Vraag

KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT EN NOG MEER KLACHTEN

  • 19 October 2020
  • 0 reacties
  • 465 Bekeken

Een simpele verhuis indienen is kennelijk onmogelijk bij Proximus. Wat een ellende! Op 9 september een verhuis doorgegeven per telefoon. Ik kreeg keurig een bevestiging per e-mail. Daar stopte het dan ook. Na een paar dagen telefonisch contact opgenomen. Ow, er was een fout gemaakt in de registratie waardoor het nog niet in behandeling was genomen. Het werd opgelost, binnen een paar dagen zouden we een datum voor het plannen van het bezoek van de technieker doorkrijgen. OK, dat kan gebeuren. 
Maar na bijna een week nog steeds geen datum. Weer bellen. Voila, op 1 oktober komt er een technieker langs. Joepie, we zijn nl. inmiddels al verhuisd en zitten zonder internet. Best lastig nu we zoveel mogelijk moeten telewerken…. Aanbod gekregen voor gratis internet op mijn telefoon zodat ik via een hotspot toch thuis internet kan hebben. Dat werkt enigszins, behalve als we allemaal (5 personen, waarvan 3 tieners) op diezelfde hotspot bezig zijn. En als ik telefoon krijg, stopt de wifi en verlies ik mijn verbinding op de laptop.

Een vrije dag genomen. Technieker is langsgekomen. Oh, het is geen nieuwe installatie, maar een verhuis. Tsja, dan moet ik even contact opnemen met de collega's, want de aansluiting op het vorige adres is nog actief. Hij heeft echt moeite gedaan om het allemaal te regelen. Wat blijkt, er komt geen signaal binnen op het nieuwe adres. Er zit waarschijnlijk ergens een breuk in de kabel. Er moet dus een nieuwe afspraak worden gemaakt om de boel open te maken en de breuk te repareren. Tjee, vervelend. Maar daar kan de beste man ook niets aan doen. We worden nog dezelfde dag teruggebeld (wauw) en ze kunnen 8 oktober al langs komen. Weer een vrije dag genomen. Per mail en sms een bevestiging ontvangen. Die dag om 12h00 toch nog maar even de klantenservice gebeld of de technische dienst nog komt. Ja hoor, de afspraak staat in de planning. Ze kunnen tot 17h00 langskomen. 

Helaas, niemand gezien of gehoord. Geen enkel bericht. Dus maar weer bellen. Deze Proximus medewerker durfde te beweren dat er helemaal geen afspraak was gepland voor 8 oktober. WAT??? Hoe verklaar je dan de email, de sms en de telefonische bevestiging? Oja, nu zie ik het. Tsja, geen idee waarom ze niet zijn gekomen. Na de benodigde uitingen van frustratie van mijn kant, kregen we eerst allerlei aanbiedingen voor gratis internet enzo. Nee, dat hebben we inmiddels al gehad. Ah, dan kunt u een compensatie van € 60,- krijgen. Nee, dat is ook niet voldoende. We zitten inmiddels een maand zonder internet en we hebben 2 vrije dagen opgenomen voor noppes. 
Het zou worden uitgezocht en binnen 2 dagen heeft u bericht. We zijn nu 19 oktober 2020: geen enkel bericht of teken van leven. We bellen om de dag, maar steeds dezelfde melding. We zijn ermee bezig. U wordt binnen een paar dagen teruggebeld. En nee, we kunnen u niet doorverbinden naar de afdeling technische dienst. 

Ondertussen geprobeerd om over te stappen naar VOO. Helaas wonen we op het platteland en is daar geen kabel VOO voor de aansluiting internet. AAARGGGGHHH, we zijn nu dus gewoon afhankelijk van Proximus. Volgens mij weten ze dat en maken ze gewoon misbruik van deze machtpositie! Zelfs een klacht indienen gaat niet op een normale manier!


0 reacties

Geen reactie

Reageer