Skip to main content

2e bbox2 met wifi met tv aansluiten via devolo mogelijk (als switch)?

/files/22aea73964/bbox_opstelling.JPG 1239x416
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

Elsa
  • 159 reacties
  • 31 augustus 2012
Er klopt al iets niet aan je tekekning bij je bbox2-1 staat er 2xTV +2x Internet (ik denk dat je met voip wel internet bedoeld hebt)

Maar dan heb je nog een vijfde aansluiting getekend naar je devolo en dit kan dus niet want de bbox heeft maar 4 ethernet poorten PC1 PC2 TV1 TV2.

Als je de twee PC1 en PC2 niet beide gebruikt dan zou je één van die twee kunnen aansluiten aan je je devolo en zo verbinding maken met de tweede devolo naar bbox2-2

Dan moet je nog je bbox2 full routed zetten ook.

Elsa

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 31 augustus 2012
De bbox2 heeft meer dan 4 aansluitingen.

2 TV (grijze kleur)
2 Internet (gele kleur)
2 VOIP (groene kleur)

Eigenlijk is de voip in dit geval niet van toepassing.

Dus bbox2 (2) full routed zetten, nog iets anders met de instellingen?

Elsa
  • 159 reacties
  • 31 augustus 2012
Neen bbox2-1 op full routed en

voor de tweede bbox denk ik dat je als volgt kunt proberen:

1) Surf naar de webinterface van de BBox2-2 .
2) Ga naar Advanced Settings en selecteer dan Network Interfaces
3) Selecteer Wan PPPoE, dan Disable, en dan OK
behoudt zijn locaal IP adres, alsook WIFI en DHCP is actief, enz.
In dit geval, Overloop de settings zodat ze niet in conflict komen
met deze van je bbox2-1.

zet DHCP range bbox2-2 op 192.168.1.241 tot 250 bijvoorbeeld

Zet het ip adres van bbox2-2 op 192.168.1.240 bijvoorbeeld

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 31 augustus 2012
ok, heel hard bedankt voor de reactie, ik ga het straks eens proberen.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 31 augustus 2012
Hoe geraak je aan een 2e b-box2 (die zijn toch gratis in huur)? En die 2e b-box2 moet dan toch met en telefoonkabel (RJ11?) ook aan de telefoonlijn gekoppeld worden? Laat je lijn (DARE?) toe dat je 2 modems aan één lijn hangt? Hoe koppel je overigens 2 b-box2 modem/routers aan elkaar? hebben die dan een inkomende ethernetpoort (RJ45) of kan je dat in "full routed" instellen? Vraag ik me enkel af...

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 31 augustus 2012
Je kan die bbox'en gewoon kopen in de belgacom winkel.
2e BBox hoeft niet met een telefoonkabel. Gewoon met een ethernet in de eeste bbox steken.
Ik denk dat DARE enkel op de eerste BBOX meet omdat hier de "modem" inzit.

Elsa
  • 159 reacties
  • 31 augustus 2012
De bbox2-2 kan je bezien als een soort switch met modem maar als het modem gedeelte niet gebruikt heb je een switch.

de tweede modem bouwt trouwens geen pppoe sessie het is de eerste die dit doet dus BGC en den Dare heeft geen weet van de tweede bbox2-2

de oplossing met devolo's bestaat natuurlijk ook:

Devolo heeft ook een oplossing met een ingebouwd Wifi Acess Point
en 3 ethernet poorten( dlan 200AV wireless N )

• • Wireless Wifi: internal 2,4 GHz antennas (Wireless Standard IEEE 802.11b,g,n)
  • • Drie Ethernetpoorten (3x RJ45)
  • • HTML Web Interface
  • • software: devolo dLAN Cockpit
  • • Je kan de wireless N adapter ook gewoon meenemen naar een ander lokaal en daar in een stopcontact pluggen
Dan heb je zelf nog wifi access point met het betere N-protocol tegenover bbox2 met zijn G-protocol

