Vraag

abbonement opzeggen

  • 21 July 2022
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

ik probeer reeds een week om mijn abonnement op te zeggen(tv, gsm, internet, vaste telefoon).

via de hulpdiensten had men mij eerst 1 van de 2 gsms opgezegd en verder niets.

Dan werd ik telefonisch verwezen naar de winkel om alles binnen te doen.

daar zei men dat dit niet kon, enkel via de post. telkens ik iets via de post heb verstuurd is het kwijt geraakt en heeft men mij dit gefactureerd.

als proximus huidige klanten op een later tijdstip terug wil verwelkomen moet met de opzeg aanzienlijk

vergemakkelijken.

ik heb via de myproximus app uiteindelijk mijn abonnement opgezegd en een mail hierover ontvangen.

maar nog altijd geen mail met de info om de huurspullen terug te kunnen sturen via de post

mijn klantnummer is : 6103*****

graag hulp want mijn nieuwe dienstverlener kan het oude vaste lijn nummer niet overzetten waardoor mijn bedrijf al dagen onbereikbaar is via vaste lijn. ik wens eenvoudig op te zeggen en geen juridische

kwestie te beginnen.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn terug aanwezig canaf morgen op dit publieke forum (ney op feestdagen en in weekends)

Concreet kunt u abonnementen opzeggen via uw My Proximus account, via telefoon, op dit forum en/of in de Proximus centers

Apparatuur dient evenwel via Bpost gratis aan Proximus te worden terugbezorgd, Proximus medewerkers kunnen u hiervoor gratis retourtickets per e-mail bezorgen indien deze nog niet via MyProximus zouden kunnen teruggevonden worden

 

Opmerking:

Indien u uw abonnementen opzegt zonder dat uw nummers eerst overgedragen werden naar uw nieuwe operator bent u uw nummers kwijt

In principe dient u de betrokken opzeg via uw nieuwe operator (nummeroverdracht als dan niet via easyswitch) te laten uitvoeren

Easy Switch (veranderen van vaste operator) | BIPT

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

hier toch al gelezen dat je bij volledige opzeg al de apparatuur in een proximus shop moogt binnen brengen. (in dit geval best bewijs van binnengebrachte apparatuur vragen)

Maar het zekerste is van een reactie van een proximus operator af te wachten morgen.

bij welke operator het nummer toebehoort kun je hier controlerend: 
Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

zie ook  : Opzegformulier via MyProximus   of  Opzegformulier | Proximus

de gsm nummers zijn al ± een week overgegaan, enkel de vaste lijn word geweigerd als orange de aanvraag doet.

wij hebben een bedrijf met veel lokale klanten die allen op de vaste lijn  bellen voor afspraken te maken. wij kunnen niet zonder dit nummer. dit had al lang in orde moeten zijn.ik word er mistroostig van.

de hulplijn van proximus kan me niet helpen, dit moet gebeuren door een case officer zo vertelt men mij.

dan word ik gebeld door 022354000  en legt men af , reeds enkele keren gebeurd.

werd er dan geen contact persoon bij Proximus aangeduid want normaal gebeurt dit bij professionele klanten.

Reputatie 7
Badge +4

Normalerwijze zult u van een Proximus medewerker (moderator) op dit forum geen reactie meer krijgen voor maandag

In principe is het aan Orange als nieuwe operator om het probleem m.b.t. de overdracht van uw vast nummer op te lossen (in samenwerking met u en met Proximus)

Proximus als oude operator kan een nummeroverdracht enkel gemotiveerd weigeren en de reden hiervan is bij/binnen Orange als nieuwe operator gekend (en zou door Orange aan u moeten/kunnen meegedeeld worden)

Omwille van de “chinese walls” kan en mag de klantendienst (residentiëel/business) hieromtrent niet tussenkomen en desgevallend enkel uw vraag overmaken aan “whole sales”, zijnde de afdeling die de contacten met Orange verzekerd

 

Reputatie 7
Badge +3

@femabouw 

Hiervoor werd een dossier opgestart 

Je bericht werd hierin opgenomen

De dossierbeheerder zal contact met je opnemen.

vriendelijke groeten

Tina 

Reputatie 7
Badge +3

@femabouw 

Beste

ik verneem van mijn collega dat het dossier vandaag is afgerond.

De vaste lijn is in overname voor uitvoering 29-7

Hopelijk alles correct opgelost nu?

groeten

Tina

alles in orde nu, thx

Reageer