2x per uur een hapering bij gelijk welke zender

  • 23 June 2011
  • 35 reacties
  • 3187 Bekeken

Hallo

Ik vind het zeer vervelend dat bijna 2x per uur een freeze frame voor 1 seconde optreed. en dit op gelijk welke zender !

Het beeld blijft gevoon 1 seconde stil staan en gaat dan weer verder , mijn kenissen die ook een HD decoder hebben bevestigen dit ook, dus kom a.u.b. niet af dat dit weer aan mijn decoder ligt

Dit probleem is ontstaan met de grote softwareupdate van vorige maand !, voorheen nooit last van gehad.

Eva, wanneer is devolgende software update die dit euvel kan oplossen ?

m.v.g. Jack


35 reacties

Badge
Probeer eens met eerst een tijdje je stekker uit te trekken en een kwartiertje twintig minuuten later er terug in te steken.Misschien is het dan voorbij.
Dat is allemaal niets gekort, het euvel blijft, en dit op 3 decoders bij verschillende personen.

Ik ga mijn decoder en modem ook niet elke dag 20 min uitrekken om dat weer hetzelfde probleem voor te hebben.

Het probleem zit bij de BC servers volgens mij, die de grote data stromen niet meer kunnen verwerken.

Men belooft veel voor 20mbit/s aan de telefoon, zelfs het onmogelijke ! (meneer , u hebt een lijn waar alles op mogelijk is)

I wacht nog steeds op de beloofde 30 mbit/s

met de oude softwre nooit last van gehad.

jack
is zeker geen algemene BUG, want ik heb er geen last van

zit u op vdsl2? kijk eens via http://192.168.1.1 wat je profiel is

mvg
VDSL2 uiteraard en 20 mbit/s wat ik al lang weet !

waarom altijd die vraag ?, de technische dienst weet het ook niet meer !

als je dit allemaal kan (kon) moet je wel een VDSL2 lijn hebben.

vroeger kon ik HD opnemen , niet HD kijken en op de 2e decoder niet HD kijken, en mij PC nog laten werken op internet.

Als er al 3 personen die ik ken dit voor hebben , alle VDSL2 en 20 mbit's vind ik dit geen alleenstaand feit niet meer !

Ik keek voluit uit naar de nieuwe software, maar dit is een dikke teleurstelling geworden, terug naar af, alles wat voorheen eindelijk goed werkte is nu terug verdwenen

ik begin die problemen stillaan beu te worden.

stekker in , stekker uit, haperingen, niet opnemen programma's, etc

ik vraag me af hoe de werknemers van BC dit dan doen, HD opnemen en kijken, op de 2e decoder HD kijken, en dan nog surfen aan 20mbit/s , gaat allemaal meneer ?, hebben deze dan een 47 mbit lijn. Dit zijn weer van die waardeloze beloften om toch maar klanten te lokken, totdat je het in huis hebt en naar de technische dienst belt en tot de conclusie komt dat het allemaal niet zo rooskleurig is.

jack
Dit lijkt veel op de problemen die ik ook ondervind. Sinds ik naar een flatscreen ben gegaan, en mijn decoder met een HDMI-kabel heb aangesloten, heb ik inderdaad ook af en toe zo'n stotteringen. Toen ik Belgacom TV op mijn beeldbuistelevisie met scart had aangesloten heb ik dit niet opgemerkt.

Maar nu via de HDMI-kabel (die van BelgacomTV zelf) staat het beeld soms een fractie van een seconde stil terwijl geluid verder gaat. Ook bij het zappen heb ik af en toe last van een 'lag'. Dat het beeld en het geluid een fractie van een seconde niet synchroon lopen.

Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe televisie lag, maar al mijn andere toestellen, blu-ray, xbox360, ... die ook met een HDMI verbonden zijn aan de televisie geven geen enkele stottering. Heb een andere HDMI-kabel gebruikt tussen decoder en HD TV maar de stotteringen blijven ...
@ jack.

Met grote spijt moet ik meedelen dat ik persoonlijk ook dit probleem ondervind; en sterker nog ik maak geen gebruik van HD zenders. Sinds die laatste software update loopt er van alles mis; heb dagen bij dat ik om een of de andere redenen geen toegang meer heb tot video on demand, dagen bij dat mijn beeld hapert (soms tot 5 maal toe per uur, en heb zelfs onlangs een heel weekend zonder tv gezeten wegens alle 2 minuten beeld onderbreking).

