Alle opnames mislukken, 0 seconden opgenomen


Sinds een paar weken kan ik niet meer opnemen. Geplande opnames op verschillende zender worden uitgevoerd maar als ik achteraf dan wil bekijken blijkt de lengte van de opnames 0 seconden. Er is niks gewijzigd aan de opnameopties. Ik heb de decoder stroomloos gezet, opnieuw opgestart zonder resultaat. Factory reset helpt ook niet. Decoder is V4 , bbox 3.


Héél vervelend dat ik telkens aan mijn kinderen moet uitleggen dat hun tekenfilm terug niet opgenomen is. Weet iemand wat er aan de hand is of wat ik kan doen?

55 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het wordt in elke geval door de technische dienst serieus genomen en opgevolgd, dat is al positief.


Nu maar hopen voor Vincent en de kinderen dat het helemaal is opgelost voor het einde van de vakantie. knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Alleszins een interessante 'case'...maar allicht niet voor Vincent die met de gebakken peren zit!cool
Ok bedankt Vincent om ons op de hoogte te willen houden, 't komt zeker in orde.


'k ben benieuwd of het zonder de decoder te vervangen zal lukken, zodat je later weer niet dezelfde problemen krijgt,

zo kunnen we misschien weeral iets bijleren ja
Gisteren heb ik een mailtje ontvangen van de specialisten van de technische dienst. Men gaat dieper graven omtrent dit probleem wat ik erg apprecieer. Zo heb ik moeten aangeven welke programma's er 0 seconden opgenomen zijn, tijdstip, zender, etc. Men gaat nu de log bestanden van de decoder van nabij bekijken. Wat het resultaat zal zijn laat ik jullie natuurlijk weten.


@ Sinjoor, inderdaad het is gekend en geweten dat de apparatuur van TN veel stabieler blijft werken; al is dit bij mij eigenlijk bij Proximus ook het geval hoor, ik heb op dit gebied tot nu toe veel geluk.


Ik heb trouwens mijn bbox2 nog altijd niet door de 3 vervangen, nochtans ligt mijn ruilnummer nog altijd klaar en zou ik dan mss wel 100/10 kunnen halen, maar als je dit niet nodig hebt, heb je er ook niet veel aan hé !
@ Vincent,


Dan schiet er eigenlijk niet veel meer over dan je decoder eens om te ruilen, tenslotte is het toch gratis en als je wilt kunnen ze die via een kiala punt naar uw keuze opsturen, als je liever niet naar een Proximus center gaat.
Reputatie 7
Badge +1
Voor Telenet heb ik mijn modem voor de digitale TV nog nooit moeten rebooten alleszins. En ook mijn digicorder niet. Allen de CI+-module wil maar niet erken op mijn nieuwe Smart-TV.
Ja, dat heb ik gedaan Elsa.
Vincent heb je de bbox3 al gereboot ook ?
Reputatie 7
Badge +1
Vermits de 3 groene lichtjes blijiven branden twijfel ik daar aan; Ik heb vroeger (in het begin, 2 jaar geleden) de onvangst PLC in een ander stopcontact, waar ook de verdeelstekkerdoos (met alle media-aansluitingen) dan in stak, gestoken, en toen had ik een oranje lichtje (in die stroomkring stak blijkbaar ook een staanlamp met spaarlamp die storingen gaf, wart als ik die uittrok had ik groen licht). Maar aan de andere kant van de hoek waar de TV staat, heb ik ook nog een stopcontact op een andere stroomkring (heb driefazige stroom, dus die kringen zitten niet allemaal op dezelfde faze), die nooit storingen gaf en altijd groen lichtjes geeft.. Enfin allicht het enige nadeel van PLC's, maar ik ben er wel tevreden over, omdat ik nu weet wat ik moet doen bij storingen. Maar ik heb ook nog altijd mijn Ruckussen als reserve.smiley
@sinjoor: ik werk niet met PLC's. Bbox3 en decoders zijn verbonden via UTP (nieuwbouw, 4 jaar oud).


UTP's heb ik wel nog niet eens uitgetrokken en terug ingeplugd. Misschien het proberen waard, kleine moeite. Wat gewijzigd is de laatste weken is de snelheid van mijn internet. Enkele weken geleden bedroeg dit rond de 20Mb/s (download natuurlijk), nu zit ik rond de 50 Mb/s (heb een internet start formule, hogere snelheid is feitelijk niet prioritair voor mezelf). Stabiliteit van de lijn is volgens proximus ok.


of gewon door storingen op het net die je PLC effen doen tilt slaan !
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ondertussen vastgesteld dat ik het niet starten van nPVR-opnames (als het voorkomt, maar niet zo dikwijls meer) wél kan oplossen door, op jouw suggestie, de UTP eens uit de ontvangst-PLC te trekken (en terug in te steken uiteraard!), maar dat dit toch niet werkt als je de UTP uit de modem trekt. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken...Is dit dan een PLC gerelateerd probleem? Ik heb moet ook soms de ontvangst-PLC ca. om de 3 maanden eens stevig een paar keer uit en in te trekken/steken; omdat het TV-signaal gestoord is, waarschijnlijik door wat condensatie op de stopcontactpinnen. (op een gelijkvloers met stenen vloeren heb je dat gemakkelijker).
't is inderdaad ook wat ik dacht, maar Vincent heeft dit zowel bij nPVR als PVR voor !

bij nPVR problemen is het ook som nodig om de bbox eens te laten rebooten (15 seconden zonder stroom zetten)
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb de 'diepe slaap' functie uitgezet, juist omdat het dan, zoals bij een herstart, 2 minuten duurt eer je kunt kijken. Komt daarbij dat het met PLC's nog langer duurt, want die gaan dan ook in standby na enige tijd diepe slaap. Je bent dan al gauw 5 minuten zoet eer je kunt kijken. Ik vraag me dus af, of dat telaat opnemen (enkel PVR) hier niks mee te maken heeft. Vraag is: werkt Vincent met PLC's?


