Wegens aanhoudende onduidelijkheid verwacht ik graag een duidelijke en transparante uitleg over wat Proximus precies bedoelt met de diensten die gepromoot worden binnen mijn abonnement Business Giga Fiber.
Aangezien eerdere topics hierover op het forum onbeantwoord bleven of weinig concrete verduidelijking hebben opgeleverd, start ik bewust een nieuwe topic.
Op de website voor zakelijke klanten wordt bij dit abonnement expliciet gecommuniceerd dat het volgende inbegrepen is:
Onder telefoonlijn vallen echter ook zakelijke telefoniediensten zoals Business Call Connect. In de praktijk blijkt dat wanneer men contact opneemt met de technische ondersteuning voor een probleem met Business Call Connect, deze ondersteuning niet beschikbaar is tijdens weekends en feestdagen. Dit staat haaks op de communicatie op de website.
Mijn concrete vraag is dan ook hoe Proximus deze belofte interpreteert.
Wanneer er geadverteerd wordt met 24/7 technische ondersteuning voor zakelijke klanten, mag men er redelijkerwijs van uitgaan dat dit alle essentiële zakelijke diensten omvat, waaronder ook Business Call Connect. Indien bepaalde diensten uitgesloten zijn van ondersteuning buiten de kantooruren, dan zou dit duidelijk en expliciet vermeld moeten worden bij de abonnementsvoorwaarden. Op dit moment komt de communicatie niet overeen met de effectieve dienstverlening.
Graag ontvang ik hierover een duidelijke toelichting van Proximus:
-
Valt Business Call Connect wel of niet onder de 24/7 technische ondersteuning?
-
Indien niet, waarom wordt dit dan niet expliciet vermeld bij het abonnement?
Als zakelijke klant baseer ik mij op de informatie die Proximus zelf communiceert bij het afsluiten van een abonnement. Telefonie is een cruciale en bedrijfskritische dienst, waardoor continue technische ondersteuning — ook tijdens weekends en feestdagen — essentieel is voor de werking en continuïteit van een onderneming. Wanneer een abonnement expliciet wordt gepromoot met 24/7 ondersteuning en reparatie de dag zelf, maar dit in de praktijk niet geldt voor essentiële diensten zoals zakelijke telefonie, dan is deze communicatie op zijn minst onduidelijk en wekt ze verwachtingen die niet overeenkomen met de realiteit. Dit kan door zakelijke klanten als misleidend worden ervaren.
Ter verduidelijking: dit is geen hypothetische situatie. Ik ondervind dit probleem met Business Call Connect sinds 24 december. Tot op vandaag (2 januari) is het probleem nog steeds niet opgelost. Tijdens deze periode ben ik meerdere keren onbereikbaar geweest voor klanten, net omdat technische ondersteuning voor deze dienst niet beschikbaar is tijdens weekends en feestdagen.
Dit onderstreept exact het kernprobleem: ondanks de belofte van 24/7 technische ondersteuning, blijkt essentiële zakelijke telefonie in de praktijk niet continu ondersteund te worden. Aangezien deze informatie ook relevant is voor andere zakelijke klanten met hetzelfde abonnement, verwacht ik via dit forum een duidelijke, transparante en publieke reactie van Proximus over de exacte draagwijdte van de geadverteerde ondersteuning.