Vraag

klacht over slechte service!

  • 16 January 2024
  • 7 reacties
  • 185 Bekeken

De feiten:

 

  • Op 3 januari bestel ik een TVbox om de huidige die ik heb te vervangen
  • Op 4 januari krijg ik een sms met de mededeling

 

Beste Proximus-klant, je pakket heeft ons magazijn verlaten en wordt aan het door je gekozen bpost afhaalpunt geleverd. Denk eraan om naast je BPOST-bevestiging ook je identiteitskaart of paspoort mee te brengen als je je pakje ophaalt. Bestelling-ref. R00000020AAAAAHH1J. Volg de status van je bestelling via https://www.proximus.be/order-completion/nl/all/index.html?token=zw7243rp5z97p2687798.  Tot binnenkort! Het Proximus-team”

Als ik op de link klik krijg ik steeds een foutmelding
 

  • Op vrijdag 12 januari krijg ik deze sms:

Beste Proximus-klant, ben je vergeten ons het materiaal (TV Box) onder klantnummer 612768000 terug te sturen? Geen erg, een vergetelheid kan gebeuren. Maar je stuurt het best wel terug vóór 27/01/2024 om kosten te vermijden. Gebruik het retouretiket dat je bij ons eerste bericht hebt ontvangen of raadpleeg de info op https://proximus.link/hRBCCXhh79m2  om je pakket terug te sturen via een bpost-punt. Het is al gebeurd? Goed nieuws, bedankt!

 

Maar: 

  • De link in de vorige mail heeft nooit gewerkt
  • Ik heb van bpost nooit een bericht gekregen van de bestelling.

 

Omdat de 2de mail duidelijk maakt dat ik bij laattijdg terugsturen een boete kan krijgen bel ik de klantendienst. Men vindt niets terug van de bestelling!

En vermits ik van bpost niets gekregen heb wordt mij geadviseerd om met mijn ID naar een postpunt in de buurt te gaan.

 

Afgelopen zaterdag 12/01 heb ik alle postpunten in de buurt afgelopen en daar kan men mij niet helpen (ik weet echter niet dat het Rad ook een postpunt is, maar dat is op zaterdag gesloten). Men vindt niets op mijn naam in hun eigen postpunt terug (we doorlopen zelfs alle pakketten die er liggen) en zonder barcode kan men niet verder. Maar zegt bpost: ook Proximus heeft die barcode gekregen dus moeten zij me kunnen helpen.

Ik neem opnieuw contact op via de chat en daar zegt men mijn dat de bestelling niet op 4 maar 10 januari vertrokken is?? – cfr screenshots van de chat van afgelopen zaterdag op https://docs.google.com/document/d/1AcdCilxIZ_721Bz7CqhVO8Tuilt-ftlp/edit?usp=sharing&ouid=102310115020855649157&rtpof=true&sd=true

 

Hoe dan ook ik hoor nog steeds niets van bpost of jullie dus chat ik vandaag terug en wat blijkt: medewerkster Sabrina vindt dadelijk de gegevens én het postpunt waar het is afgeleverd.

 

Ik vind het zeer ontgoochelend hoe de service van Proximus werkt: dus is een aanfluiting van degelijke service!

 

Ik heb sinds vrijdag – toen ik de sms kreeg met rappel om terug te sturen - al bijna een ganse dag aan telefoons, chats, rondrijden (afgelopen zaterdag alle postpunten in de buurt – 40 km rondrijden voor niets) besteed. 

En dan blijkt iemand bij jullie vandaag doodleuk alles te weten.

