Skip to main content

geen internet noch tv

• January 6, 2026
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Een paar maand geleden krijg ik een aangetekend schrijven in de bus van Proximus dat ik voor 16/12/2025 een afspraak moest maken voor fiber installatie of dat ik anders ging afgesloten worden van de kabel en ik dus geen internet of tv zou hebben.

Ik heb een afspraak gemaakt voor fiber aansluiting voor deze genoemde datum, namelijk op 27/11/2025, maar de dag zelf hebben ze de afspraak geannuleerd wegens ziekte van een medewerker. 

Ze hebben dan de afspraak verplaatst naar een latere datum, namelijk 11/12/2025. Op die datum gingen ze normaliter tussen 10u en 13u langskomen.

Pas om 15u23 op 11/12/2025 krijg ik telefoon dat ze niet meer gaan langskomen omdat hun lasser dringend zou weggeroepen zijn en ze wensen de afspraak dus opnieuw te verplaatsen.

Ik maak opnieuw een afspraak voor een latere datum, namelijk 2/01/2026 want dat was het vroegste dat zij konden en benadruk dat het al 2de keer is dat Proximus mijn afspraak verzet. Nog geen uur later, namelijk om 15u49 belt dezelfde mevrouw mij op om opnieuw de afspraak te verplaatsen omdat ze waarschijnlijk onderbemand gaan zijn op 2/01/2026 en ze nu toch zekerder wil zijn dat er effectief iemand langskomt. De afspraak wordt dus verzet naar donderdag 8 januari 2026. 

Wat is er nu gebeurd: sinds vorige week donderdag constateer ik dat ik geen tv noch internet meer heb. 

Ik bel vorige week vrijdagmiddag een halfuur naar Proximus en daar vertellen ze mij doodleuk dat de koperkabel is afgesloten en ik daardoor dus zonder internet en tv zit. 

Ze beloven mij dat ze dit gaan doorgeven aan hun overste en doorgeven aan commerciële dienst voor compensatie en dat ik ten laatste maandag iemand aan de lijn zou hebben. 

Maandag (gisteren) heb ik natuurlijk niemand gehoord van Proximus en zie ik in de app dat mijn dossier gewoon is afgesloten omdat het probleem opgelost zou zijn. 

Ik bel maandagavond (gisteren) naar Proximus waar ik tegen een medewerker opnieuw heel mijn verhaal heb mogen doen (noteert proximus eigenlijk wel de problemen van hun klanten kan je u de vraag stellen) en wederom beloven ze mij terug te bellen. Ik bel nadien nog eens terug en krijg terug een andere medewerker aan de lijn, waar ik terug helemaal hetzelfde verhaal moet doen en die mij wederom persoonlijk beloofd mij vandaag terug te bellen. Ik vraag of er geen mogelijkheid is om toch internet en tv te voorzien via een andere manier gezien ik niet kan thuiswerken zonder internet en ik extra data heb moeten bijkopen op mijn gsm. Dan zeggen ze mij dat dit kan maar dat dit 5 dagen duurt en ze niet begrijpen waarom ze mij dit vorige vrijdag als ik belde al niet hebben aangeboden. 

Vandaag, dinsdag, natuurlijk geen enkele telefoon van Proximus. Zojuist heb ik zelf nogmaals gebeld naar Proximus, wederom mijn verhaal en die persoon zegt dat ik voor fiber een nieuwe afspraak moet maken. Ik zeg hem maar mijnheer, die afspraak staat donderdag en jullie beloven mij te bellen maar liegen constant. En dan zegt hij ik kan niets voor u doen.

Dit is echt ongelooflijk!!

Ik betaal maandelijks meer dan genoeg voor de diensten van Proximus die verre van perfect zijn en veel problemen hebben, om dan, als ik echt in de problemen zit, door de schuld van Proximus zelf, zo slecht te worden behandeld. Dit tart alle verbeelding om mensen de dag van vandaag zonder internet en tv te zetten, door de schuld van Proximus zelf en dat jullie niet eens moeite doen om een oplossing te zoeken en in tegendeel, enkel maar liegen en mensen nog opzadelen met bijkomende kosten en problemen door dat ik extra data heb kunnen bijkopen. Het is ook duidelijk dat de medewerkers daar niets opschrijven en niets doorgeven en er niets aan wordt gedaan gezien ik telkens opnieuw mijn verhaal moet doen.

Ik heb heel weinig vertrouwen dat ze deze donderdag er nu wel zouden staan en vind dit echt schandalig. Ik heb nog nooit zo een slechte service  ondervonden met geen enkel ander bedrijf en waar medewerkers zo liegen. 

Beschaamtelijk.

5 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 7, 2026

Dag ​@Ec1 het spijt me dat dit niet vlotter verlopen is, afspraak staat wel in onze kalender op 08/01/2026 - dat is morgen.

Ook een compensatie werd intussen opgemaakt. 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 8, 2026

Beste mevrouw,

U zal het nooit raden: Proximus heeft vandaag weer de afspraak geannuleerd. En wat is het vroegste mogelijk voor een nieuwe afspraak volgens de technieker? 22 januari. Nog eens 2 weken verder.

Gevraagd naar een oplossing om toch internet en tv te hebben zegt de technieker dat ik zelf nog maar eens contact moet opnemen met Proximus (want daar heb ik afgelopen week niet al elke dag minstens een halfuur mee gebeld na mijn werkuren). De technieker zegt mij dat mij dit wel veel gaat kosten voor tijdelijk internet.

