Spam/reclame bij Proximus

  • 29 August 2023
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Beste forummers,

Ik ben een beetje nieuw in de wereld van Proximus. Sinds het bedrijf met glasvezel gestart is en de mobiele abonnementen schappelijk van prijs worden, begint het me terug te interesseren.

Wat ik via deze weg eens wil weten…
Een jaartje of tien geleden kon ik via het werk van m’n vrouw een erg interessant mobiel abonnement bekomen van Proximus, na jaren klant geweest te zijn bij het toenmalige Mobistar. 
Dat abonnement is door omstandigheden na een half jaar opgezegd, maar mijn mobiel nummer is gebleven. Sinds toen zeker om het half jaar promo-oproepen voor de diensten van Proximus (ik was inmiddels elders klant)

Al jaar en dag klant bij Orange, maar die mensen spammen mij tegenwoordig ook elke maand via SMS en daar ben ik echt klaar mee. 

Hoe zit dat tegenwoordig bij Proximus? Door me in te schrijven op “bel me niet” geraakte ik daar destijds vanaf. Nu is mijn vrees dat, als ik een nieuw abonnement aanga, die telefonische publiciteit terug gaat beginnen. 

Wat zeggen jullie?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De bel mij niet lijst is in principe enkel van toepassing voor bedrijven in België waarmee u geen commerciële relatie  hebt (= geen klant bent)

Via uw MyProximus account kunt u info m.b.t. uw privacy instellen (qua communicatie/ervaringen op maat= u wenst of u wenst niet via telefoon/e-mail/brief/… te worden gecontacteerd)

 

Zelf heb ik (tot op heden) dergelijke “problematische ervaringen “(mijn “settings” worden gerespecteerd)

 

 

ik kan bevestigen dat ik ook geen slechte ervaringen heb op dit gebied.

Dit lees ik nu eerst; Proximus dingen stonden sinds dat voorval nog ingesteld om in de spam terecht te komen 😳

 

Nu goed, dat is interessante info. Vooral dat de privacy settings gerespecteerd worden. Dat is tot op heden bij Orange niet het geval. Ik dat abonnement dus toch eens overwegen.

Bedankt om me hierbij te helpen.

Ik ben vaak in het buitenland en hoewel mijn telefoon uitstaat, ik niet roam, maar wel het sim kaartje erin laat, word ik geregeld gebombardeerd met Proximus berichten van dit type 

Beste Proximus-klant, prettig verblijf in . Surfen op internet kost €. Een mms sturen/ontvangen kost € Prijzen incl. btw. Meer info op 6000 (gratis) of op proximus.be/roaming.

Soms letterlijk honderd achtereen. Zeer vervelend.

Reputatie 7
Badge +3

@GiB  Dit is opgedragen door de Europese Commisie;

7. Word ik hier op 15 juni van op de hoogte gesteld? Zo ja, op welke manier? Ja. Uw provider moet u inlichten over de afschaffing van de roamingtarieven en over de gevolgen hiervan voor uw tariefplan (bv. door het beleid inzake redelijk gebruik). Uw contract zal dienovereenkomstig worden aangepast. De openbare informatie over uw specifiek tarief (bv. op de website van uw provider) zal ook in die zin worden aangepast. Ook na 15 juni 2017 zult u bij het oversteken van een EU-grens een sms ontvangen om u te melden dat u aan het roamen bent. In deze sms zult u aan het eventuele beleid inzake redelijk gebruik van uw provider worden herinnerd.

Reageer