hier kort over zijn. Het werkt NIET. Ik heb alles gedaan wat nodig is, ik blijf een melding krijgen dat mijn paswoord of login niet klopt. De applicatie bestaat blijkbaar niet voor Apple devices -Hallo!? Het is 2012, al van iPad, iPhone, iPod, MacBook gehoord? PING!!!- en ik geraak niet ingelogd.

Punt twee: internetverbinding BLIJFT tergend traag en valt talrijke keren per dag gewoon weg. Soms is minuten wachten voldoende, maar meestal moet de modem uit- en ingeschakeld worden.

En punt drie: ongeloofelijk veel storingen bij het TV kijken, onderbrekingen, tetris blokjes, beeld dat 'vastzit' voor een paar seconden. Hopeloos irritant.

Ik SMEEK en val op mijn knieeën, Belgacom... HELP!!!

En ja, ik heb al gebeld, en nee, ik koop geen internetkabel want ik heb betaald voor een draadloze installatie, en nee, ik bel niet meer met de storingen want zij vinden en beslissen dat alles normaal is.

fb789345

70 reacties

@ ona

Ik heb nooit iets gezegd hier over digitaal TV.

Overigens ik merk nu dat mijn FON netwerk verdwenen zowel op Notebook ,gsm als op mijn tablet?

Iemand een idee?
Staat de fon nog in je bbox als je naar de bbox webinterface surft http://192.168.1.1 onder Advanced zie je daar nog fon staan.
@ ricy

Geen FON te bespeuren . Ook niet na reboot bbox2.

Ik heb gisteren een poort opengezet voor utorrent,verder niets,kan dit de oorzaak zijn?
toevallig geen factory reset gedaan? zie ook Fon Hotspot kwijt na factory reset

mvg
@ xenne

Nee geen factory reset alléén reboot,het is me een raadsel
@ ricy

Heb naar belgacom gebeld 0800 20640 om te laten deactiveren. Dan factory reset gedaan WEP terug ingesteld en volgens dat ik hier op het forum heb gelezen,zou je hem nu terug moeten kunnen activeren,maar hoe?

De hotspot verschijnt verschijnt niet in de interface dus kan ook niet enablen.

Hoe krijg ik het terugwerkend?

Op mijn FON beheren staat mijn bbox2 vermeld en er staat bij MOET BIJGEWERKT WORDEN.

Maar het heeft gewerkt ik weet het niet meer.
volg eens deze volgorde (want jij hebt na het bellen een FactReset gedaan en dan verlies je zeker je fon):

Test gedaan op belgacom forum door "xenne" https:///posts/70634a95b2
Op verzoek heb ik nog eens een factory reset gedaan van de modem,
bij wijze van test of ik de hotspot terug kwijt zou spelen en indien zo,
of ik deze op de hierboven beschreven methode terug zou kunnen krijgen
hudige firmware modem: 60R10A-60A05S
10:40 factory reset modem in gang gezet, wachten op procedure
10:43 webinterface terug beschikbaar via http://192.168.1.1/,
rubriek 'hotspot' verdwenen
10:44 configuratie internetverbinding & draadloze verbinding
10:45 gebeld naar 0800 20 640 voor deactivatie fon hotspot
(telefoonnummer & factuurnummer vereist)
10:48 meteen daarna terug gesurft naar de webinterface van de modem,
echter nog geen spoor van de hotspot functie
10:50 nog eens een gewone reset gedaan van de modem via webinterface ,
maintenance/ reboot, wachten op procedure
10:53 hotspot staat terug in de webinterface (disabled),
heb deze terug enabled. test hotspot oké
10:55 einde test
mogelijks was de stap om 10:50 overbodig
en had ik gewoon wat langer moeten wachten na het bellen
besluiten:
men spele de fon hotspot nog steeds kwijt na factory reset
door te bellen naar 0800 20 640 en de fon hotspot te
deactiveren kan men deze terug verkrijgen
@ ricy