En ja hoor net zoals u heb ik tal van keren de stroom moeten onderbreken, sterker nog men is sinds die nieuwe update al 5 keer bij mij langs geweest (gelukkig heb ik een goede/flexibele werkgever) men heeft daarbij 3 maal toe mijn decoder vervangen, 1 keer een andere modem geïnstalleerd, andere netwerkkabel geplaatst, en twee maal een connectie in de centrale vervangen.

Eind resultaat van dit alles; het gaat beter maar nog niet zo goed als voor de software update. Vermoedelijk zullen we moetten wachten op een nieuwere update want ik vind het zo eigenaardig dat alle problemen zijn begonnen sinds de update.
Reputatie 2
Badge
Ik stel dit ook vast;

Soms wordt er een woord niet uitgesproken en verspringt het beeld een paar seconden verder en is de audio
ietsje uit sync. Paar seconden later is alles weer in sync. Dit is al een paar weken zo, maar durf niet beweren
dat dit met de software update te maken heeft. Ik vermoed, misschien een hapering in de stream. Ik ben
er vrij zeker van dat dit ok was na de software update een maand of 3 geleden.

Idee; moesten we indien dit weer optreedt, dit eens loggen hier met een tijdindicatie wanneer dit optrad.
Ik vermoed bij iedereen op zelfde ogenblik.
Ik vind die nieue software (update) ook geen verbetering. Series opnemen werkt niet meer goed, HD van miserie al afgezet want veel verschil zie ik toch niet, komfort van gebruik is gemindert. Eenvoudiger, laat me lachen. Als ik nu een opname van 30 dagen wil laten opnemen op de decoder; dan moet ik dat in de opties wijzigen en owee als ie botst met een andere planning, dan wordt de te wijzigen opname gewoon gewist, ook als ik op "annuleren" klik. Met de vorige sodtware was ik op een paar minuten klaar met het programmereb, ook omdat de series perfect werkten. Nu is het alle 5 voet een probleem.

Als het niet om te huilen was, zou ik ermee lachen: ik plan "de premiejagers" in serie, nadat ik goed gekeken heb of er niet als een planning in de weg staat. Krjg ik als antwoord "uw opname is mislukt". Als ik dan gewoon programmeer "met marge" dan lukt het wel. Begrijpe wie begrijpen kan. En zo gaat het maar door. Om moe van te worden.Huilen
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb dit ook sinds de update. Niet dat mij dit zo enorm stoort (ben niet echt een hevige tv kijker) maar het is mij inderdaad ook opgevallen.
Reputatie 2
Badge
vanavond tijdens Kampioenen om 20:30.
Deze avond heb ik ook niets dan onderbrekingen gehad. Beeld staat een paar seconden stil, soms valt het beeld helemaal weg en dan komt de melding; deze zender is tijdelijk onbeschikbaar. Even overschakelen naar een andere zender helpt voor even. Wat is me dat toch allemaal, dikke miserie als je het mij vraagt. Deze week een uitzending willen herbekijken via op aanvraag, alles verloopt vlot, het is betaald en dan wil ik kijken en komt er in beeld; EVEN GEDULD, dit duurt zolang dat ik gebeld heb naar de technische dienst. Antwoord, stroom uit de decoder trekken, terug aanzetten en als alles opgeladen is kan ik uiteindelijk kijken. Dit gebeurd ook met opnames van 30 dagen beschikbaar. Als ik telkens de stekker moet uitrekken om een opgenomen 30 dagen programma te bekijken, dan is dat toch dikke miserie. Dit kan toch niet. Eva, wil je mij eens uitleggen of dit de manier van tv kijken bij belgacom is????? Doe daar in godsnaam iets aan want zo kan het niet verder!!!!!
Heb ik ook last van, hele korte haperingen van nog geen seconde. Pakweg 1 à 2 keer per uur. V3b decoder.

Misschien toch een algemeen probleempje, xenne?
beste wouter1984

misschien wel ja, ik heb dan blijkbaar het geluk te ontsnappen aan deze BUG. of misschien heb ik gewoon te weinig tv gekeken de laatste tijd en ben ik er toevallig aan ontsnapt. in het begin van de nieuwe update had ik wel last van kleine onderbrekingen in het geluid van enkele miliseconden, is mij al paar weken niet meer opgevallen eigenlijk.

mvg
in het begin na de nieuwe update had ik ook af en toe onderbrekingen maar na factory resset van de decoder heb ik het niet meer voor gehad.
Ik ben al blij dat ik blijkbaar niet de enige ben met deze problemen.

