Vraag

Laswerken voor telecom installatie

  • 13 December 2023
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Dag allen, 

 

Ik ben sinds kort verhuisd, hierbij van operator overstap gemaakt van Telenet naar Scarlet. Begin deze maand is er installateur/technieker langsgekomen voor een telecom installatie, er is vastgesteld dat er laswerken moeten plaatsvinden aangezien het signaal van de kast in de straat niet binnen komt in huis.

Volgens de technieker moest ik niks doen en alles ging hij in orde brengen hiervoor. Uit ervaring leert men, dus toch maar telefoon genomen en klantendienst opgebeld van Scarlet. Er was dus niks voorzien van volgende stappen, dus situatie uitgelegd dat er een lasser ter plaatse moet komen alvorens. Dan heb ik naar Proximus klantendienst moeten bellen, hier krijg ik te horen we gaan u opbellen al 2 maal binnen de 3dagen. Nog steeds geen telefoon gekregen tot op heden. 

Iemand suggesties of hulp voor deze situatie? 

Momenteel zit ik op hotspot te surfen, niet ideaal en zeker niet als je voor je werk ook internet van doen hebt.

Alvast bedankt!


4 reacties

@Xtrink ,

wij zitten bij Proximus (niet bij Scarlet) dus geen idee of de ‘oplossing’ die wij gekregen hebben ook voor jou mogelijk is.
Bij ons is 7 weken geleden een probleem vastgesteld aan de buitenbekabeling v Proximus en moet er dus ook een lasser langskomen. Wij hadden geen internet en ook geen TV meer. Enkel nog vaste telefoon (met ruis op de lijn).
Dan aan Proximus gevraagd of ze geen ‘noodoplossing’ hadden en ze stelden ons een 4G LTE Router voor. We zouden dan kunnen internetten en onze TV-Box aansluiten op die 4G LTE Router die via 4G werkt. 
De problemen die we gehad hebben om dat ding aan de praat te krijgen ga ik je besparen, maar nu hebben we dus zo’n toestel staan. Werkt prima voor internet, maar zo te zien kunnen we er onze TVBox v proximus niet op aansluiten (was nochtans gezegd door px medewerker).
TV kijken doen we dus nu via pixck app v proximus en Chromecastbakje. Niet zo handing als een TVBox, maar we kunnen op zijn minst TV kijken.
Voor we die 4G LTE Router gekregen hadden surften we en keken we TV ook via de hotspot op onze smartfoon. Omdat er maar 15Gb in het abonnement van onze smartfoon zat, gaf Proximus ons toen 1TB extra aan datavolume.
Hier nog het draadje over de 4G LTE Router die we kregen maar niet werkte : 
 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Xtrink Aangezien je klant bent bij Scarlet zal de communicatie volledig via Scarlet verlopen. Ik kan je hier helaas niet mee verder helpen op dit forum.

@ReginaVDA Dat is een goede tip, ideaal voor uit de nood te helpen. Momenteel gebruik ik een tablet met een datasimkaart die inbegrepen zit bij Telenet one pack gelukkig is dit quasi onbeperkt. Ik zal het hun eens vragen, misschien extra datapakket via mobiel. Mijn data is reeds opgebruikt voor deze maand.

@DaisyS Spijtig, zij sturen mij nochtans door naar de klantendienst van Proximus voor die interventie. Hoogstwaarschijnlijk zelfde technieker en zelfde router als Proximus nochtans. Ik ga eens Scarlet bellen aangezien er geen schot in de zaak komt. 

@Xtrink , graag gedaan en veel suc6 !

 

Reageer