Beantwoord

B-BOX 3 WIFI 2.4 - 5.0 netwerknaam

  • 9 April 2016
  • 9 reacties
  • 4621 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties
Geef je 2.4 en 5.0 dezelfde of een verschillende netwerknaam ?
icon

Beste antwoord door Elsa 10 April 2016, 09:42

Bekijk origineel

9 reacties

De SSID' voor de 2.4 en 5 GHz band hebben een andere naam iets in de aard van wifi-2.4-xxxx en de ander wifi-5.0-xxx
kijk eens op de sticker van je bbox3 of in de lijst op pc of mobiel met ontvangen wifi signalen
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor jouw snelle reactie.
Op de sticker van mijn bbox3 hebben ze exact dezelfde naam.
Geef ik ze dezelfde naam dan verschijnt er slechts 1 WiFi-netwerk op mijn tablet.
Geef ik ze een verschillende naam dan verschijnen beide.
Geef je ze ook dezelfde wireless-key ?
Reputatie 7
Badge +6
Bij mij geldt de zelfde wireless key zowel voor 2.4 als voor 5.0. Ik werk met beide.
@User,
Maar als je op je wifi tablet kijkt welke wifi-signalen (SSID) er binnen komen kan je het daar niet zien
De wireless key is inderdaad dezelfde
Je kan ook eens inloggen op je bbox3 door te surfen naar http://192.168.1.1
Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw modem in en klik vervolgens op de knop Inloggen.
Als gebruikersnaam dient u User te selecteren in het dropdownmenu Username.
Als wachtwoord dient u het wachtwoord te kopiëren dat u terugvindt op het label op de achterzijde van uw modem, naast het woord User Password.



daar kan je dan ook kijken welke naam (SSID) ze hebben.

Je kan dat ook zelf veranderen en instellen:
Beveiliging: "WPA2" of "WPA" .
Wireless Key (of Passphrase): vul een wachtwoord in van 8 tot 63 karakters zonder spaties,
   accenten of anderere speciale karakters. .
SSID: kunt u hier de naam van uw wifi-netwerk aanpassen.
   Klik op de knop OK onderaan op het scherm.
Reputatie 2
Badge
Bij mij geldt de zelfde wireless key zowel voor 2.4 als voor 5.0. Ik werk met beide.

Bedankt voor jouw reactie.
En geef je ze elk een verschillende SSID naam ?
Die staan toch automatisch op een ander SSID naam (zie afbeelding hier juist boven) als je een factory reset doet van je bbox3 worden die automatisch ingevuld.
Factory reset doe je door het verzonken knopje in te drukken, achteraan de bbox3, je ziet dat ledjes doven vooraan, dan loslaten en een tijd wachten tot alles terug opgestart is.

Je kunt beide banden 2.4 en 5.0 onder één en de zelfde SSID naam hebben
Je bent dan alleen afhankelijk welk netwerk het wifi apparaat zelf kiest 2,4 of 5 GHz.
Het toestel bepaalt dan zelf aan de hand van de signaal sterkte of een verbinding op 2,4 GHz of 5 GHz haalbaar en optimaal is.
Als je het zelf in de hand wilt hebben en zelf wilt de band kiezen dat het toestel gebruikt, geef je ze elk een aparte naam.

NB: dit werkt ook niet altijd even goed het kan soms voorvallen dat je toestel steeds (te veel) wisselt tussen 2.4 en 5.0 GHz, maar als je daar te veel last van hebt kan je ze nog altijd een andere naam geven.
Een zelfde SSID naam heeft ook zijn voordeel als je u verplaatst en je 5GHz wordt te laag (5GHz signaal verzwakt vlugger ifv de afstand) zal het toestel overschakelen naar 2GHz bijvoorbeeld zodat je geen uitval hebt.
Reputatie 7
Badge +6
Hey,

Het is net zoals Elsa zegt: je hebt SSID Wifi 2.4 ..... en WIFI 5.0 .... (zelfde letters/cijfers voor de 2)
.
Ik laat het toestel zelf kiezen welke verbinding het wil maken en ik heb geen problemen, d.w.z. de verbinding blijft stabiel en het toestel blijft daarmee verbonden..Sommige toestellen werken goed met Wifi 5.0, andere met 2.4.
Voor mij is het dus niet nodig ze nog een aparte naam te geven.

Voor de rest is dit duidelijk 'Elsa' materie hoor. :D

MVG.
Reputatie 2
Badge
Elsa enMarleen,
beiden bedankt voor de uitleg.
Dit was wat ik wilde weten.
Reputatie 7
Badge +6
Dat horen we graag.
Groetjes

Reageer