Skip to main content

Op 10 oktober vul ik via de website een aanvraag fiber installatie in.  Echt, ik kreeg binnen een minuut een telefoon om een contract af te sluiten.   Ik denk 'waaw, wat een snelle support'... 

Er word aan de telefoon beloofd dat het ongeveer 3 weken zal duren.   Dus efkes wachten... weken gaan voorbij.  Ik hoor niks.

En dan begint de misserie.  Ineens is mijn bestelling gecanceld.  Geen idee waarom.  Even bellen, er word een nieuwe aangemaakt.   Weer weken gaan voorbij.  Hoor ik aan de telefoon dat ze wachten op de concierge.   Huh, hier is geen concierge.   Dit is ons huis, volledig.   Oh sorry, ik zal de bestelling opnieuw aanmaken.   Waat, opnieuw... ja, is echt nodig... blabla bla.   Maar ik volg het op zodat je snel aangesloten bent.  

 

Dat is dan ook weer 2 maand geleden.  Ondertussen nog geprobeerd via facebook.  Ook weer 'we volgen het op'... ' we escaleren het naar de fiber afdeling' ....   aleee, weeral vaal beloven, maar niks gebeurd er.

Momenteel krijg ik het gevoel dat ik alleen escalleer.

 

Het kastje van fiber hangt tegen mijn gevel.  Mijn buurman is er op aangesloten ( op 3 weken tijd) en bij mij loopt het verkeerd.  Toch wel om crazy te worden.   Zonder overleg word er een kastje door je gevel geboord.

 

Alee soit, ik wil nog altijd fiber.  Kan ik tenminste ook gebruik maken van dat lelijk bakje aan men gevel.

Dus ik zoek iemand van proximus, die nu eens echt zijn schouders onder mijn geval zet    Die nu eens echt doet, wat hij beloofd, en me niet afwimpeld.   Iemand die me kan vertellen wat er fout loopt, en waarom het zo lang duurt. Maar niet van die nikszeggende standaard slogans naar mijn hoofd gooit.

 

Wat kan ik nog doen?   We zijn bijna een half jaar verder

@bambipower  Alvast de excuses.
Er is een dossier (44760135) opgemaakt en ik heb gevraagd dat dit meteen nagekeken wordt.
In het vorige dossier was melding gedaan van de promotie maar niet ivm de datum.
We kijken alles na en de dossierbeheerder zal je spoedig contacteren.
Mvg, KoenN

 


Ok, we zien wel.   Maar dat verklaard nog steeds niet de lange eindeloze wachttijd.

Ik had ook wel verwacht dat ik hier geen stap verder zou komen.

 

Tot nu toe nog altijd niks gehoord van jullie

Kunnen jullie me vertellen, hoelang jullie vinden dat ik nog geduld moet hebben?

 

 


@bambipower het dossier is in behandeling genomen, we kijken nu alles na en de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Mvg, Heidi


Dat hebben ze me 2 maand geleden, 1 maand geleden en 3 weken geleden ook al verteld.   Laatste keer was 3 weken geleden via facebook.

Wat is de reden dat het zo lang duurt?  Is er iets speciaal ofzo?  Waarom krijg ik geen telefoontje met wat uitleg, of een prognose van levertermijn.   Ik moet ook verder kunnen he

 

 


Ik ben nu een 2 tal weken klant en heb me doodgewoon klant gemaakt via het internet, en dan kan je zelf je dag en uur kiezen; Ik heb dan de eerste dag genomen die beschikbaar was. moest dan nog wel een week wachten, maar denk nog altijd dat dit sneller gaat dan telefonisch een afspraak of naar een kiosk te gaan. Want dan moeten die ook eerst nog eens bellen, en kan er nog veel mis gaan. In ieder geval bij mij was men stipt op tijd.


@bambipower  zodra de dossierbeheerder zelf feedback ontvangt van de achterliggende diensten, zal ze jou hier zeker over informeren. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella


Zoals te verwachten nog altijd niks gehoord.…

Op moment ben ik al zover, dat ik niet meer weet of ik nog klant wil worden.  Zo behandel je je klanten niet.


@bambipower Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Ik zou zelf ook zo reageren.Spijtig duurt het veel langer dan in normale omstandigheden.De dossierbeheerder doet zeker zijn best om alles zo spoedig mogelijk in orde te krijgen.Groetjes,Joel


@bambipower 

Beste,

we hebben elkaar donderdag namiddag gesproken.

We hebben de problematiek rond je fiberaansluiting even doorgenomen.

Ondertussen zucht het hele land onder de corona-crisis en ik weet echt niet in hoeverre dit ook de aannemers zal treffen.  :-(

zo gauw we bericht krijgen, weet jij het ook

Vriendelijke groeten

Tina


Prima tina, in deze situatie heb ik er alle begrip voor.   We zien wel, momenteel zijn er ergere dingen.  En onnodige risicos zijn niet nodig.   Veel sterkte voor iedereen


Mijn bestelling is terug verdwenen... Kunnen jullie dit even nakijken aub?


@bambipower 

beste,

ik zie je order nog in uitvoering staan.

Aangezien we meer en meer horen over heropstart, ga ik navragen of er hier ook schot in komt

groeten,

Tina


@bambipower De bevoegde dienst laat ons weten hiermee volop bezig te zijn. Ze verwachten in de loop van volgende week een oplossing voor het problem. Ze nemen dan ook contact op in verband met de aansluiting. Groetjes, Antonella


Hoi,  ik heb een link ontvangen waar ik zou moeten bevestigen of iets doen.   Jammer genoeg werkt de link niet (token)

 

Kunnen jullie dat even controleren?

