Bbox2

  • 5 January 2011
  • 4 reacties
  • 1546 Bekeken

Beste
Al een tijdje hebben we een Bbox2, onze ervaringen met dit toestel zijn eerder verdeeld...

In dit huis zijn meerdere toestellen draadloos verbonden met het toestel maar als je niet veel doet (verbruikt) op het internet heb je na een tijdje geen connectie meer met de modem of volgens de pc heeft de modem dan geen internetconnectie meer...

De verbinding tussen de pc en modem moet dan geïdentificeerd worden maar je krijgt pas terug internetverbinding als je handmatig de verbinding verbreekt en terug opstart...
Dit gebeurd soms meerdere malen per uur en is dus zeer irriterend.

Is hier een oplossing voor? Misschien gratis verwisselen van de modem?

Groetjes,

Robbie

4 reacties

Heb je dit op alle toestellen die verbonden zijn met de B-box2? Normaal gezien verbreekt de router de verbinding niet omdat je 'niet veel doet'. En zeker niet een paar keer per uur (want dan ben je zeker iets aan het doen).

Ik vermoed dat je al geprobeerd hebt de router opnieuw op te starten? Dit probleem is mij niet zo bekend. Als je dit hebt op meerdere toestellen ligt het probleem inderdaad bij je B-box2. Misschien best eens bellen naar de klantendienst op 0800 22 700. Als het probleem bij je router ligt zullen ze makkelijk een nieuwe meegeven hoor
Probeer eens het draadloze kanaal van de bbox te veranderen.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609/~/hoe-wijzig-ik-het-draadloze-kanaal-van-mijn-b-box2-modem%3F
Het komt inderdaad op meerdere toestellen voor...
Op meerdere laptops, wii, ps3...
En dit is altijd een appart geval, niet dat alle toestellen samen het probleem hebben.
De ps3 en mijn persoonlijke laptop hebben dit voor als ik een tijdje geen internet gebruik...

Ik zal inderdaad eens proberen om van kanaal te veranderen, 11 was toch het beste?
Maar met mijn ervaringen met de eerste Bbox maakte het eigenlijk niet veel uit.
Er is geen "beste" kanaal. Alles hangt af van de omgevingsfactoren.

Probeer ze één voor één uit. Hopelijk zit er een goeie tussen.

Reageer