Skip to main content

21/11 krijg ik op TV toestel met V5 compact decoder melding van ‘TV Box update’ wat een aantal keren in een loop draait zonder resultaat.
Proximus Support adviseert / belooft om het toestel door een identiek model te vervangen. 
Nadien blijkt update toch te lukken en ik informeer hen hierover, de Proximus TV support adviseert om toch de wissel te doen.
Met vertraging bij bpost krijg ik vandaag (25/11) de zending en ik verbaas me bijzonder, er worden 3 (drie) decoders V7 geleverd ipv één V5 compact. Begrijpe wie kan…
Ik bel de klantendienst met doorverbinding naar technieker en finaal de commerciële dienst (call van 56’20” in totaal) waarbij niemand mij kan vertellen waarom deze bizarre wissel (drie voor de prijs van één) is gebeurd. 
Het bekomen van een retourdocument om die 3 decoders terug te sturen blijkt niet evident en ik wacht er uren later nog steeds op.
Proximus maakt er echt een zootje van en outsourcing support aan NL call centers is regelrecht drama.
Dit geeft veel frustratie en tijdverlies voor mezelf en het kostenplaatje voor Proximus is eveneens bijzonder negatief.
Open vraag: Wanneer mag ik retourdocument bekomen?

Overdrijft u niet een beetje? U heeft door waarschijnlijk een menselijke fout 3x een nieuwe decoder ontvangen, is dat nu zo een ramp voor u? Allen wil/moet u er nu ook 3 (2x V7, 1x V5c) uiteraard, maar dat is nog altijd beter dan niet onmiddellijk een vervangtoestel krijgen, niet waar?
De V5c is momentel nog niet uitgefaseerd maar zal zeker vroeg of laat wel worden vervangen.
U bent volledig (tenzij u werkelijk een -refurbished- V5c vervangtoestel eist) geholpen en het kostenplaatje is voor Proximus, dus waar zit eigenlijk het probleem?


Dit terzijde, heeft u geen retourdicuent in uw mailbox ontvangen? Normaal gaat dat in één beweging.
Mogelijk in de spam folder terechtgekomen? Zo ja is dat waarschijnlijk enkel voor de V5c.
De V7 die teveel zijn geleverd moeten uiteraard ook terug. Indien u daarvoor geen retourticket hebt ontvangen kunnen de PX-moderatoren u wel verder helpen. Ik neem aan dat uw profiel is bijgewerkt?


@JH-BE  Dag, er zijn verschillende klachten, door jou gelanceerd hierover, lopende. Je kunt best deze afwachten.


@Mutlie Beste Patrick,
De ‘service’ bij Proximus is al maanden ondermaats, heel jammer om te zeggen of vind je het normaal om quasi een vol uur met jullie te moeten bellen om problemen te melden?
Dus neen, ik overdrijf absoluut niet maar erger me vooral mateloos.
Ik heb geen retourdocument ontvangen voor de 3 decoders v7, ook niet in spam folder.
Jullie verwachten wel (volgens ‘Mijn opvolging’ in MyProximus) nog een retour voor de V5 compact die ik zoals besproken wens te behouden. Gelieve dat ook te corrigeren aub
PS: Mijn profiel is up to date


@JH-BE 
Voor een goed begrip: ik ben geen Proximus medewerker, maar een vrijwillge bijdrager hier op dit forum.
Dat verandert natuurlijk niks aan je ervaring. Maar ik hoef me er gelukkig niet voor te excuseren 😎
 


@Luc.M De drie v7 decoders heb ik op 28/11 teruggestuurd, dank aan Proximus medewerkster HH om de retour te regelen. Hopelijk neemt Proximus dringend actie om het probleem van de povere telefonische support aan te pakken.
Dit forum werkt wel, ‘ere wie ere toekomt’


@Luc.M Vandaag de factuur voor december ontvangen en miserie met decoders loopt verder, 12,80 euro ten onrechte extra aangerekend. 


@JH-BE Negatieve aanrekening 7493468877 voor de maand november opgemaakt, de maand december is correct. Mvg, Heidi


@HeidiE Dag Heidi,
Bedankt voor je reactie, creditnota annuleert niet het verschil dat wordt aangerekend.
Graag een antwoord op de email die ik je stuurde aub


@HeidiE Factuur voor december is helemaal niet correct, er wordt 8 euro extra aangerekend als huurgeld voor tweede decoder die ik zelf in de Proximus shop heb aangekocht.

Onfaire praktijken en dus onacceptabel 

 


FYI: Maandag pas komt hier een PX moderator terug langs.

@HeidiE Factuur voor december is helemaal niet correct, er wordt 8 euro extra aangerekend als huurgeld voor tweede decoder die ik zelf in de Proximus shop heb aangekocht.

Onfaire praktijken en dus onacceptabel 

 


@JH-BE  Ik heb je installatie gecorigeerd in onze systemen en een creditnota aangemaakt. Ik zag bij de meting van je installatie zonet dat je je decoders na een switch hebt staan? volgens mij is dit niet echt ideaal?


@Luc.M Bedankt om te corrigeren, inderdaad een switch waarop vaste telefoon is aangesloten.

Modem upgrade met voip stel ik nog wat uit.

Bij 'opvolging MyProximus' zie ik dat retour van 28/11 in jullie systeem ook niet correct is verwerkt.

Red flag die aangeeft dat material niet voor 3/12 is terug gestuurd en ik in komende dagen hiervoor een aanrekening zal krijgen. 

Echt niet ok wat er bij jullie allemaal fout loopt, het mag echt eens stoppen.


@JH-BE
Bij mij staat er al een jaar dezelfde boodschap.
Tip: Als je de mail met het retourformulier nog hebt ken je met het track&trace nummer op de site van Bpost kijken welke dag en uur je terugzending is afgeleverd bij Proximus. Ik doe dit telkens en houd hiervan een screenshot bij.
Ook al is fout wat in ‘opvolging’ staat, het screenshot is voor mij toch een geruststelling.


@JH-BE  Best je coockies en cache eens cleanen van app en browser. Er zijn in onze systemen zijn er geen lopende orders.


@Luc.M 
Bij mij blijft toch nog altijd een openstaande terugzending staan sinds 3 april.
Dit zowel in de app als op de website.
Volgens mijn screenshot is de terugzending door PX-Charleroi ontvangen op 2 april om 11:01
Cookies en cache zijn al meermaals gecleaned.
Het goede nieuws: volgens u is het wel in orde wat ook klopt, want de factuur is er nooit gekomen.
Maar better safe than sorry, niet waar? ;)


De onterechte melding over terugsturen blijft ook na verwijderen cookies op de myProximus webpagina staan onder 'Opvolging'.

Totaal krom en verwarrend...

Hoe je app kan cleanen (uninstall- reinstall) zou ik niet weten

@Mutlie Club joined :)


@Mutlie  Voor jou is ook alles in orde. ;-)


@Luc.M  weet ik, maar niettemin blijft het maar staan in de app (heb ik ook al gemeld via de shaker)

 

@JH-BE 
Android : instellingen-apps-Proximus+ en dan opslag.
iOS? geen idee, maar ergens gelijkaardig vermoed ik

 


Reageer