BBOX 3 administrator - DNS settings

  • 7 December 2013
  • 26 reacties
  • 34011 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo, ik ben een proximus FULL tech en zal hier een paar dingen verklaren voor mensen die geavanceerde services willen gebruiken, misschien dat dat een beetje helpt :-)
Als je even logisch nadenkt dan weet je dat een bedrijf als PROXIMUS alle klanten moet vertegenwoordigen en ook de mensen met minder verstand van ICT.
Ergens logisch dat je als bedrijf dan sommige dingen moet afschermen als bescherming voor de (prive) klant zelf, ik lees veel over die EXPERT en ADMIN login.
In realiteit kan je hier een aantal dingen meer instellen, maar dit is niet enkel gericht op instellingen die met internet connectie te maken hebben, het gaat hier meer om diverse dingen die het functioneren van de PROXIMUS TV, VOIP etc kunnen verstoren bij verkeerd ingesteld te zijn!!! (zoals de prioriteit van TV en VOIP op internetverkeer zodoende de kwaliteit hiervan te garanderen)

Wil je een eigen DNS etc instellen ?
Hang je eigen router aan de BBOX3, schakel bij netwerkverbinding => Internet => PPP-geactiveerd => UIT.
Maak een PPPOE verbinding met je router zijn WAN en je kan dan zelf alles instellen hoe je het wil in je eigen router.
De modem maakt dan automatisch een bridged connectie met internet en doet een bypas op de BBOX3 zijn routing functionaliteit. (Fixed IP is gekoppeld aan je PPPOE login, dus die vraag is dan meteen ook beantwoord, dus dan krijgt je eigen router je Fixed IP 😉 )
Let wel op !!! Je decoder moet dan wel nog altijd rechtstreeks aangesloten zijn op je BBOX3 daar deze gebruik maken van apparte VLAN, je Decoder heeft geen actieve PPPOE sesie nodig om correct te functioneren. (Welke VLAN weet ik niet of ik dat zomaar publiek kan maken voor veiligheidsredenen)

Hopelijk helpt dit jullie een beetje verder, Like dit bericht zodat dit sneller in de zoekresultaten komt en zodoende meer mensen kan helpen 😉