Voortdurend en blijvende problemen met V6 en V7 TV decoders

  • 15 December 2022
  • 3 reacties
  • 786 Bekeken

Sedert enige tijd omgeschakeld van een goed werkende V4 TV decoder naar slecht werkende V6 en V7 decoders. Voortdurend valt het beeld weg, Het wordt even zwart en komt daarna terug. Dit doet zich elke dag voor. . Een topicprobleem  die ik heel vaak zie terug komen bij anderen. Wat is er reeds gebeurd : Modem resetten lost probleem niet op, beide TV decoders resetten lost het probleem niet op. Vervanging van alle HDMI kabels lost het probleem niet op. Ondertussen de beide TV decoders reeds 3x omgewisseld voor een ander exemplaar. Probleem doet zich voor op 2 verschillende televisies in huis.  Ik heb het gehad met proximus, een dure rekening wil ik alleen voor kwaliteit betalen. Ik ben  ervan overtuigd dat het probleem zich niet in huis bevind, vermoedelijk misschien ook niet in de TV decoder? Men hoeft mij in ieder geval geen TV decoders of modem meer op te sturen, dit lost het probleem niet op. Probleem misschien in de technologie die proximus momenteel gebruikt? Servers die de on demand vraag niet aankunnen? Fiberklaar waar men zo graag mee uitpakt : Misschien is Proximus aan het experimenteren met technologieën die over het fiberklaar netwerk zullen gebruikt worden? Technologieën die het huidige kopernetwerk niet aankunnen? In ieder geval als het probleem blijft voort duren verander ik van provider. En nogmaals in heel veel gelijkaardige gevallen ligt het probleem volgens mij niet bij de klant in huis.


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Beste,

Ik ben al eeuwen klant bij Belgacom/Proximus en waarom ik  blijf weet ik niet , misschien omdat het op een nader ook niet beter is, zoals ik al gemerkt heb.

Maar 1 ding is zeker, ik heb fiber gekregen maar mijn toestand is er niet op verbetert, met regelmaat (soms meerdere keren per week) modem, booster en decoder resetten om eens tv te kunnen kijken, en dit is geen grap hoor, soms zou ik de ganse boel gewoon door de venster willen kieperen.

En nu heb hebben we sinds een paar weken iets nieuws gratis erbij gekregen, ik neem steeds Lisa op en als ik dat dan herbekijk hebben we een paar minuten ondertitels en dan weer niet, en zo blijven ze bij Proximus maar met de mensen hun voeten spelen..
Mvg,

Jean-Pierre

@Quant ter info: er zijn met de v7 decoder zowel nog problemen over koperlijnen als op glasvezel.

Ik ben er bijna 100% zeker van dat je het niet zou voorhebben met een v5compact decoder, maar ja dat is dan o.a. ook geen UHD decoder, het is wel zo dat er zowel klanten zijn die omzeggen met de v7 geen problemen of toch heel weinig problemen ondervinden en dan ook anderen die dagdagelijks problemen hebben? 
Mss kunnen de PX moderatoren als ze hier langskomen eens je lijn testen en mss ook voorstellen om een technieker te sturen om dit grondig uit te spitten wat er kan verbeterd worden.

Als je nu evt als test alleen de decoder V7 aansluit en voor de rest geen apparaten laat contact maken, over wifi en netwerkkabel, met de bbox, heb je dan ook deze problemen.

 

Ik ben sinds kort overgestapt van Telenet naar Proximus wegens een interessante korting op de factuur.

Ik vraag mij af of ik niet beter bij Telenet was gebleven waar alles correct werkte.

Ik moet meerdere keren de Decoder (v7, denk ik) resetten. Bij Telenet moest ik dit nooit doen.

Op een middag springt mijn televisie en de decoder opeens aan, vanzelf. Ik was thuis, en kon hem uitzetten, maar dit is toch niet normaal! Ik heb hiervoor tech-support lange tijd aan de lijn gehad, en verder dan de HDMI koppeling uit te schakelen kwam men niet. Nu moet ik decoder en TV apart opzetten. Dit is sowieso niet de oorzaak van wat er toen gebeurd is. De decoder is gewoon vanzelf uit standby gegaan en heeft toen (logisch via HDMI koppeling) ook de TV opgezet. Ik kreeg toen te horen dat er redelijk wat problemen zijn met de TV boxen.

Als je op de website tracht een klacht in te dienen (ik ben het beu van telkens de TV box te resetten), dan lukt dat gewoon niet. Je kom telkens terecht bij ‘Heb je een vraag ?’. 

Proximus, ik ben echt niet onder de indruk. Laatst heb ik een enquête, die jullie mij toestuurden, ingevuld en de punten waren navenant. Ik zal Proximus niet aanraden bij vrienden en kennissen.

 

Reageer