Beantwoord

BBOX3 bridged/bypass/modem business versie, Fortigate 50E


Beste,
Heeft de BBOX3 een modem only versie (bv voor business), dat gewoon PPOE maakt of zelfs gewoon signaal doorgeeft naar een Fortigate 50E die PPPOE connectie maakt? Of eventueel een "omvormer" van telefoon aansluiting naar CAT5?
Maw: een alternatief voor een BBOX3 router dat feitelijk een modem had moeten blijven?

Voor men start met bridged te zetten, al gedaan en dit zijn mijn ondervindingen:
Wat ik ook tevens heb opgemerkt is dat als je de login gegevens uit je bbox3 haalt dat deze dan tijdelijk handelt als een bridged modem. Maar na +/- een maand vult deze zelf de credentials in en maakt PPPOE connectie tot grote ergernis want blijkbaar is dual PPPOE niet meer supported.

Dus @Proximus, oplossing graag want BBOX3 is niet geschikt voor iets meer dan huis en tuin gebruik.
icon

Beste antwoord door sabineb 16 June 2017, 11:15

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Filip,

Voor een residentieel abonnement gerbuiken we enkel de bbox modem. We pushen inderdaad het login en paswoord naar de modem meestal na een herstart zodat er zeker nooit "geen verbinding" zou zijn. Je kan altijd een andere privé modem of router gebruiken mits onze login gegevens daar in te geven. Echter geven we dan geen support op deze configuratie. Maar het mag wel.

Mvg,

Jimmy
Eerste keer dat ik hoor dat je geen tweede pppoe sessie kunt opstarten?
Is er dan iets veranderd bij Proximus in dit verband?
Al van velen gelezen en gehoord dat ze op de bbox3 (zonder maar iets aan de instellingen te moeten veranderen) een bijkomende router aansluiten die op zijn beurt een tweede pppoe sessie opbouwt.
Ik ga er een Fortigate 50E achter hangen, deze kan ook PPPOE connectie maken.
Kan u mij bevestigen hoe ik die BBOX omvorm naar een domme modem en dat die ook zo blijft en niet na een maand weer begint router te spelen? Kan er twee keer PPOE aangemaakt worden?

Support qua gelijk welke configuratie van Proximus uit leid meestal tot vervangen van de BBOX of een tv pakket bij waar ik niet om gevraagd heb. Als ik met Fortigate firewalls bezig ben en mijn job IT system engineer is dan denk ik dat ik de support wel zelf kan leveren, het enigste wat ik aan Proximus vraag is doodeenvoudig: geef mij een modem.
U gaat toch echt niet bevestigen dat Proximus bij degelijke bedrijven BBOX3 neerzet?
volgens mij kan je een tweede pppoe opstarten want ik heb dit al dikwijls gelezen op het userbase.be/forum van mensen die dit met succes toepassen en de bbox3 laten voor wat hij is dus zonder die in modem only (door zijn pppoe te disabelen) te moeten zetten.
Maar proximus medewerkers moeten dit toch kunnen bevestigen dat je meer dan één pppoe verbinding kunt maken.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Flipper,

Wanneer je een account hebt met een dynamic ip kunnen er 2 PPPoe sessies opgebouwd worden naast elkaar,

indien je echter met een fixed ip werkt gaat dit via een andere server waarbij 1PPP sessie, de eerste die opstart heeft het.

Dus denk dat daar je conflict onstaat .

Log anders eens in op de webinterface van de bbox3 router, netwerkverbindingen en schakel daar de PPPOe uit zodoende enkel de Fortigate er ene aanmaakt

Mvg sabine
Ik denk niet dat TS met een fixed ip abonnement werkt aangezien TS zegt:
Maar na +/- een maand vult deze zelf de credentials in en maakt PPPOE connectie tot grote ergernis want blijkbaar is dual PPPOE niet meer supported.

Want dan zou met fixed ip abbo , als de Fortigate eens hij een pppoe sessie heeft aangemaakt, de BBOX3 geen pppoe kunnen opbouwen of haalt de bbox3 de bovenhand en stopt de pppoe sessie van de Fortigate dan misschien?
Reputatie 2
Badge
business klanten kunnen bij Proximus de A-Mod3 modem nemen: een "domme" modem zonder WiFi. VDSL in, en 4x gig e-net uit
Inderdaad info over modems vind je ook op deze link
Hi Flipper,

Wanneer je een account hebt met een dynamic ip kunnen er 2 PPPoe sessies opgebouwd worden naast elkaar,

indien je echter met een fixed ip werkt gaat dit via een andere server waarbij 1PPP sessie, de eerste die opstart heeft het.

Dus denk dat daar je conflict onstaat .

Log anders eens in op de webinterface van de bbox3 router, netwerkverbindingen en schakel daar de PPPOe uit zodoende enkel de Fortigate er ene aanmaakt

Mvg sabine


Dag Sabine, Dat ik een PPOE op de fortigate dan moet aanmaken en die op de BBOX3 moet verwijderen dat wist ik al van de tijd van de BBOX2. Het probleem is dat de BBOX3 na een maand ofzo terug verbinding maakt en ZELF de credentials invuld, dus na verloop van tijd gewoon de fortigate zijn connectie afgooit (zoals JimmyO zelf bevestigd).
Wat ik wou en wil horen is dat ik bij een proximus center zo een "A-MOD3 modem " kan gaan halen en dat de BBOX3 voor eeuwig en altijd weg kan en de fortigate zijn werk doet. Dus vraag beantwoord, niet bepaald, maar nu waar moet ik zo een A-MOD3 vastkrijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Proximus levert geen A mod voor Maxi abonnementen hier voor heb je een ander abonnement nodig.
Proximus levert geen A mod voor Maxi abonnementen hier voor heb je een ander abonnement nodig.

Beste,
Dan zal ik eens bekijken wat die grap me gaat kosten voor een business abbo met Fixed IP en als de meerprijs hetzelfde is als een Telenet business abbo dan denk ik dat u het antwoord al kan raden.. dan kan u de zooi houden, mét bbox3.
Beste,

Ik snap niet waarom we geen extra credentials krijgen als we een fixed IP huren, laat ons zeggen dan onze dynamische IP voor belgacom TV en netflix en dergelijke zou werken.

Daar naast als je een fixed IP optie zou huren waarom geven ze dan geen extra user en passwd voor PPPoe Fixed IP.

Dan kan er toch geen conflict ontstaan tussen de 2 en werkt je tv + netflix in "fully routed" mode en kan je met PPPoE passtrough jou vaste ip opvragen.

Zou dat geen mooie oplossing zijn voor de particulieren die toch wat extra willen en die hiervoor toch +-30€/maand extra neer tellen.

Graag jullie mening,

Mvg,

Bjorn en Christine

Reageer