Beantwoord

3G en 4G op een laptop

  • 23 August 2016
  • 10 reacties
  • 5601 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Goede,avond
Om het internet op te gaan gebruik ik thuis mijn laptop . Onderweg mijn smartphone met een PXM ambassador formule
ik zou nu een paar dagen per maand mijn laptop willen gebruiken op een andere locatie. Wifi is geen oplossing.
Wat heb ik nodig ,een nieuw tariefplan, modem, simkaart ?

groetjes
icon

Beste antwoord door sinjoor76 24 August 2016, 11:51

Bekijk origineel

10 reacties

Ik gebruik hiervoor een usb 3g/4g stick als ik dit soms met mijn laptop vandoen heb zijn ook bij PXM te koop.
Ook een MIFI is mogelijk
zie.=> http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobroutmod/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/mobile-router-en-modems.html
en ook:
=> http://www.proximus.be/nl/id_cr_tablaptop/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/internet-op-tablet-of-laptop.html
Als je wilt dat ze u opbellen over hun aanbod :
https://server.lon.liveperson.net/hc/23966511/?&cmd=file&file=visitorWantsToTalk&site=23966511&d=1471972368146&referrer=%28engage%29%20http%3A//www.proximus.be/nl/id_cr_tablaptop/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/internet-op-tablet-of-laptop.html&t=1
Reputatie 3
Badge +2
Dank je wel; maar heb ik dan een SiM nodig ?
inderdaad ,
ik gebruik voor de keren dat ik dit maar nodig heb, in geval van nood, de gratis data only sim die ook gebruik maakt van mijn 500 MB gratis data volume die in mijn comfort pack inbegrepen is het "Mobile Internet Free Any Time" genoemd.
: voor dit in het pack inbegrepen mobile free datavolume geldt het volgende
Enkel voor gebruik in België.
Als de MB opgebruikt zijn: € 0,10/bijkomende MB.
Om Mobile Internet te gebruiken, hebt u een Vodafone Mobile Connect-USB-modem nodig of een toestel met ingebouwde 3G technologie.
Om met uw smartphone te kunnen surfen via het 3G of 4G-netwerk, dient u een gsm-bundel te combineren in een Pack met Internet en een compatibel toestel te hebben.
Reputatie 6
Badge +3
Je kan ook het internet van je GSM delen met je laptop. Je vind dit terug in de instellingen onder hotspot of verbinding delen, of iets dergelijks.
Is dat via instellingen op je smartphone dat je dat doet of via zijn MyProx app mss dat je wil zeggen.?
Want op de laptop via bv 3g stick kan je dat toch niet kiezen dacht ik toch !
Reputatie 7
Badge +1
Tethering noemen ze dat. Het kan zowel via USB-kabel als met Wifi of met Bluetooth. Je gebruikt dan je smartphone als hotspot (of router) en het 3 of 4G signaal wordt dan bruikbaar op je laptop of ander apparaat. Wél eraan denken dat je smartphone dan wél zowel ontvanger als zender wordt, wat dus heel wat batterijcapaciteit vergt. Dus best aan de stroom hangen dan. In de instellingen van je smartphone onder "mobiele hotspot" te configureren. Het datavolume van je smartphone abonnement wordt dan aangesproken.
Het kan dus ook perfect met een 4G-tablet waar de gratis datasim inzit (het datavolume is hier wél beperkter), en de batterij heeft hier meer capaciteit. Ik heb wél enkel ervaring met Android toestellen, maar het zal met Apple of Windowsphones wel hetzelfde zijn.
Inderdaad sinjoor dat is zeker een mogelijkheid (http://bgctv.skynetblogs.be/#tethering),
maar ik dacht dat er bedoelt werd (door wilin) dat je ergens kon opgeven op één of andere manier in je gsm abo dat het volume ook beschikbaar komt voor je laptop als je bv de 3g/4g met de gratis datasim er in.
Reputatie 7
Badge +1
In mijn ervaring, en dat is mij hier door een medewerker van Px bevestigd, wordt bij overschrijden van het datavolume van het Smartphone abonnement automatisch overgeschakeld naar het gratis datasim volume tot dat uitgeput is. Omgekeerd is niet het geval, dus bij overschrijden van het datavolume van de gratis datasim val je in kosten (€ 0,10/bijkomende MB); ik heb dat recent meegemaakt, omdat ik dacht dat ook van het datasim volume werd overgeschakeld naar het smartphone volume zoals dat in het begin was; niet dus. Die datasim zit in mijn 4G-tablet, en die stond op "slimme netwerkwissel" waarbij automatisch naar 4G wordt geschakeld bij uitvallen van het WIfi-signaal.
Reputatie 7
Badge +1
In mijn ervaring, en dat is mij hier door een medewerker van Px bevestigd, wordt bij overschrijden van het datavolume van het Smartphone abonnement automatisch overgeschakeld naar het gratis datasim volume tot dat uitgeput is. Omgekeerd is niet het geval, dus bij overschrijden van het datavolume van de gratis datasim val je in kosten (€ 0,10/bijkomende MB); ik heb dat recent meegemaakt, omdat ik dacht dat ook van het datasim volume werd overgeschakeld naar het smartphone volume zoals dat in het begin was; niet dus. Die datasim zit in mijn 4G-tablet, en die stond op "slimme netwerkwissel" waarbij automatisch naar 4G wordt geschakeld bij uitvallen van het WIfi-signaal. Ik had recent nl. al voor 15€ extra verbruikt. Ik heb nu de "slimme netwerkwissel" wel laten opstaan, maar heb in "gegevensverbruik/mobiele gegevens" de limiet op 490MB ingesteld met een waarschuwing op 450MB;
Inderdaad vroeger wel maar nu wordt er aangerekend heb het ook mogen ondervinden.

Reageer