Aanbod zenders in HD



Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 1
Badge
Er is ook nog Eurosport1 wat bij Telenet samen met Eurosport 2 in HD wordt aangeboden. Bij Proximus enkel Eurosport 1 SD in het standaard aanbod, en Eurosport 1 HD en Eurosport SD in betalend boeket. Er is ook nog bv. BBC One, Discovery Channel, National Geographic en nog andere standaard in HD bij Telenet. Van Telenet heb ik dan ook enkel dig. TV bijgenomen (24,70€ deze maand verhoogd naar 24,95€), omdat ik dat haalbaar vind en bovendien de extra 500GB harde schijf voor ons rendabel zijn (vooral om filmen bij te houden voor nu en dan een te bekijken, al heb ik moeite om die boven de 20% te houden. 't is altijd wel iets hé). Als Proximus zijn cloud-systeem nog wat kan verfijnen en uitbreiden naar 90 dagen resp. 3 jaar/100 uur, en nog wat meer HD-zenders in het standaardaanbod zet, zou ik Telenet misschien kunnen afstoten.


ja, nu hebben we dit ook. Maar, met internet 200 en telefoon erbij. Kom je vlug aan 100€. Maar we hebben het vooral gedaan voor de gratis films die je hebt. Nu hoef je er geen te huren. En kan ik er bv. elke avond na het nieuws een zien.
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan het alleen maar eens zijn met wat Steven zegt:. Het zal wel meer een kwestie zijn van 'wat kunnen/willen we prioritair doorsturen in HD' en dan zullen de Franstalige zenders altijd de voorkeur krijgen omwille van de tweetaligheid van Proximus, zelfs als dat muziekzenders zijn.Ik vraag nog maar eens, wat daar de meerwaarde is van de HD, want je zit de hele tijd toch naar een radiostudio te gapen.
National Geographic, Animal Planet , Discovery Channel (wel in HD in betalend boeket) daarvoor ziet iedereen toch onmiddellijk het voordeel van HD in? Wij Nederlandstaligen zullen toch ook evenzeer, zoniet meer naar Engelstalige/Nederlandse zenders kijken als naar Franstalige/Franse.
Ik ben met een Franstalige gehuwd en als kijken naar Dobbit Fr in HD (wat wij hier wel kunnen zien) hem eindelijk aan het klussen zou kunnen krijgen, dan joepie, maar ik zou persoonlijk toch liever ook een interessanter zenderaanbod (en in HD) voor de Nederlandstaligen zien. En laat ze nu a.u.b. weer niet afkomen met Wanagogo, daar hebben wij geen boodschap (meer) aan.
Reputatie 6
Badge +2
Er is ook nog Eurosport1 wat bij Telenet samen met Eurosport 2 in HD wordt aangeboden. Bij Proximus enkel Eurosport 1 SD in het standaard aanbod, en Eurosport 1 HD en Eurosport SD in betalend boeket. Er is ook nog bv. BBC One, Discovery Channel, National Geographic en nog andere standaard in HD bij Telenet. Van Telenet heb ik dan ook enkel dig. TV bijgenomen (24,70€ deze maand verhoogd naar 24,95€), omdat ik dat haalbaar vind en bovendien de extra 500GB harde schijf voor ons rendabel zijn (vooral om filmen bij te houden voor nu en dan een te bekijken, al heb ik moeite om die boven de 20% te houden. 't is altijd wel iets hé). Als Proximus zijn cloud-systeem nog wat kan verfijnen en uitbreiden naar 90 dagen resp. 3 jaar/100 uur, en nog wat meer HD-zenders in het standaardaanbod zet, zou ik Telenet misschien kunnen afstoten.

En niet vergeten de 3 NPO zenders, BBC 2 en Disney Channel zijn bij Telenet in HD te zien terwijl men bij Proximus genoegen moet nemen met SD kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +1
De kwaliteit van de SD zenders is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, het is alsof ik naar een analoge TV zender kijk en op de analoge kabel is de kwaliteit beter. dat klopt Alexander. Als je analoog kijkt via de kabel (via de ingebouwde tuner) zie je zogoed als geen verschil met digitaal SD.
Reputatie 7
Badge +1
Er is ook nog Eurosport1 wat bij Telenet samen met Eurosport 2 in HD wordt aangeboden. Bij Proximus enkel Eurosport 1 SD in het standaard aanbod, en Eurosport 1 HD en Eurosport SD in betalend boeket. Er is ook nog bv. BBC One, Discovery Channel, National Geographic en nog andere standaard in HD bij Telenet. Van Telenet heb ik dan ook enkel dig. TV bijgenomen (24,70€ deze maand verhoogd naar 24,95€), omdat ik dat haalbaar vind en bovendien de extra 500GB harde schijf voor ons rendabel zijn (vooral om filmen bij te houden voor nu en dan een te bekijken, al heb ik moeite om die boven de 20% te houden. 't is altijd wel iets hé). Als Proximus zijn cloud-systeem nog wat kan verfijnen en uitbreiden naar 90 dagen resp. 3 jaar/100 uur, en nog wat meer HD-zenders in het standaardaanbod zet, zou ik Telenet misschien kunnen afstoten.
Reputatie 6
Badge +2
Volgend jaar heb ik 10 jaar BelgacomTV/Proximus TV. Op zich best tevreden, maar n.a.v. een mededeling op het 'infokanaal' i.v.m. aanpassingen in het zenderaanbod, moet er me toch iets van het hart. Hoe lang zal Proximus nog ontkennen dat er een onevenwicht is tussen het aanbod HD zenders aan Nederlandstalige kant en aan Franstalige kant? Volgens het infokanaal bestaat er nu ook een DobbitTV in het Frans (overigens niet te ontvangen in Vlaanderen), maar de FR versie wordt blijkbaar in HD uitgezonden, terwijl de NL versie in SD kwaliteit is. Blijft dit zo? Of wordt dat ook HD? Geen info te vinden daarover. En dan de BBC en NPO kanalen: wanneer komen die in HD? Het SD signaal dat op die zenders momenteel aangeboden wordt, is zelfs de term SD niet waard ('standard' definition? Het is eerder 'very low' definition). Daar is vooral bij snel bewegende beelden haast niet naar te kijken! BBC, NPO, Dobbit, dat zijn zeker niet de enige. Wat met National Geographic HD? En nog zoveel andere. Ik begrijp dat het een kwestie van geld is, maar kosten die HD zenders die voor Nederlandstaligen interessant zijn dan zoveel meer dan hun Franstalige tegenhangers?
Dit moest me gewoon van het hart, ik voel me als Nederlandstalige klant bij Proximus bij elke mededeling over het zenderaanbod meer en meer benadeeld (er verdwijnen aan NL kant zenders die niet vervangen worden, het HD aanbod loopt achter). Hoewel ik ook begrijp dat de moderatoren hier geen sluitend antwoord op kunnen geven, noch timings kunnen verklappen, zou het me toch al veel deugd doen gewoon te weten dat Proximus effectief op zijn minst probeert om de opgesomde zenders ooit in het aanbod te krijgen.


De kwaliteit van de SD zenders is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, het is alsof ik naar een analoge TV zender kijk en op de analoge kabel is de kwaliteit beter.

Reageer