Skip to main content
Mijn internetverbinding valt regelmatig uit sedert ik een BBOX3 heb. Ik krijg dan de melding 'Streaming onderbroken'.

Wat kan ik hieraan doen ?
Van wifi kanaal veranderen? Zit je op 2.4, schakel dan indien mogelijk over op 5.0. Wens je echter met 2.4 te werken probeer kanalen 1, 6 of 11. Zitten die allemaal overvol probeer dan kanaal 8 of kanaal 13. Die doen het beiden ook zeer goed. Anders de BBOX ruilen en anders eigen router / access point plaatsen...
@MarkDT,

mss ook eens kijken hier => klik hier

daar staat een beetje bijeen wat je als oplossing hebt en daar vind je de link om InSSider te downloaden

en kan je op je laptop zetten en zo kan je kijken welke Wifi kanalen het minst bezet zijn

Als je de 5 GHz band kunt gebruiken is dit het best is veel minder bezet en wordt ook minder gestoord door ander signalen, maar niet alle toestellen hebben een wifi-adpater die de 5GHz ondersteunt wel de recentere.

zie ook op Proximus site:

╚═►https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html

╚═►https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html#section1

Reageer