Wat nPVR betreft kan het niks met de decoder te make hebben, want je kunt rustig 4 weken met vakantie gaan, het hele stroomnet uitzetten, en toch nog 1 maand bijkijken.
@Vincent ,


Eigenlijk zou je er beter op ingaan om de decoder te ruilen en om een V5 vragen als ruil.


@elsa,


ik kan met zekerheid stellen dat het zowel bij pvr en npvr 60 dagen opvraagbaar voorkomt. Vorige week waren alle opnamen ingesteld op npvr, gisteren had ik de optie 'nooit verwijderen' aangeduid, (je krijgt dan zo een verbodtekentje te zien bij de opnamelijst) en ik heb hetzelfde euvel voor.


Geluk bij een een ongeluk is het zomerperiode en mis ik voorlopig geen serie opnames. Echter, voor de kids is het minder plezant natuurlijk.
Op de site van Proximus zien ze ook niet altijd het bos door de bomen niet meer want zij spreken over diepe slaap in geval je een recente decoder hebt en duiden dus op de v5 maar als ik mag geloven wat vele anderen al beweerd hebben kan dit bij de V4 eveneens en daar was er ook een probleem met opnames en diepe slaap.

Forumlid Sinjoor weet daar meer over, dus als hij dit leest zou hij zijn bevindingen van diepe slaap kunnen mededelen.
@Vincent,


Heb je dit probleem ook met nPVR opnames 60 dagen opvraagbaar? of is het alleen met PVR opnames op harde schijf opgenomen


Want als het zowel bij nPVR en PVR voorvalt zal een nieuwe decoder niet veel soelaas brengen volgens mij en in het ander geval als het met PVR opnames alleen voorvalt zou het kunnen aan de software liggen (diepe slaap bug) en dan zal een andere decoder dit ook hebben of het zou dan wel nog aan een fout op de harde schijf aansturing kunnen zijn en dan zou een omruil van decoder wel zin hebben.


Je zit dat het allemaal niet zo simpel is om op voorhand de vinger op de wonde te leggen en daarom zullen de medewerkers ook voorgesteld hebben om de decoder om te ruilen dan zijn zij en u ook 100% zeker of het al dan niet daaraan ligt.
  • [list=1]
  • Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 8 uur) automatisch in standby mode gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd.

  1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > tijdsinterval voor sluimerstand. Het aanbevolen tijdsinterval voor sluimerstand is 4 uur. Vooraleer de decoder in sluimerstand gaat, krijgt u een verwittiging op het scherm. Indien gewenst kunt u er op dat moment voor kiezen om toch niet in sluimerstand te gaan.
  2. Is uw decoder in sluimerstand en wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op de on-off-toets.
  3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de sluimerstand om een geplande opname te doen.


    1. Stel de decoder zo in dat hij na een half uur in standby mode automatisch in diepe slaap komt.

    1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > sluimerstand. U kunt kiezen tussen normaal en diepe slaap.
    2. Wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op op de on-off-toets. Het duurt dan ongeveer 2 min alvorens u tv kunt kijken en doorheen het menu kunt scrollen.
    3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de stand diepe slaap om een geplande opname te doen op de harde schijf van de decoder.

    [/list]
  • Hier kan je wat lezen over 'diepe slaap' van de decoder, als je surft naar ▬►decoderspecs
    @ Vincent,


    Om eerlijk te zijn dacht ik ook dat dit ondertussen opgelost was maar of dit nu terug de kop opgestoken heeft met de laatste software zou ik niet durven zeggen.

    Dat zou je aan de medewerkers eens moeten vragen door een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

    en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

    ( vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)

    NB: mss ook best de link meesturen naar je post hier: http://forum.proximus.be/comment/170948

    zodat ze hier in je forum post eventueel kunnen reageren

    en er mss hierdoor nog andere forumleden iets kunnen van opsteken!
    Reputatie 7
    Badge +6
    Ik hoop dat ze toch nog contact met je opnemen, mss kun jij ze dan eens de oplossing geven. duivel


    Een vraagje: hoe gebeurt dat aanvinken bij die decoder, niet dat ik er voorlopig ga aan beginnen, want het gaat hier nu allemaal probleemloos, maar misschien interessant voor anderen, en wat doet die decoder dan als hij niet in diepe slaap gaat? Waarschijnlijk de electriciteitsfactuur nog meer doen stijgen?
    Aha bedankt Elsa!


    Nu is mijn vraag, kan dit probleem opgelost worden door een andere decoder? Trouwens, wel eigenaardig dat dit probleem zo plotseling de kop opsteekt. Tot nu was ik uitermate tevreden over deze decoder en proximus tv in het algemeen, nog geen enkel probleem gehad. Lijkt dus aan een update te liggen?
    Inderdaad Vincent dit is een gekend probleem dat ik ook even uit het oog verloren was,

    nu ben ik wel niet zeker meer of dit dan problemen geeft voor zowel PVR als voor nPVR opnames,

    ik dacht alleen voor PVR, maar mijn geheugen laat mij in de steek !

    Reageer