Skip to main content

Bbox 2 forceert plots WPA2 beveiliging ?

• Apprentice
  • 3 reacties
Hallo,

Sinds vandaag zaterdag 9 juni forceert mijn bbox2 WPA2 beveiliging. Ikzelf heb hem liefst onbeveiligd (heb daar goede redenen voor ;-)
Weet iemand hoe ik de beveiliging kan verwijderen ?
Heb reeds een reboot gedaan. Helpt niet.

dank
This topic has been closed for comments

15 reacties

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 9 juni 2012
wat bedoel je juist met 'forceert' ???

mvg

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 9 juni 2012
je zal waarschijnlijk een bbox2 hebben van de nieuwste generatie, deze zijn standaard beveiligd (sleutel staat onderaan de modem)

ook na reset gaat de modem zichzelf beveiligen

om draadloze beveiligen weg te nemen (al heb ik geen idee waarvoor het goed is), surfe je naar

http://192.168.1.1/

advanced settings / wireless

security op none zetten

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 9 juni 2012
 Hallo Xenne,

dank voor je antwoord.
Die settings heb ik vanavond al tot vervelens toe gezet 😉. Na de apply en reload staat 'm idd. op security "none". Als ik echter naar een andere tab van de modem ga en daarna terug de wireless tab bekijk, staat 'm weer op WPA2. Vandaar dat ik het "forceren" noem...

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 9 juni 2012
 ... ik vermoed dat er gisterenavond of vandaag een update geweest is ?

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 9 juni 2012
ik kan mijn beveiliging toch nog afleggen zonder problemen en deze blijft dan ook afstaan...

Attention

Your wireless network (WiFi) is currently not secured. It is recommended to make it secure to limit risks of malicious intrusion into your network and besides a non allowed usage of your internet connection. WPA2 encryption is highly recommended (see above).

mvg

ps: enige dat raar is, mijn fon hotspot blijft ook actief staan

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 10 juni 2012
De FON is toch sowieso onbeveiligd niet ? Ik snap ook niet waarom je je Wifi onbeveiligd zou laten staan...beter beveiligen en diegenen die erop mogen surfen het paswoord geven. Denk vooral niet dat onbeperkt volume letterlijk "onbeperkt" is. Je mag niet boven het algemeen gemiddelde gaan en dat ligt zo rond de 500GB geloof ik.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 10 juni 2012
Fon is onbeveiligd ja (de registratie gebeure immers op het captive portal adhv fon account), maar ik dacht dat de fon hotspot functie enkel aktief was op voorwaarde dat het privé draadloos van de bbox2 beveiligd was. mijn fon bleef echter actief nadat ik prive draadloos uitschakelde.

wat volume betreft, na 500GB kan je gratis volumeblokken bijkopen, dus zo streng is die limiet niet hoor, ken er wel een paar die er enkele terras doorsleuren op maandbasis zonder problemen

mvg

• 0 reacties
  • 11 juni 2012
Beste Mana,

zoals xenne aangeeft, kan je inderdaad de beveiliging uitschakelen. De melding die uw modem geeft ivm WPA2 mag je op dat moment negeren. De beveiliging staat op dit moment wel degelijk uit.

Dus het FON_BELGACOM dat je op dat moment ziet, is waarschijnlijk van een buur.

Mvg

Eva van Belgacom

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 11 juni 2012
 Eva en andere,

dank voor de antwoorden. Het is idd. zo zoals Eva zegt : de melding van "security none" springt op WPA2 maar in de praktijk staat de beveiliging weldegelijk uit.
De verwarring is ontstaan, omdat ik zaterdagavond "plots" geen wifi toegang meer had, vermoedelijk door een foute manipulatie (toevoegen van extra router in netwerk waarvan ik met de settings gemorreld heb...). Dus idd. de boodschap is verwarrend maar er is geen sprake van "forceren"

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 12 juni 2012
Wat ik hieruit afleid is, dat de FON-functie (van je eigen b-box2) automatisch uitgeschakeld wordt als je de Wifi onbeveiligd laat ?

Elsa
  • 156 reacties
  • 12 juni 2012
Inderdaad dan zie je dit ook op e-services dat je modem er niet aan voldoet.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 12 juni 2012
hmm ja, dat is de theorie... in praktijk kwam ik tot een andere constatatie.. beveiliging uitgeschakeld en de belgacom fon bleef gewoon actief, en ik ben wel degelijk zeker dat het de mijne was zenne, eva. heb deze situatie wel maar paar minuutjes aangehouden, heb dan mijn draadloos terug beveiligd.

mvg

Elsa
  • 156 reacties
  • 12 juni 2012
als je heropstart na de beveiliging uit te zetten blijft je fon dan ook actief. Het is ook zo dat dit niet direct zichtbaar is op e-servces ik denk dat dit maar enkele uren nadien is maar!

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 12 juni 2012
dat weet ik niet, Elsa... en ik zie er eigenlijk het nut niet van in dit verder te testen.....

't is uiteindelijk ook vrij onbelangrijk... immers moet je geen hotspot hebben om van andere hotspots gebruik te maken

en ook zie ik er het nut niet van in van uw draadloze beveiliging uit te schakelen....

mvg

Elsa
  • 156 reacties
  • 12 juni 2012
ja ... ik moet hem in ieder geval niet uitschakelen want bgc heeft nog geen geactiveerd bij mij !