Eigenlijk wil smurfer het zelfde uitvoeren maar ipv devolo's met een tweede bbox

Elsa

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 31 augustus 2012
het lijkt me toch niet echt te lukken. Als de kabel in een poort plug (die van bbox(1) komt) en daar een pc op een andere poort, dan heb ik internet.
maar als ik de tv er bij steek dan krijg ik geen signaal op de tv.

bbox(1) op fully routed gezet
ip is 192.168.1.1
met range van adressen 192.168.1.10 tot 192.168.1.63

bbox(2) staat op ip 192.168.1.10
met range van adressen 192.168.1.64 tot 192.168.1.100

iemand een oplossing voor dit probleem? Wat doe ik nog verkeerd?
Moet bbox(2) ook of fully routed staan? Hoe laat ik de tv poorten aangevinkt? alles aan? alles uit? of heeft dit geen invloed?

Elsa
  • 159 reacties
  • 31 augustus 2012
bbox2-2 zou ik niet op 10 zetten omdat dit in de range van BBOX2-1 valt, bvb kan je 101 nemen.

voor wat meer info omtrent full routed zetten van je bbox2-1 zie ook eens op blog van ricy door te surfen naar:http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode

Best in stappen werken :

1) sluit bvb op je bbox2-1 op eender welke poort bvb die waarmee je de devolo verbindt eens een pc/laptop aan of dit werkt en dan op dezelfde poort ook eens je decoder om te zien of beide signalen TV en internet al uit dezelfde poort goed uitkomen.

2) als dit werkt sluit op die poort je devolo1 aan en doe dezelfde test op uitgang dvolo2 dus ook om te kontroleren of zowel het TV signaal als het internet signaal aanwezig is.

Je kan ook proberen zonder DHCP in bbox2-2 door deze uit te zetten en je BBOX2-1 det dhcp werk laten doen.

Nog een vraag heb je daar waar je bbox2-2 staat geen voldoende wifi ontvangst van je bbox2-1 want dan heb je deze bbox2-2 totaal niet nodig en zou je met een goedkope switch kunnen werken .

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 31 augustus 2012
DHCP staat uit op bbox2-2 en ip van de bbox2-2 is 191.168.1.101
de poorten (van TV) heb ik uitgevinkt. Nu werkt het internet en TV gelijktijdig over de 2de bbox2. :-)

Enig idee hoe ik de wifi ook kan laten werken? Heb een signaal maar ik kan er niet op connecteren.
heeft dit iets met de WAN instellingen te maken?

Het wifi signaal van de eerst bbox2 is echt slecht en valt regelmatig weg, dus dat was geen optie. De bedoeling is dus om de bbox2 te gebruiken voor tv en pc aan te sluiten via ethernet(wat ondertussen gelukt is) + extra wifi accesspoint (wat nog niet werkt).

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 31 augustus 2012
Als ik de bbox2 gebruik, heb ik helemaal geen wifi meer, daarbij bedoel ik, dat er wel signaal is op beide wifi's maar het is onmogelijk om te connecteren.
Vanaf ik de bbox2 uittrek is alles terug normaal.

Elsa
  • 159 reacties
  • 31 augustus 2012
de pc die connecteerdt met wifi van bbox2-2 krijgt die automatisch een ip adres of anders hem eens een vast ip adres geven.

mss ook proberen de wifi beveiliging van je bbox2-2 uit te zetten en zien of het dan werkt.

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 5 september 2012
Als ik de bbox2 (2) aansluit, dan werkt deze via ethernetpoorten perfect, maar dan kan niets of niemand nog connectie maken met bbox(1) dan valt alles uit, tv, wifi, ethernet poorten, etc...

Dit is dus zeker en vast geen goede situatie.

Elsa
  • 159 reacties
  • 5 september 2012
In principe kan je gelijk welke router, dus ook de BBox
gebruiken als switch en/of wireless access point.

- PPPoE sessie en eventueel VLAN20 desactiveren.

- DHCP desactiveren.

- één van de LAN poorten aansluiten op je eigen LAN.

Ik heb zelf nog nooit een bbox als switch gebruikt maar volgens mij moet dit lukken alleen twijfel ik aan de goedde werking van het acces point van bbox2-2 omdat die geen WDS ondersteunt!

groetjes, Elsa