Aansluiting problemen

  • 7 February 2017
  • 9 reacties
  • 388 Bekeken

Op 12/12/16 heb ik een aanvraag gedaan voor een aansluiting bij Proximus.
Op 27/12/16 ging de aansluiting gebeuren maar de lassers moesten eerst komen.
De afspraak was op 18/01/17 maar niemand is langsgekomen zonder te verwittigen.
Een nieuwe afspraak werd gepland op 27/01/17. Weer is niemand langsgeweest en weer
heeft mij niemand iets laten weten.
Dan heb ik nogmaals een afspraak gemaakt op 07/02/17. Ik heb meermaals gebeld of die
afspraak wel degelijk ging doorgaan (omdat ik er al 3 verlofdagen aan gespendeerd heb).
Telkens werd mij bevestigd dat die afspraak zeker zou doorgaan.
Ik heb op 07/02/17 s'morgens nogmaals gebeld om zeker te zijn. Er werd mij verteld dat
ze gingen langskomen tussen 12.30 en 17.00. Omstreeks 13.00u heb ik nogmaals gebeld
om bevestiging.
Plots moesten de lassers niet meer langskomen, ze hadden iets vanop afstand gedaan.
Rond 16.00 is een technieker langsgeweest die tot de conclusie kwam dat hij niets kon doen.
De lassers moeten eerst langskomen!!!
Ik heb reeds meer dan 20 keer gebeld met de klantendienst.
Mijn vorig abonnement bij telenet is al ruim een maand stopgezet. Wij hebben al meer dan
6 weken geen internet.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag B_N,

Stuur je even je klantgegevens door via een privébericht?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.

Groetjes,

Antonella
Soortgelijk verhaal voor mij. Ik ben al meer dan 30 jaar klant. Ik heb op 15/12/2016 een online aanvraag gedaan voor een (voor)aansluiting op mijn nieuwbouwwoning in het vooruitzicht van de verhuis rond 01/03/2017. Op 16/12/2016 kreeg ik hiervan bevestiging en men ging mij kontakteren voor een afspraak wanneer de technieker ging langskomen. Na verscheidene dagen/weken zonder nieuws en verschillende telefoons kreeg ik uiteindelijk een datum 09/02/2017. Die dag niemand gezien; dus gebeld - zal voor morgen zijn. Op 10/02/2017 : niemand gezien; nog straffer mijn aanvraag was geannuleerd. Ik heb sinds die dag nog meerdere malen kontakt opgenomen met de klantendienst (sic) en weet nu nog steeds niet waar ik kan op rekenen of wanneer die aansluiting daadwerkelijk gaat worden uitgevoerd.
Conclusie : na 22 telefoongesprekken met een totale tijdsduur van meer dan 12 uur is het eindresultaat dat een klacht op gesteld werd door de klantendienst op 28/02/2017 en ik ten laatste op 10/03/2017 een antwoord op deze klacht mag verwachten gezien die klacht op die dag zal afgesloten worden.
Het consulteren van die klacht brengt ook geen klaarheid, want inhoudelijk kan men de opgestelde tekst voor de klacht niet consulteren.
Ik voel mij na zovele jaren als klant vierkant in de steek gelaten en heb het overduidelijke gevoel dat men ofwel zich weinig of niets aanttrekt van de klanten, ofwel dat de hele logge organisatie vierkant draait.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr, adres)bezorgen.
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan kijk ik het even na voor u.

Met vriendelijke groeten,

Joël

Excuses alvast voor het ongemak.