 

Wat loopt er mank:

  1. In jullie sms van 4 januari staat: 
    Beste Proximus-klant, je pakket heeft ons magazijn verlaten en wordt aan het door je gekozen bpost afhaalpunt geleverd”
     ik heb NOOIT een bpostpunt gekozen! Dus weet ik niet waar jullie dat vandaan halen. 
     de link in de mail van 4 januari heeft nooit gewerkt, ik kreeg altijd volgende foutmelding (zie screenshot), dus kon ik ook niet nagaan waar het pakket zou worden afgeleverd

 

  1. De uitleg die ik van de medewerkers kreeg op vrijdag 11 en zaterdag 12 januari was tegenstrijdig en onbegrijpelijk dat ze niets konden vinden!
    Want ofwel is het pakket maar op 10 januari verstuurd zoals toen vermeld werd – maar wat dan met de sms van 4 januari? – ofwel wordt er rechtuit tegen mij gelogen.
    En dat kan ik zeker niet verdragen!

 

Conclusie

 

  1. Proximus moet een betere klantendienst uitwerken! Behalve uw collega Sabrina is het een ontgoocheling
  2. Ik heb bijna een dag en 40 km verplaatsing verspeeld door jullie slechte service. Als zelfstandige is mijn dagtarief 450 EUR.
    Ik verwacht dan ook minstens een serieuze commerciële geste van Proximus!
 

7 reacties

Dus je hebt nog geen nieuwe decoder ontvangen als ik het goed begrijp?

De PX medewerkers zullen dit oppikken en nakijken.

Is je forumprofiel bijgewerkt met de noodzakelijke informatie? Dat doe je zo:
Terwijl je aangemeld bent rechtsboven op je avatar klikken (het groene bolletje met de “Z” ). De met “privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel de medewerkers bekijken. In het vak “Ticket” kun je ook nog bijkomende informatie zetten als je dit wil.
Klik tenslotte onderaan op “sla wijzigingen op” en laat ook weten dat dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@zwartl Heeft u de tvbox ondertussen ontvangen.Indien niet, gelieve uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aan te vullen op uw profile.Dan kijk ik het verder na voor u.Groetjes,Joel

De TVbox heeft mijn echtgenote gisteren afgehaald en heb ik vandaag geïnstalleerd. 

De oude decoder heb ik vandaag teruggestuurd.

Maar ik blijf achter mijn opmerkingen staan:

  1. Proximus moet een betere klantendienst uitwerken! De uitleg die ik vorige week vrijdag en zaterdag kreeg was onvolledig en tegenstrijdig. Het is onbegrijpelijk dat er volgens hen niets terug te vinden was in het systeem over de bestelling. Gelukkig dat collega Sabrina me dinsdag wel kon helpen - was het 2 dagen later geweest was de bestelling teruggestuurd uit het postpunt.
  2. Ik heb vrijdag-zaterdag een dag en 40 km verplaatsing verspeeld door jullie slechte service. Als zelfstandige is mijn dagtarief 450 EUR.
    Ik verwacht dan ook minstens een serieuze commerciële geste van Proximus!

Ik ben benieuwd ….

 
 
Reputatie 7
Badge +3

@zwartl Wij begrijpen ten zeerste dat u van de medewerkers een correcte en klantvriendelijke service verwacht. Het is zeker niet de intentie geweest om het vertrouwen van u te schaden. Wij bieden  u  onze oprechte verontschuldigingen aan en danken u voor deze reactie dewelke het mogelijk maakt om in de toekomst onze dienstverlening te verbeteren.Groetjes,Joel

@Joel M bedankt voor uw antwoord.
Maar ik blijf op mijn honger zitten …

Temeer daar ik nu met het nieuwe toestel (Android TV) problemen heb: beeld en spraak zijn niet synchroon,   en zeer bekend probleem schijnt het bij dit toestel zoals ik uit de betreffende fora opmaak.

Ik blijf zeer zeker op mijn honger zitten...

 
 

Ik blijf nog altijd op mijn honger zitten…

Blijkbaar niet belangrijk genoeg voor Proximus om klanten tevreden te stellen?

Fail!

 
Reputatie 7
Badge +4

@zwartl Ivm met het beeld en geluid op je decoder heb ik je geantwoord op je andere post. 

@Joel M Kan jij de andere klachten bekijken aub ? 

Reageer