Precies xenne zijn beschrijving gevolgd(ook stap 10u50)zonder resultaat
is je bbox2 wel ooit een Fon hotspot geweest? want als er op e-services staat dat de firmware moet bijgewerkt worden dan lijkt deze nog niet gepusht te zijn? als er staat dat modem niet compatible is dan zullen de stappen ter verkrijging logischerwijze niet veel opleveren

dit moet er staan:



mvg
@xenne

Ja heeft gewerkt ,mijn hotspot verscheen zowel op mijn notebook,smartphone en tablet ,heb er op gesurft,en nu verschijnt hij nergens meer.
dat kan ook de hotspot van een buur geweest zijn... heb je de hotspot functie zien staan in de webinterface van jou modem?

mvg
xenne bstaat er een link om die compabiliteits test de doen, zonder via e-service eerst een account te moeten aanmaken?

mvg
@xenne

Ben niet zeker dat de hotspot op de interface stond maar ik dacht van wel.

Op de map staan geen hotspots in de onmiddelijke buurt aangegeven.

Aangenomen dat er wél 1 is waarom komt dat dan nu niet meer op mijn apparaten? Ben op dezelfde plaats als toen het wél werkte(thuis)
uw buur kan ondertussen de hotspot afgezet hebben via webinterface van de modem of door te bellen naar het gratis nummer (dan verdwijnt ook de hotspot van de kaart)

maar onlangs werd er wel een nieuwe firmware gepusht (60R10A-60A05S), kan ook zijn dat je die niet gekregen hebt en dat daarom de modem nu aangeeft dat hij niet compatible is... en dat je dus zal moeten wachten tot deze gepusht wordt

@ ricy... denk het niet? ik wist zelfs niet meer dat je een account moest aanmaken om status van modem te zien

mvg
Dit zal ik deze morgen voorgehad hebben. Ik had eveneens het bericht dat mijn modem niet compatible was.

@ xenne

Effectief, het kan zijn dat je op de hotspot van een buur zat. Je kunt alleen zien op de interface van je eigen modem of hij inschakeld stond voor de FON.


grtjs
@xenne

Dit zal dan waarschijlijk het geval zijn,vond het al raar dat het signaal redelijk zwak was terwijl ik naast de bbox zat.

Dan zullen we maar afwachten tot die firmware gepusht word,deze is toevallig niet zelf te updaten?

In elk geval bedankt voor jullie hulp en geduld ,U en ricy

Mvg,

ludoke
graag gedaan ei ik heb ook nog de firmware 60R10A-60A05S niet de versie 60R10A-60A05G werkt ook voor fon

zie op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom

als je 60R10A-60A05G klik dan op het hartje links

mvg

PS: zelf heb ik dit nog niet uitgetest, en ik denk dat het ook niet voldoende is om die firmware er zelf op te zetten, mss heeft er al iemand daar ervaring mee ?
@ricy

Waar kan ik overigens nagaan welke firmware ik heb,ik kan het niet vinden?
@ricy

Gevonden ,staat achter RUNTIME CODE VERSION ook logisch.

Meer naar onder staat er firmware,maar wat daar achter staat is helemaal iets anders.

Dit is mijn versie:60R10A-60A046
surf via http://192.168.1.1 en daar zie je ergens :








Runtime Code Version 60R10A-60A046
Voor wie het interesseert hier kan de laatste firmware 60A05S voor de bbox downloaden
@ ricy

ricy,bedankt vvor het delen van de firmware.

Hoe installeer ik deze? Waarschijnlijk op een usb stick?

Kan je de handelingen dan eens kort beschrijven aub?

Alvast bedankt

ludoke
http://x7.to/we1uie" rel="nofollow <= (klik hier voor download)

Verbindt best je laptop of pc (waarop je de firmware gedownload hebt)
direct met een utp netwerkkabel aan je BBOX i.p.v. via wireless wifi

Gewoon via de webinterface van de modem door hier op deze link te klikken

=> klik hier <== (door hier te klikken log je in als administrator)

Advanced settings

Firmware update

Apply

Browse => (browse naar de map waar je firmware gedownload hebt)


@ ricy

Bedankt,upgrade geslaagd
Reputatie 7
Badge +1
Waar halen jullie die firmware upgrade ? En hoe log je in als administrator ?

Reageer