Skip to main content
Vraag

Sinds 23/06/2025 zonder internet – geen oplossing tot 27/06? Onaanvaardbaar

• June 25, 2025
  • 7 reacties
  • 78 Bekeken

Sinds 23/06/2025 zonder internet – geen oplossing tot 27/06? Onaanvaardbaar

Sinds 23 juni zit ik volledig zonder internetverbinding. Hierdoor is thuiswerken onmogelijk, mijn streamingdiensten zoals Netflix, Streamz en Disney+ zijn onbruikbaar en mijn bewakingscamera’s werken niet.

Toen ik contact opnam met de klantendienst, kreeg ik te horen dat ik geen mobiele data kon krijgen omdat mijn gsm-nummer op een ander abonnement staat. Dat is voor mij onbegrijpelijk. Ik ben één klant, en dat verschil in abonnement mag geen reden zijn om mij geen tijdelijke oplossing aan te bieden.

Bovendien ben ik intussen verplicht meer mobiele data te verbruiken om bereikbaar te blijven. Dat brengt bijkomende kosten met zich mee. De enige compensatie die wordt voorgesteld, is de standaard 5 euro korting die iedereen blijkbaar krijgt, ongeacht de ernst of duur van het probleem. Dat is totaal onvoldoende.

Pas op 27/06 zou er een technieker langskomen om het probleem op te lossen. Dat betekent dat ik minstens vier volledige dagen zonder enige service zit, terwijl ik wel betaal. Ik verwacht dan ook meer dan een symbolische vergoeding.

Ik eis ten minste een volledige terugbetaling van mijn gsm-factuur voor deze maand, aangezien ik die noodgedwongen gebruik als vervanging voor mijn vaste internet. Daarnaast verwacht ik een correcte compensatie voor het volledige verlies aan dienstverlening.

Trouwe klanten verdienen meer dan een standaardantwoord. Ze verdienen een oplossing.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • June 25, 2025

@VanessaVDS 

Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat een PX moderator u vlug in het klantenbestand kan terugvinden/vlotter verder helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 25, 2025

Profiel is aangevuld. Dank je voor de tip. 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 25, 2025

@VanessaVDS Ik heb het even voor je nagekeken. Jouw aansluiting is helaas betrokken bij infrastructuurwerken. Dit betreft een kabelbreuk. Onze teams doen hun uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Het klopt inderdaad dat wij geen mogelijkheid hebben om gratis data op je gsm nummer te zetten, dit komt omdat jouw abonnement niet mee in het pakket zit met de vaste producten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • June 25, 2025

Ooit gelezen dacht ik : Er is onlangs op initiatief van Petra De Sutter een wet gestemd die gebruikers van allerlei diensten toelaten om een schadeloosstelling aan te vragen indien de diensten niet geleverd worden. Ik dacht dat het toegekende bedrag 1 euro per dag was. Maar eerst aanvraag indienen,  wachten op .....Voor 4 dagen zou u dan 4 euro krijgen.  

• Auteur
  • Apprentice
  • June 25, 2025

@VanessaVDS Ik heb het even voor je nagekeken. Jouw aansluiting is helaas betrokken bij infrastructuurwerken. Dit betreft een kabelbreuk. Onze teams doen hun uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Het klopt inderdaad dat wij geen mogelijkheid hebben om gratis data op je gsm nummer te zetten, dit komt omdat jouw abonnement niet mee in het pakket zit met de vaste producten.

Geachte DaisyS

Ik waardeer de uitleg over de kabelbreuk en de infrastructuurwerken, maar ik heb het gevoel dat ik van de hak op de tak word gestuurd zonder dat er concreet iets wordt gedaan om mijn situatie te verlichten. Het gebrek aan een directe oplossing, het weigeren van enige vorm van gratis data en het ontbreken van een serieuze compensatie maken deze ervaring voor mij als klant erg frustrerend en onacceptabel.

Ik ben al sinds 23 juni zonder vaste internetverbinding, wat mijn thuiswerk, beveiliging en dagelijkse communicatie ernstig belemmert. Mijn abonnementen zitten onder hetzelfde adres.  Ondertussen ben ik gedwongen mijn mobiele data te gebruiken, wat tot hoge kosten leidt die ik volledig terecht vergoed wil zien. Een standaardkorting of excuses volstaan hier niet.

Ik verwacht van Proximus niet alleen een snelle en duidelijke oplossing voor de storing, maar ook een rechtvaardige compensatie die in verhouding staat tot het langdurige verlies van service en de extra kosten die ik maak.

Graag ontvang ik daarom binnen 3 werkdagen een concreet voorstel voor compensatie en een update over de voortgang van de herstelwerkzaamheden. 

Met vriendelijke groet,
Vanessa

Martin
  • June 25, 2025

@DaisyS Is het ook niet mogelijk (naast flex emergency ) om voorlopig een 4G modem ter beschikking te stellen, want ik weet dat dit ook soms aan sommigen aangeboden wordt.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 25, 2025

@Martin Helaas is dit niet mogelijk in dit geval. 

@VanessaVDS Ik begrijp je frustratie helaas kan ik onze procedures niet omzeilen en kunnen wij enkel gratis data activeren op gsm nummers die mee onder dezelfde klantennummer staan waarop de storing zich voor doet.