Wat kan een factory setting als soelaas brengen?, het eerste wat de decoder doet is terug dezelfde software instaleren !

Het is eigenaardig dat EVA van belgacom hier geen reactie op geeft, en wat er nu echt ondernomen word om dit en zovele andere ergernissen op te lossen.

Zijn onze V3 decoders te traag geworden voor de nieuwe software ?

Heeft de v4 decoder enkel een grotere schjf ?, of ook een nieuwere snellere processor ?

jack
jack: Wat kan een factory setting als soelaas brengen?, het eerste wat de decoder doet is terug dezelfde software instaleren !


Je kan het een beetje zien als een computer die raar doet of niet meer doet wat je wilt en je gebruikt een herstelpunt .De decoder is ook een computer in feite en ook wordt bij factory reset de laaste updtates geladen van de BGC servers ( zou natuurlijk ook automatish moeten gebeuren)
Beste Jack en andere forumgebruikers,


met welk type decoder hebben jullie dit probleem? En zijn jullie via HDMI-kabel aangesloten? Hoe is de connectie tussen decoder en modem?

Je mag ons deze informatie samen met je Belgacom lijnnummer doorsturen via privé-bericht. Zo kunnen we een analyse doen.

Het is wel zo dat er in oktober een nieuwe update zal gebeuren die heel wat problemen zal oplossen.


Mvg

Eva van Belgacom
Beste Eva, kun je mij laten weten wat je prive mail adres is?
je kan op haar naam klikken en dan op Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom

mvg
Eva, ik heb ondertussen mijn informatie doorgestuurd via privé bericht ( het dat toch gevonden). Hopelijk vind je hiervoor een oplossing.
Reputatie 6
Badge +3
Meestal is de gebruikte verbindingstechnologie de oorzaak nl de plc of ruckussen. Eerst even de plc adaptors uit trekken. Te beginnen bij deze bij de b-box 1 of 2. Dan de adaptor bij de decoder. Steek eerst de adaptor die verbonden is met de b-box 1 of 2. Daana die bij de decoder. Druk op de reset toets. Bij de ruckus juist hetzelfde. Uit trekken en dan op de kleine knop achter de ruckus drukken. Ikzelf heb hier ook 2 v3b decoders.

Waar ik wel last van heb is zwart beeld met enkel geluid. Het rare is wanneer ik even pauzeer dat ik nadien weer beeld heb. Dit had ik al voor de bewuste update.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb hetzelde probleem zonder plc of ruckus, decoder en bbox2 met kabel verbonden dus dat kan het probleem niet zijn.
Mijn decoder is verbonden via bekabeling (RJ45) dus heb geen last van rucus of dergelijke.
Heb gisteren speciaal met twee familieleden er eens op gelet tijdens Lord of The Rings op Eén HD. Tijdens die drie uur film waren er vier van deze stotteringen, twee keer dat het geluid wegviel gedurende een (fractie van een) seconde ... en twee keer dat zowel het geluid als het beeld een seconde 'bevroor' en dan weer verder sprong.

Ter info:

- mijn decoder en bbox2 zijn uitsluitend via de (korte) kabels aan elkaar en de VDSL2-lijn verbonden.

- de decoder (Scientific America BGC Rental V3) is via de HDMI-kabel van Belgacom aan de TV verbonden (aan die HDMI-kabel ligt het alvast niet want al de andere apparten met HDMI en TV werken normaal, ook als ik de HDMI-kabels onderling omwissel)

- een reset van de decoder heeft ook geen invloed op het fenomeen ... kijk zelf niet zo vaak en lang televisie, maar de problemen lijken mij persoonlijk ergens de eerste of tweede week van juni te zijn begonnen.

Greetz. Mexxodus.
Reputatie 6
Badge +3
Ontkoppel ook eens de netwerkkabel die de b-box 1 of 2 verbindt met de decoder(s). Steek daarna weer in. Wissel ook van tv poort. Dat is het enigste wat je kan doen wanneer je met een netwerkkabel werkt.

Reageer