Sinds vorige week hebben wij een 2de decoder geïnstalleerd en sindsdien hebben we steeds problemen als er een 2de opname moet starten. We krijgen dan steeds de melding dat we naar het programma moeten kijken want dat anders de opname stopt. Dit was hiervoor niet het geval.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Heb je al eens geprobeerd of het probleem opgelost wordt door de decoder even zonder stroom te zetten via de knop, achteraan, of als dat niet helpt door zowel het modem als de decoders te herstarten?
De procedure vindt u hier:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Dat hebben we al verschillende keren gedaan sinds we de 2de decoder hebben geïnstalleerd.
De 2de decoder staat wel vaak uit en zonder stroom. Ik weet niet of dat een reden kan zijn?
Sinds vorige week hebben wij een 2de decoder geïnstalleerd en sindsdien hebben we steeds problemen als er een 2de opname moet starten. We krijgen dan steeds de melding dat we naar het programma moeten kijken want dat anders de opname stopt. Dit was hiervoor niet het geval.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Hey TamaraS,
Eigenlijk zo dit niet meer mogen voorvallen aangezien nu alles in de cloud kan opgenomen worden, vroeger was dit anders want als je lijnsnelheid niet hoog genoeg was om twee decoders volwaardig te kunnen bedienen, wat wil zeggen op beide kijken en opnemen op harde schijf(bij zoals de v5 decoder), dat kreeg je die beperkingen.
Nu in geval je twee v5 compacts moest hebben mag dit zeker niet voorvallen want die kunnen zelf niet opnemen op harde schijf, en in zo'n gevallen kan een heropstart niet veel helpen (door hem even 5 seconden zonder netspanning te zetten) al kan zoiets zeker geen kwaad om te proberen, doe ik ook altijd bij problemen.
NB: Dat je die zonder stroom zet kan geen kwaad, mijn vader doet dit ook geregeld en in feite doe je automatisch een herstart wat in veel gevallen kleine foutjes kan oplossen ( als die er zijn)
Maakt het uit welke decoder we eigenlijk hebben? Onze decoder is al vrij "oud" en de 2de ook. We hebben de 2de nu pas kunnen aansluiten omdat we nu pas de juiste bekabeling getrokken hebben.
Ik denk dat Martin op het goede spoor is 😉 Je zou je opname opties eens moeten bekijken en de beschikbaarheid aanpassen naar 60 dagen, dan ga je die melding niet meer krijgen.
Op zich maakt het niet uit wat voor decoder het is, de reden dat Martin over de v5 compact spreekt is omdat die geen harde schijf meer hebben. Daarmee maak je dus automatisch netwerkopnames en zou je die melding inderdaad niet mogen hebben. Oudere decoders hebben wel nog een harde schijf.
Misschien nog een vraag.
is het normaal dat je de eindtijd niet meer kan aanpassen van de opnamen?
Deze staat standaard op 30min bij ons, maar ik kan er niets aan veranderen.
Dit geeft soms ook conflicten bij het beginnen van aan andere opname. Als ik de eindtijd zou kunnen aanpassen zouden er voor bepaalde conflicten ook al opgelost kunnen worden.
Misschien nog een vraag.
is het normaal dat je de eindtijd niet meer kan aanpassen van de opnamen?
Deze staat standaard op 30min bij ons, maar ik kan er niets aan veranderen.
Dit geeft soms ook conflicten bij het beginnen van aan andere opname. Als ik de eindtijd zou kunnen aanpassen zouden er voor bepaalde conflicten ook al opgelost kunnen worden.
eigenlijk is dat wel vrij vervelend, want vroeger kon je dit wel kiezen.
Het gevaar is dat als je dit kan aanpassen dat je ook veel kans hebt da de opname er niet volledig gaat opstaan omdat een vorige programma kan uitlopen.
Daarom is het 5 min ervoor omdat een programma niet vlug te vroeg zal beginnen maar veeleer later vandaar die 30 minuten.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.