21/11 krijg ik op TV toestel met V5 compact decoder melding van ‘TV Box update’ wat een aantal keren in een loop draait zonder resultaat.
Proximus Support adviseert / belooft om het toestel door een identiek model te vervangen.
Nadien blijkt update toch te lukken en ik informeer hen hierover, de Proximus TV support adviseert om toch de wissel te doen.
Met vertraging bij bpost krijg ik vandaag (25/11) de zending en ik verbaas me bijzonder, er worden 3 (drie) decoders V7 geleverd ipv één V5 compact. Begrijpe wie kan…
Ik bel de klantendienst met doorverbinding naar technieker en finaal de commerciële dienst (call van 56’20” in totaal) waarbij niemand mij kan vertellen waarom deze bizarre wissel (drie voor de prijs van één) is gebeurd.
Het bekomen van een retourdocument om die 3 decoders terug te sturen blijkt niet evident en ik wacht er uren later nog steeds op.
Proximus maakt er echt een zootje van en outsourcing support aan NL call centers is regelrecht drama.
Dit geeft veel frustratie en tijdverlies voor mezelf en het kostenplaatje voor Proximus is eveneens bijzonder negatief.
Open vraag: Wanneer mag ik retourdocument bekomen?
Overdrijft u niet een beetje? U heeft door waarschijnlijk een menselijke fout 3x een nieuwe decoder ontvangen, is dat nu zo een ramp voor u? Allen wil/moet u er nu ook 3 (2x V7, 1x V5c) uiteraard, maar dat is nog altijd beter dan niet onmiddellijk een vervangtoestel krijgen, niet waar?
De V5c is momentel nog niet uitgefaseerd maar zal zeker vroeg of laat wel worden vervangen.
U bent volledig (tenzij u werkelijk een -refurbished- V5c vervangtoestel eist) geholpen en het kostenplaatje is voor Proximus, dus waar zit eigenlijk het probleem?
Dit terzijde, heeft u geen retourdicuent in uw mailbox ontvangen? Normaal gaat dat in één beweging.
Mogelijk in de spam folder terechtgekomen? Zo ja is dat waarschijnlijk enkel voor de V5c.
De V7 die teveel zijn geleverd moeten uiteraard ook terug. Indien u daarvoor geen retourticket hebt ontvangen kunnen de PX-moderatoren u wel verder helpen. Ik neem aan dat uw profiel is bijgewerkt?
De ‘service’ bij Proximus is al maanden ondermaats, heel jammer om te zeggen of vind je het normaal om quasi een vol uur met jullie te moeten bellen om problemen te melden?
Dus neen, ik overdrijf absoluut niet maar erger me vooral mateloos.
Ik heb geen retourdocument ontvangen voor de 3 decoders v7, ook niet in spam folder.
Jullie verwachten wel (volgens ‘Mijn opvolging’ in MyProximus) nog een retour voor de V5 compact die ik zoals besproken wens te behouden. Gelieve dat ook te corrigeren aub
PS: Mijn profiel is up to date
Voor een goed begrip: ik ben geen Proximus medewerker, maar een vrijwillge bijdrager hier op dit forum.
Dat verandert natuurlijk niks aan je ervaring. Maar ik hoef me er gelukkig niet voor te excuseren
Dit forum werkt wel, ‘ere wie ere toekomt’
Bedankt voor je reactie, creditnota annuleert niet het verschil dat wordt aangerekend.
Graag een antwoord op de email die ik je stuurde aub
Onfaire praktijken en dus onacceptabel
FYI: Maandag pas komt hier een PX moderator terug langs.
Onfaire praktijken en dus onacceptabel
Modem upgrade met voip stel ik nog wat uit.
Bij 'opvolging MyProximus' zie ik dat retour van 28/11 in jullie systeem ook niet correct is verwerkt.
Red flag die aangeeft dat material niet voor 3/12 is terug gestuurd en ik in komende dagen hiervoor een aanrekening zal krijgen.
Echt niet ok wat er bij jullie allemaal fout loopt, het mag echt eens stoppen.
Bij mij staat er al een jaar dezelfde boodschap.
Tip: Als je de mail met het retourformulier nog hebt ken je met het track&trace nummer op de site van Bpost kijken welke dag en uur je terugzending is afgeleverd bij Proximus. Ik doe dit telkens en houd hiervan een screenshot bij.
Ook al is fout wat in ‘opvolging’ staat, het screenshot is voor mij toch een geruststelling.
Bij mij blijft toch nog altijd een openstaande terugzending staan sinds 3 april.
Dit zowel in de app als op de website.
Volgens mijn screenshot is de terugzending door PX-Charleroi ontvangen op 2 april om 11:01
Cookies en cache zijn al meermaals gecleaned.
Het goede nieuws: volgens u is het wel in orde wat ook klopt, want de factuur is er nooit gekomen.
Maar better safe than sorry, niet waar? ;)
De onterechte melding over terugsturen blijft ook na verwijderen cookies op de myProximus webpagina staan onder 'Opvolging'.
Totaal krom en verwarrend...
Hoe je app kan cleanen (uninstall- reinstall) zou ik niet weten
Android : instellingen-apps-Proximus+ en dan opslag.
iOS? geen idee, maar ergens gelijkaardig vermoed ik
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.