Beantwoord

Er gaat blijkbaar iets geleverd worden via bpost ....

  • 1 October 2020
  • 39 reacties
  • 1471 Bekeken

Ik snap er niks van.

Ik krijg zonet een e-mail van bpost dat er een pakje van Proximus geleverd zal worden en dat ze dat pakje nu aan het klaarmaken zijn voor levering. Pakje staat ook al vermeld in de bpost app op mijn smartphone.

Maar ik verwacht helemaal geen pakje van Proximus.

Kan een Proximus medewerker voor mij nazien wat er precies aan de hand is? In de detailgegevens zie ik dat het pakje 1335 gram weegt. Wat is dit? Waar gaat dit over?

Bij klantreferentie zie ik staan BB3V3. Gaat dit om de bbox3? Die heb ik onlangs in augustus ontvangen om mijn oude bbox2 te vervangen. Wordt mijn recente bbox3 nu plots automatisch vervangen door de V3? Hoeft voor mij echt niet, hoor.

Kan dit alles geannuleerd worden? Ik heb hier niet om gevraagd. Ben tevreden met mijn bbox3.

icon

Beste antwoord door Janine_05 4 October 2020, 12:31

Bekijk origineel

39 reacties

Feit blijft wel dat er daadwerkelijk ergens een oplichter rondloopt, die pakjes in verpakkingsdozen van Proximus via Bpost naar nietsvermoedende mensen verstuurt en zo de mensen probeert op te lichten. Gelukkig kon ik het pakket bijtijds weigeren. Hopelijk zo erger voorkomen.

Ik ben alleszins 105 euro armer, want mijn echte bestelling van die webshop gaat natuurlijk niet toekomen.

Wees alert iedereen!

Dank @Joel M , laten we hopen dat het niet meer nodig zal zijn.

heeft Bpost dan niet gezegd wie de afzender was van het pakket .

@Martin

Het was enkel de Proximus bbbox3 verpakking van buiten. Als de postbode de streepjescode scande was het wel van Proximus, maar waarschijnlijk een etiket van een eerder gebruikt pakket. Op het etiket stond nergens Proximus vermeld, maar hij scande dus wel Proximus in Fleurus. Het etiket leek hier en daar wat overplakt, dat viel de postbode ook op.

Ik begin nu meer en meer te denken in de richting van interne medewerker(s) bij Proximus zelf.

Zijn die ergens een handeltje in begonnen of zo?

Is het een idee dat Proximus dit pakket (nu retour aan afzender) blijft volgen, om te zien wat er inzit en wie het onderschept?

De barcode staat reeds in privébericht. Maar ja, die barcode is dus waarschijnlijk van een eerder verstuurd pakket.

Er is hier echt iets raars aan de hand. Laat dit onderzoeken, Proximus!

→ http://www.assistpc.com/partenaire-proximus-5/

Proximus Shop Fleurus

Chaussée de Charleroi 148

6220 Fleurus

+32(0)71 81 58 10

info@assistpc.com

HEURES D’OUVERTURES

Lundi – vendredi : 8h30 à 18h30

Samedi : 9h30 à 18h

Fermé le dimanche

zie ook → https://1207.be/proximus-shop-fleurus/commerce-de-detail-de-materiels-de-telecommunication-en-magasin-specialise/fleurus/hainaut/CMkAoL/detail_bus_pay

 

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html daar postcode 6220 invoeren

Het is een proximus shop → http://www.assistpc.com/partenaire-proximus-5/

Proximus Shop

Fleurus

Adresse

Chaussée de Charleroi 148

6220 Fleurus

Téléphone

+32(0)71 81 58 10

Email

info@assistpc.com

zie ook → https://1207.be/proximus-shop-fleurus/commerce-de-detail-de-materiels-de-telecommunication-en-magasin-specialise/fleurus/hainaut/CMkAoL/detail_bus_pay

 

zie ook nog → https://www.proximus.be/fr/id_ar_poslocator/particuliers/r-orphans/trouver-un-proximus-shop.html

daar postcode : 6220 invoeren

 

Ik heb zelf b.v. ook mijn v7 gekregen zonder enige verpakking, gewoon de doos van en met de decoder, ook via B-post, heel raar vond ik dat. Blijft de vraag waarom men u plots nog een b-box zou sturen natuurlijk.

@Martin

Dank voor de link. Het adres in Fleurus is een andere straat, niet de straatnaam met huisnr die jij vermeldt. Het adres van de zogezegde afzender staat ook niet tussen de shops op postcode 6220. Ik maak het adres hier liever niet openbaar. Eventueel geef ik het je via privébericht door. Op googlemaps is te zien dat daar geen Proximus shop zit. Maar dank voor je speurwerk!

 

@Covis

Wanneer was dat?

Ik had er alleszins geen goed gevoel bij. Ik neem liever geen enkel pakje aan, wat ik niet besteld heb. Stonden ook spelfouten in de gegevens van de zending (bv Chalerloi ipv Charleroi). En het etiket op de zending leek plakwerk en het leek zelfs een kopie van een etiket, want het was licht en onduidelijk gedrukt ipv zwart. Maar ook dank voor jouw reactie!

(bv Chalerloi ipv Charleroi)

Ik wil je absoluut niet meer schrik aanjagen maar zoiets maakt het inderdaad verdacht! 

Al is de vraag al er malafide persoon zou achter zitten, is de vraag waarom er dan een pakje zou verstuurd worden natuurlijk!?

@Janine_05 : een paar maanden geleden. Ik vind helaas geen etiket meer op de doos, dus ik kan niet verder helpen. Proximus zal dit wel verder onderzoeken. Succes ermee.

Reputatie 5
Badge +2

het kan natuurlijk fraude zijn, maar als ik me het goed herinner is de vervanging van mijn decoder en modem ook verstuurd naar mij, zonder voorafgaande verwittiging van proximus

dit was een vervanging van de oude V4 naar V5compact en nieuwe modem, in de doos zat de uitleg, als ik lees bovenaan kan het misschien wel dat zijn, want het is een firma die dit verstuurd in naam van proximus

de buurvrouw heeft een paar weken ook die vervanging gekregen zonder voorafgaande verwittiging want ze ontvangt veel pakjes voor de buren als die niet thuis zijn, en toen ze bij hun thuiskomst het pakje wilde gaan afgeven merkte ze dat het voor haar was met dus die vervangin van modem en decoder

dus misschien is het dit want je vindt dit niet terug in myproximus

Het is inderdaad ergens vanuit de Walonie dat ze dit versturen en terug sturen ook, als ik het goed voor heb en inderdaad een verwittiging krijg je niet altijd 

Maar dan zou je toch denken dat dat geregistreerd staat op mijn klantnr? En Proximus vind zelf niks terug van een levering op mijn klantnr. Dat maakt het ook verdacht.

Na wat speurwerk heb ik denk ik ondertussen door wat er precies speelt, maar ik ga dat hier niet openbaar zetten.

Ik geef enkel 1 tip mee voor iedereen. Neem geen enkel pakje van 'zogezegd' Proximus aan wat je niet besteld hebt en wat ook niet op je klantnr geregistreerd staat. Check eventuele registratie eerst bij Proximus, zoals ik gedaan heb. Waarschijnlijk heb ik hiermee erger voorkomen voor mijzelf.

Hier laat ik het bij.

Reageer