Bbox 3 WiFi 5Ghz in Bridge mode?

  • 12 December 2014
  • 1 reactie
  • 770 Bekeken

Omdat ik al een tijdje problemen heb met mijn serveropnames te bekijken op mijn decoder had ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met Proximus. Deze keer met 'Onze Medewerkers'.

Zij hebben mij snel te woord gestaan en verschillende instellingen in de Bbox 3 gedaan waardoor opnames bekijken nu terug werkt. Nu, enkele uren later, merk ik op dat mijn Iphone geen WiFi verbinding meer kan maken via het 5Ghz netwerk, maar enkel via het 2.4Ghz signaal. Als ik mijn modeminstellingen bekijk zie ik dat bij de 5Ghz WiFi staat dat hij in bridge mode staat. Dat stond er vroeger niet. Heeft dat te maken met die instellingen voor tv die de medewerker veranderd heeften kan ik door die bridge mode dat WiFi signaal niet meer gebruiken? Kan ik dat afzetten of moet dat zo? Mijn decoder is aangesloten met bekabeling, dus dat heeft toch niets met WiFi te maken dan??

1 reactie

In full routed mode zit op je 5Ghz wifi signaal beide signalen dus zowel Internet als IPTv


Nu als ze bij Proximus deze in bridged mode gezet hebben, dan bevat je 5 GHz wifi signaal enkel IP TV en is het normaal dat je met je IPhone dus geen verbinding meer kunt maken.


Nu zijn er zoals reeds bekend nog hier en daar bugs in de BBOX3 en zullen ze bij Proximus dus om je probleem met serveropnames deze in bridged mode gezet hebben, en dit probleem was ook bekend met de bbox2 als je in full routed mode stond, dus ook problemen met serveropnames.


Is het een BBOX3/S die je hebt.

Reageer