Mvg,Joël
Klant sinds meer dan 30 jaar : hvdl@skynet.be / klantnummer : 17048734 / vaste lijn nr : 023566106 / met verkeerd adres klant en facturatie adres : Louizalaan 13 1501 Halle / installatie adres : Dorekensveld 97 1500 Halle - is mijn huidig adres + moet zijn 1501 Halle.
Nieuwe klant aangemaakt (god weet waarom) : hans.vanderdeelen / klantnummer : 620191155 / mobiel nummer : 0478449742 / andere informatie : ontbreekt - msg : wegens een technische fout zijn de adressen niet beschikbaar.
Deze ganse soap als een gevolg van een aanvraag voor verhuis met aansluiting van mijn huidige gegevens naar mijn nieuwbouwwoning - online aangevraagd op 15/12/2016 en alle andere telefoongesprekken en tijdverlies van zoveel uren met als resultaat dat ik helemaal nog niet weet waar ik aan toe ben.
Ik begrijp je frustraties.
Maar als er geen echte concurrentie is. Zijn dit de gevolgen.
Er is veel geld te verdienen door dit in stand te houden.
Arm Belgie
Historiek:
• Bestelling op 28-mrt-2017
• Op 30-mrt-2017, contact name klantendienst, met de melding dat er extra werken nodig zijn op de lijn, werd gemeld door mijn vorige mogelijke provider EDPNET. Na enkele telefoontjes tussen de proximus diensten, word verklaard dat ik op 11-april internet zou hebben.
• Op 6-apr-2017 9:39 neem ik contact met de klantendienst, opnieuw met de mededeling dat mijn vorige provider heeft gemeld dat er extra werken nodig zouden zijn aan de lijn. Na 25 minuten en ik gesproken had met verschillende diensten, bevestigd mij de klantendienst me zeer uitdrukkelijk: “DINSDAG 11-APR-2017 GA JE ZEKER INTERNET HEBBEN”.
• Op 11-apr-2017 bel ik rond 9:30 naar de klantendienst, met de vraag dat ik geen bevestiging sms heb gekregen. Deze melden mij dat ik een half uur voor de technicus arriveert ik een belletje zal krijgen.
• Op 11-apr-2017 contacteert Proximus met de mededeling dat er extra werken nodig zijn op de lijn? Welke ik ook al op 30-mrt had gemeld? Dit met de melding: “DAT IK OP 11-APR-2017 ZEKER GEEN INTERNET ZAL HEBBEN”. IK vond niet dat dit kon en er duidelijk communicatieproblemen zijn binnen PROXIMUS als je tweemaal kan verklaren dat ik op 11-apr 2017 internet zal hebben en je de dag zelf doodleuk kan zeggen dat het niet kan? Tevens wordt zonder mij goedkeuring een werkjob aangemaakt voor donderdag 27-apr-2017 (Lasser). Dit heb ik op woensdag 12-apr vastgesteld op het werk, omdat ik thuis geen internet meer heb (Bevestigd?).
• Op 12-apr leg ik een klacht (ref: 42201236) neer waarop ik een zo snel mogelijk een oplossing vraag?
• Op 13-apr leg ik opnieuw klacht (ref: 29223558) neer, met de vraag om mijn vorige klacht na te kijken.
• Tevens neem ik op 12, 13 en 14 apr verschillende malen contact op met de verschillende diensten van proximus, waarop ik ook voorstel om mij desnoods opnieuw adsl aan te bieden en dat alle hardware er nog is om deze verbinding op te zetten.
• Aangetekend schrijven op 17-apr-2017.
• Telefonisch contact door de klantendienst op 24-apr-2017 om 9:53 i.v.m. mail van 12-apr (ref: 42201236). Mededeling dat mijn mail verkeerd was gesorteerd en dat mijn klantnummer er ook niet aan gekoppeld was. Er was ook nog niet begonnen met mijn aangetekend schrijven. Heeft mijn klachten nu geëscaleerd en mij de raad gegeven opnieuw de technische dienst te contacteren. Maar telefonisch of mailen geeft geen resultaat. De klantendienst begrijpt niet waarom mijn klachten niet serieus worden genomen en dat er geen actie vanuit de technische dienst komt, om een tussentijdse oplossing te voorzien, zoals opnieuw ADSL of een 4G kaart, of iets anders.
• Niets gehoord ivm mijn vorig aangetekend schrijven van 17-apr-2017 en waar ik een antwoord binnen de vijf dagen vroeg.
• Opgebeld door de Proximus i.v.m. de werken van donderdag 27-apr op 25-apr om 10:05. Aan betreffende gevraag welke de werken die zouden worden uitgevoerd. Alles zij hij (internet, telefoon, televisie). Vroeg of hij me kon bevestigen, dat ik zeker internet zou hebben op 27-apr. Hij verklaarde dat alles zou uitgevoerd worden. Toen ik vroeg of ik dit ook op e-mail kon krijgen, was het antwoord, dat dit niet ging, maar dat ik in de loop van de dag een smsje zou krijgen, met deze verklaring.
• Op dinsdag 25-apr 15:03 opnieuw Proximus gecontacteerd (optie 4 – technische problemen). Mijn vraag om het mij wat ze me beloofd hadden, het SMSje met de bevestiging dat alles in orde zou zijn op donderdag 27-apr. Konden dit niet geven, maar proximus zou me contacteren.
• Op dinsdag 25-apr 15:16 contacteert Proximus mij. Opnieuw de vraag gesteld om de beloofde sms te mogen ontvangen. Antwoord van de medewerkster dat geen smsje of e-mail wordt uitgestuurd. Conclusie Proximus heeft me reeds 3-maal voorgelogen.

Klacht is ook zonder problemen door Proximus afgesloten?
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

excuses

bericht is opgepikt door technische diensten waar je ondertussen wel contact mee hebt gehad. We volgen verder mee op.
Geachte,

Ik verwacht ietsje meer dan enkel een sorry. OA een antwoord op mijn aangetekend schrijven? En de redenen waarom de klacht zomaar is gesloten? Ondertussen is er een zaak geopend door test-aankoop. Dit was voor mij een groot probleem als DBA bij een groot overheidsbedrijf, welke een regeringscommissaris afvaardigd bij Proximus. Terwijl ik ook een dochter had welke haar thesis aan het schrijven was.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

aangezien er een dossier in opmaak is via testaankoop, gaan daar alle vragen en antwoorden gebundeld worden. U gaat via die weg de antwoorden ontvangen. We geven je bericht van hierboven mee als het dossiernummer gekend is.

Reageer