De service wordt beter en beter als ik dan, bovenop de extra kosten die ik al maak om extra mobiele data te hebben moeten kopen, ook nog eens bijkomend moet betalen omdat jullie voor de 4de keer annuleren. 

Nemen jullie jullie cliënten nog ernstig? Vinden jullie dit zelf niet de omgekeerde wereld? Zouden jullie zelf hier mee kunnen lachen als jullie in mijn schoenen zouden staan? 

Het klopt dat jullie een compensatie hebben voorzien maar pas nadat ik dit bericht heb gepost terwijl ik al een ganse week aan de telefoon heb gehangen met Proximus en ze daar mij elke keer zeiden dat compensatie pas mogelijk was nadat fiber aangesloten was (wat natuurlijk zever is) maar nu zijn er dus nog eens minstens 2 weken bijgekomen. Ik ben al meer als 9 jaar klant bij jullie. En nu zijn er dus nog eens 2 weken bijgekomen dat ik zonder tv en internet zit.

Ik heb in al die jaren flink wat geld betaald aan Proximus met als dank dat Proximus mij gewoon afsluit van internet en tv en dan nog eens zonder schaamte 4 keer een gemaakte afspraak annuleren terwijl ik mijn dag hier wel naar plan en telkens moet zorgen dat ik thuis ben.

Als ik in mijn job mijn cliënten zo zou behandelen, waren deze al lang overgestapt.

Ik zou alles in het werk stellen om mensen verder te helpen temeer de fout volledig bij jullie ligt maar jullie lachen er gewoon mee.

Ik heb dus zelf nog maar eens naar Proximus moeten bellen vandaag tijdens mijn werkuren om een oplossing voor internet af te dwingen terwijl men toch zou mogen verwachten dat Proximus zelf met een oplossing komt ipv klanten nog maar eens hun tijd er te laten insteken omdat jullie nog maar eens hebben geannuleerd.

Het is ongelooflijk tragisch aan het worden wat een slechte slechte slechte service jullie leveren terwijl al jullie cliënten meer als genoeg betalen. Er zou mij nu iets worden opgestuurd waardoor ik ten vroegste maandag wat internet zou hebben. Ik ben benieuwd of er effectief iets gaat in de bus steken of dit de zoveelste leugen gaat zijn. 

Vandaag ben ik ook nog eens naar de Proximus winkel gegaan gezien ik absoluut geen vertrouwen heb dat er mij effectief iets zou worden opgestuurd waardoor ik internet heb en mijn mobiele data die ik heb moeten bijkopen er ook door vliegt. Daar heeft voor het eerst echt eens een persoon van Proximus niet gelogen tegen mij wat duidelijk zeldzaam is bij Proximus. Voor het eerst heeft die persoon eens niet gezegd "ik zal een ticket aanmaken en we bellen u terug".  Voor het eerst heeft een persoon mij eens niet gezegd "ik kan u niet verder helpen" of "ik noteer het en geef het door aan mijn overste". Die persoon heeft meteen actie ondernomen. Ik heb erdoor nog geen aansluiting op fiber maar hij heeft wel extra data kunnen geven. Op 15 minuten. Terwijl ik elke dag deze week en vorige vrijdag heb gevraagd telefonisch naar een oplossing, uren kwijt ben aan medewerkers die behalve hun standaardzinnen geen enkel voorstel hiervoor hebben gedaan terwijl dit toch het minste is wat een mens zou mogen verwachten dat als jullie problemen veroorzaken jullie zoeken naar een oplossing ipv de mensen gewoon aan hun lot over te laten en zelf bijkomende kosten te laten maken.  De bijkomende kosten heb ik sowieso gezien ik een hoger abonnement bij Scarlet heb moeten nemen om de afgelopen week te overbruggen. En ik hoop dat ik nu ook effectief niet ga moeten betalen voor de bijkomende data die jullie hebben gegeven (ik betaal al aan Scarlet meer doel jullie schuld).

Laat mij raden, de 22ste januari annuleren jullie de afspraak zeker terug voor de aansluiting? 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 19, 2026

Beste,

Tot mijn verbazing kreeg ik vorige week een schriftelijk schrijven met de post vanwege Proximus met de boodschap " om van je Proximus vaste producten (internet en/of tv en/of vaste lijn) te kunnen blijven genieten, moet jouw woning of bedrijf op fiber worden aangesloten. Dit is spijtig genoeg niet het geval. Wat gebeurt er als er geen afspraak wordt gemaakt? Zonder de aanleg van fiber op 31/01/2026 worden je vaste producten permanent afgesloten"

Jullie hebben mij al sinds 1 januari 2026 afgesloten. Dat is inderdaad zeer spijtig.

Jullie hebben mijn afspraak voor fiber te installeren al 5x verzet terwijl de eerste afspraak 27/11/2025 zou plaatsvinden. Telkens opnieuw annuleren jullie de afspraak en dan nog durven jullie zo'n brief te sturen. Is dit een grap voor jullie?

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 19, 2026

@Ec1 

excuses hiervoor

we hebben je bericht doorgestuurd naar alle bevoegde kanalen met vraag voor opvolging en dringende oplossing.

als wij meer nieuws vernemen, laten we het weten.

mvg

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • January 22, 2026

Jullie geven "het altijd door" maar ik stel vast dat ik tot op heden nog steeds geen tv heb en geen internet heb (enkel internet via router die ik na veel aandringen en pas na 2 weken zonder internet te zitten heb ontvangen).