 


@bambipower 

er komt schot in de zaak, maar dit lijkt me niet helemaal ok

dit is nu doorgestuurd naar de fiber-dienst om na te kijken.

We houden je op de hoogte. 

Groeten

Tina


Nu is men bestelling weer gecanceld?

 

Via de website of token lukt het niet.   Via mail heb ik geantwoord.   Maar nu krijg ik dit :

 

Dag mevrouw Kandu Bambi,

 

 

 

U hebt de validering van uw aanvraag via onze website niet gedaan. Hierdoor werd je aanvraag geannuleerd.

 

 

Hebt u van ons al apparatuur ontvangen? Dan vragen we u vriendelijk om dit zo snel mogelijk terug te brengen naar een Proximus-verkooppunt. Zo vermijdt u een aanrekening.

 

Mocht u via Bpack van Bpost of Dynalogic alsnog een pakket worden aangeboden, gelieve de ontvangst dan te weigeren.

 

Als u nog vragen hebt, bel ons dan gerust op

 

 

Als mijn bestelling weer gecanceld is, geef ik het op


TUI: morgen komen de medewerkers van Proximus zelf hier terug langs op het forum.


Ok, ik wacht wel op antwoord.   Ik hoop dat er geen nieuwe bestelling meer wordt aangemaakt, want dan gooien ze me telkens onderaan de wachtrij.  Ik wil dit nu afsluiten , duurt echt te lang


2 dagen verder, en ik weet weer van niks.

 

Dit weekend open ik een dossier bij de ombudsdienst.  De mensen die proberen helpen hebben neem ik niks kwalijk, maar misschien komt er dan toch beterschap in de werking van proximus.


@bambipower 

Beste

nu ben ik ook teleurgesteld dat mijn collega’s je niet verder hebben geholpen.

Ik heb dossier 45306006 opgemaakt en ga contact zoeken met een collega om dit op te volgen en beter te communiceren met andere diensten.

Excuses.

groeten,

Tina


Is mijn bestelling nu nog actief?


@bambipower 

ja hoor, ik krijg net bevestiging van orderdienst dat nieuwe mails naar jou gestuurd zijn voor verdere afhandeling !

kan je kijken in je gmail ?

groetjes

Tina


Dit is weer een nieuwe aanvraag,  of een nieuwe bestelling.   Dan kom ik weer onderaan de stapel, en kan ik het weer niet loslaten voor maanden.  Wij zitten in de thuiszorg bezig, over ons oren in het werk... ik wil dit echt afronden.

 

   Ik wou gewoon weten of mijn vorige bestelling nog actief was ( want ik kan dat niet zien in my proximus, want dan krijg ik melding dat er de laatste 3 maand geen bestellingen waren, en dat klopt ook).

 

Ook staat er in de mail niet of de nieuwe bestelling is, met de promoties die ik heb gekregen 8maand geleden.  Ik bedoel : wat moet ik hier nu mee?  De 4de bestelling nu

 

Maar in ieder geval bedankt voor de opvolging

 

 

 

 


@bambipower Een nieuwe inleiding van de bestelling was in dit geval nodig. Mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella


Bij mij slaagt Proximus er blijkbaar niet in om een vooraanleg in orde te brengen van mijn nieuwe woning. Vandaag hiervoor de 4 de afspraak met een technicus. Hij ging langskomen tussen 12 u en 17 u. Om 16u20 belt hij mij van bij hem thuis dat hij vandaag niet meer ging installeren (geen zin meer om te werken allicht). Daardoor ben ik nu reeds 4 verlofdagen kwijt. Op de eerste afspraak stuurde Proximus hun kat, maar de klant verwittigen is blijkbaar niet nodig. Tijdens de tweede afspraak beweerde de technicus dat een vooraanleg voor mijn woning niet mogelijk was omdat er geen telefoonlijn passeert voor mijn woning. Na die tweede afspraak belde mij een dame van Proximus en die beweerde dat een vooraanleg wel mogelijk was voor mijn woingen. Dus legde zij een derde afspraak vast. De technieker kwam langs en deed opnieuw niets, niet mogelijk zij hij. Daarna kwam ik via een kennis in contact met iemand die zich bezig houdt met dergelijke installaties. Hij kwam met een voorstel. Indien ik zelf een wachtbuis zou plaatsen tot aan de grenslijn met mijn buur (die wel een Proximus-aansluiting heeft) dan zou een vooraanleg wel mogelijk zijn. De wachtbuis werd geplaatst zoals gevraagd. Ik trok er reeds een telefoonkabel en buisje in, die later nodig is voor een fiberinstallatie. Vandaar de vierde afspraak om eindelijk mijn vooraanleg in orde te kunnen krijgen. Maar opnieuw geen installatie. Wat moet ik nog extra doen Proximus om toch mijn vooraanleg in orde te kunnen krijgen, naast het feit dat ik hierdoor reeds 4 verlofdagen kwijt ben? hebben jullie misschien techniekers die wel willen werken. Deze hele historie is echt ongelooflijk maar blijkbaar typisch voor een firma zoals Proximus waar de klant duidelijk niet serieus wordt genomen.


Reageer