Beantwoord

2 decoders en geen 2 opnames meer gelijk kunnen opnemen


Sinds vorige week hebben wij een 2de decoder geïnstalleerd en sindsdien hebben we steeds problemen als er een 2de opname moet starten. We krijgen dan steeds de melding dat we naar het programma moeten kijken want dat anders de opname stopt. Dit was hiervoor niet het geval.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
icon

Beste antwoord door KimB 6 March 2017, 14:38

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Heb je al eens geprobeerd of het probleem opgelost wordt door de decoder even zonder stroom te zetten via de knop, achteraan, of als dat niet helpt door zowel het modem als de decoders te herstarten?
De procedure vindt u hier:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Dat hebben we al verschillende keren gedaan sinds we de 2de decoder hebben geïnstalleerd.
De 2de decoder staat wel vaak uit en zonder stroom. Ik weet niet of dat een reden kan zijn?
Sinds vorige week hebben wij een 2de decoder geïnstalleerd en sindsdien hebben we steeds problemen als er een 2de opname moet starten. We krijgen dan steeds de melding dat we naar het programma moeten kijken want dat anders de opname stopt. Dit was hiervoor niet het geval.
Weet iemand hiervoor een oplossing?

Hey TamaraS,

Eigenlijk zo dit niet meer mogen voorvallen aangezien nu alles in de cloud kan opgenomen worden, vroeger was dit anders want als je lijnsnelheid niet hoog genoeg was om twee decoders volwaardig te kunnen bedienen, wat wil zeggen op beide kijken en opnemen op harde schijf(bij zoals de v5 decoder), dat kreeg je die beperkingen.
Nu in geval je twee v5 compacts moest hebben mag dit zeker niet voorvallen want die kunnen zelf niet opnemen op harde schijf, en in zo'n gevallen kan een heropstart niet veel helpen (door hem even 5 seconden zonder netspanning te zetten) al kan zoiets zeker geen kwaad om te proberen, doe ik ook altijd bij problemen.
NB: Dat je die zonder stroom zet kan geen kwaad, mijn vader doet dit ook geregeld en in feite doe je automatisch een herstart wat in veel gevallen kleine foutjes kan oplossen ( als die er zijn)
Maakt het uit welke decoder we eigenlijk hebben? Onze decoder is al vrij "oud" en de 2de ook. We hebben de 2de nu pas kunnen aansluiten omdat we nu pas de juiste bekabeling getrokken hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Tamara,

Ik denk dat Martin op het goede spoor is 😉 Je zou je opname opties eens moeten bekijken en de beschikbaarheid aanpassen naar 60 dagen, dan ga je die melding niet meer krijgen.

Mvg,

Kim
Dat gaan we dan straks eens proberen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +4
Op zich maakt het niet uit wat voor decoder het is, de reden dat Martin over de v5 compact spreekt is omdat die geen harde schijf meer hebben. Daarmee maak je dus automatisch netwerkopnames en zou je die melding inderdaad niet mogen hebben. Oudere decoders hebben wel nog een harde schijf.
Misschien nog een vraag.
is het normaal dat je de eindtijd niet meer kan aanpassen van de opnamen?
Deze staat standaard op 30min bij ons, maar ik kan er niets aan veranderen.
Dit geeft soms ook conflicten bij het beginnen van aan andere opname. Als ik de eindtijd zou kunnen aanpassen zouden er voor bepaalde conflicten ook al opgelost kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +6
De begin-en eindtijd van een uw opname kan niet gewijzigd worden: standaard 5 minuten voor en 30 minuten na.
eigenlijk is dat wel vrij vervelend, want vroeger kon je dit wel kiezen.
Misschien nog een vraag.
is het normaal dat je de eindtijd niet meer kan aanpassen van de opnamen?
Deze staat standaard op 30min bij ons, maar ik kan er niets aan veranderen.
Dit geeft soms ook conflicten bij het beginnen van aan andere opname. Als ik de eindtijd zou kunnen aanpassen zouden er voor bepaalde conflicten ook al opgelost kunnen worden.


eigenlijk is dat wel vrij vervelend, want vroeger kon je dit wel kiezen.
Het gevaar is dat als je dit kan aanpassen dat je ook veel kans hebt da de opname er niet volledig gaat opstaan omdat een vorige programma kan uitlopen.
Daarom is het 5 min ervoor omdat een programma niet vlug te vroeg zal beginnen maar veeleer later vandaar die 30 minuten.
Reputatie 7
Badge +4
Als alles als netwerkopname staat ingesteld ga je hier ook geen conflicten meer op krijgen 😉
Hey KimB,

Wat zijn eigenlijk de default instellingen voor opnames bij een V5.
Als er conflicten zijn springt hij dan niet automatisch naar optie 60 dagen?

Mvg,
Reputatie 7
Badge +4
Normaal wel, maar soms geeft hij desondanks nog een melding dat er conflicten zijn. Normaal kan je die gewoon negeren en wordt alles toch opgenomen.
Kim,
Bedankt voor de verduidelijking.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan 🙂
Ok,

dan moeten we dat zeker doen. Dan zijn al onze problemen waarschijnlijk opgelost.
Fijn dat hier zo een snelle reactie en hulp is. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan hoor Tamara

Reageer